خرید دی اتیل اتر

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش دی اتیل اتر آزمایشگاهی (اتر بیهوشی) با قیمت مناسب می باشد. (جهت اطلاع از قیمت و خرید دی اتیل اتر تماس حاصل فرمایید).

موجود نیست

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش دی اتیل اتر

برای خرید این محصول نیاز به مجوز می‌باشد. خرید بوسیله دانشجویان با ارائه درخواست از دانشگاه محل تحصیل امکان پذیر می باشد.
این ماده جهت بیهوشی انسان نمی‌باشد.

دی اتیل اتر (Diethyl ether ) که به عنوان اتر (ether) و اتیل اتر (Ethyl ether) نیز شناخته می‌شود، با فرمول شیمیایی (C₂H₅)₂O یک مایع شفاف، بی رنگ، بسیار فرار و بسیار قابل اشتعال است که دارای یک نقطه جوش کم و بوی مشخص می‌باشد.
دی اتیل اتر یک ایزومر بوتانول است. از آن به عنوان یک حلال رایج استفاده می‌شود و در گذشته به عنوان دارویی جهت بی حس‌کنندگی عمومی مورد استفاده قرار می گرفته است. این ماده به مقدار کمی در آب محلول است (6.9 گرم در 100 میلی لیتر). با توجه به اشتعال پذیری و فرار بودن زیاد، باید از شعله های باز و وسایل گرمایشی به دور نگه داشته شود.

تاریخچه دی اتیل اتر

اطلاعات نه چندان قابل اعتمادی از شیمیدانی به نام  Raymundus Lullus وجود دارد که این ترکیب را در سال 1275 کشف کرده است، اگرچه هیچ مدرک معاصری در مورد این مطلب وجود ندارد. دی اتیل اتر نخستین بار در سال 1540 توسط Valerius Cordus ساخته شد، که آن را “روغن شیرین vitriol” (Ooleum dulcis vitrioli) نامید. این نام به این دلیل انتخاب شد که در ابتدا با تقطیر مخلوطی از اتانول و اسید سولفوریک (که در آن زمان به عنوان روغن ویتریول شناخته می شد) کشف شد – و به برخی از خواص دارویی آن اشاره کرد. تقریباً در همین زمان، Theophrastus Bombastus von Hohenheim، که به Paracelsus معروف است، خواص ضد درد اتر را کشف کرد. نام اتر در سال 1730 توسط August Siegmund Frobenius به این ماده داده شد.

کاربرد دی اتیل اتر

یک حلال آزمایشگاهی رایج است که دارای حلالیت کمی در آب می باشد، بنابراین معمولاً برای استخراج مایع مایع استفاده می شود. همچین اتر به عنوان حلالی در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار میگیرد.
یک حلال متداول برای واکنش Grignard است و برای بسیاری از واکنشهای دیگر شامل عوامل ارگانی فلزی است. این ماده به ویژه به عنوان یک حلال در تولید پلاستیکهای سلولزی مانند استات سلولز اهمیت دارد و همچنین به عنوان یک مایع شروع موتورهای دیزلی و بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد.

داروی بیهوشی-اتر بیهوشی

پزشک آمریکایی کرافورد ویلیامسون لانگ (Crawford Williamson Long)، اولین جراحی بود که از آن به عنوان داروی بیهوشی عمومی، در 30 مارس 1842 استفاده کرد. اتر بعضاً به جای کلروفرم مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا دارای شاخص درمانی بالاتری بود. اتر به دلیل قیمت پایین و شاخص درمانی بالا (در حدود 1.5-2.2) هنوز هم در برخی از کشورهای در حال توسعه نسبت به داروهای بیهوشی دیگر دارای ارجحیت است.
امروزه، اتر به ندرت برای بیهوشی استفاده می شود. اتر عوارض جانبی ناخواسته بسیاری از قبیل تهوع بعد از عمل و استفراغ را به همراه دارد. مواد بیهوشی مدرن، مانند متیل پروپیل اتر (نوتیل) و methoxyflurane (پنتران) این عوارض جانبی را کاهش می دهند. (برای خرید اتر بیهوشی تماس حاصل فرمایید).

اتر بیهوشی

کاربرد تفریحی در اروپای قرن 19

اثرات گیج کنندگی اتر، آن را به یک داروی تفریحی تبدیل کرده بود، اگرچه اتر نسبت به داروهای دیگر برای اینگونه مصارف مورد استقبال قرار نگرفت  اما دارای سمیت کمتری نسبت به مواد دیگر بود.
اتر، مخلوط اتانول، در قرن نوزدهم به عنوان یک داروی درمانی و سرگرمی، در طی یکی از جنبشهای جامعه غربی به بازار عرضه شد. در آن زمان، مصرف مشروبات الکلی در کارکردهای اجتماعی برای خانمها نادرست قلمداد می شد و بعضاً داروهای حاوی اتر به جای آن مصرف می شد. یک داروی سرفه به نام قطره هافمن در آن زمان به عنوان یکی از این داروها به بازار عرضه شد، و هم اتر و هم الکل را در کپسول های خود قرار داد. مصرف اتر به تنهایی دشوار است و بنابراین اغلب با داروهای مانند اتانول برای استفاده تفریحی مخلوط می شد. اتر همچنین ممکن است به عنوان استنشاقی استفاده شود.
از اتر نیز در تولید کوکائین استفاده می‌شود و به عنوان پیش ساز تحت کنترل کنوانسیون سازمان ملل متحد می باشد. این کنوانسیون کشورها و حکومت‌ها را ملزم به رعایت قوانین سخت گیرانه در خصوص پیشگیری از ورود و توزیع غیر قانونی این دست از مواد به کشورها می‌کند.

ایمنی

دی اتیل اتر ماده ای بسیار اشتعال پذیر است. در هنگام استفاده از اتر از قرار دادن در کنار شعله های آتش و حتی وسایل گرمایشی باید اجتناب کرد. زیرا به راحتی توسط شعله یا جرقه مشتعل می‌شود. دمای هوای اتری فقط 170 درجه سانتیگراد است (338 درجه فارنهایت)، بنابراین می‌توان با استفاده از یک سطح داغ و بدون شعله و جرقه آتش بگیرد. متداول ترین روش در آزمایشگاه های شیمیایی استفاده از بخار است (بنابراین دما هنگامی که اتر باید گرم یا تقطیر شود دما را تا 100 درجه سانتیگراد (212 درجه فارنهایت) محدود می کنند).(خرید دی اتیل اتر در ایکس شیمی)
دی اتیل اتر مستعد تشکیل پراکسید است و می‌تواند پراکسید دی اتیل اتر انفجاری تشکیل دهد. برخی از مواد مانند دی اتیل اتر و تترا هیدروفوران(THF) عمومی‌تر هستند که در گذر زمان و در تماس هوا تولید پراکسید میکنند. در صورت استفاده از این مواد و باز کردن درب ظرف، مواد را به صورت دوره ای مورد انجام آزمایش پراکسید قرار دهید و توصیه میشود با توجه به نیاز آزمایشگاه از این مواد نگهداری شود
مطالعه برگ اطلاعات ايمني ماده شيميايي ‹‹ MSDS ››  موردنظر، بهترين منبع اطلاعاتي براي انجام اقدامات صحيح هنگام كار و نگهداري آن است.

خطرات دی اتیل اتر(برگه ایمنی دی اتیل اتر)

خطر آتش زا بودن خطر مسمومیت

فروش دی اتیل اتر

فروش دی اتیل اتر (داروی بیهشوی) هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.