فروش ایندول استیک اسید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش ایندول استیک اسید با قیمت مناسب می‌باشد(جهت اطلاع از قیمت و خرید ایندول استیک اسید تماس حاصل فرمایید).

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش ایندول ۳ استیک اسید

معرفی

ایندول استیک اسید(indole 3 acetic acid) یا (IAA) با فرمولC12H13NOرایج ترین ، هورمون گیاهی از گروه اکسین ها است که مورد مطالعات و بررسی و استفاده گسترده فیزیولوژیست های گیاهی بوده است.
IAA مشتق از ایندول است، که حاوی یک جایگزین کربوکسی متیل است. این ماده جامد بی‌رنگ است و در حلال های آلی قطبی قابل حل است.

بیوسنتز

ایندول استیک اسید به طور عمده در سلولهای جوانه و برگهای بسیار جوان یک گیاه تولید می‌شود. گیاهان می‌توانند IAA را با چندین مسیر بیوسنتزیک مستقل سنتز کنند. چهار تا از آنها از تریپتوفان شروع می‌شوند، اما یک مسیر بیوسنتز نیز مستقل از تریپتوفان وجود دارد. گیاهان به طور عمده IAA را از تریپتوفان از طریق اسید ایندول-3-پیرویک تولید می‌کنند . IAA همچنین از تریپتوفان از طریق ایندول-3-استالدوکسیم در Arabidopsis thaliaa تولید می‌شود .

در موش ها، IAA محصولی از متابولیسم میکروبی درون‌زا و روده بزرگ از تریپتوفان رژیم غذایی به همراه تریپتوفول است.  انسان IAA را دفع نمی‌کند.

اثرات بیولوژیکی

IAA تاثیرات متفاوتی دارد اما در کل باعث تقسیم سلولی و به عنوان عاملی برای رشد و هماهنگی اندام‌های گیاهی عمل می‌کند.

تنظیم ژن گیاهی

IAA وارد هسته سلول های گیاهی می‌شود و به یک مجموعه پروتئینی متشکل از آنزیم فعال‌کننده یوبیوکیتین (E1)، یک آنزیم کونژوگه کننده یوبیوکیتین (E2) و یک لیگاز یوبیکویتین (E3) متصل می‌شود و در نتیجه باعث افزایش همه گیر پروتئین‌های Aux / IAA می‌شود.
 پروتئین های Aux / IAA به پروتئین های فاکتور پاسخ اکسین (ARF) متصل می‌شوند، و یک هتودیمر را تشکیل می‌دهند و فعالیت ARF را سرکوب می‌کنند.

تولید

از نظر شیمیایی می‌تواند با واکنش ایندول با اسید گلیکولیک در حضور پایه در دمای 250 درجه سانتیگراد سنتز شود.

ایندول-۳-استیک-اسید

ایمنی

در خصوص IAA و عوارض آن بر انسان تا به امروز مطالعات کمی صورت گرفته است و در مورد سرطان زا بودن این ماده مطلبی انتشار نیافته است. اما از این ماده به عنوان یک ماده تحریک کننده پوستی، چشم و تنفس نام برده شده است و به کاربران هشدار داده شده که در مواجهه با آن دقت لازم را داشته باشند.
در برخورد پوست و چشم موارد فوق را با آب فراوان شسته و در صورت استنشاق قربانی را به سمت هوای تازه برده و اجازه دهید از هوای تازه استفاده کند

خرید ایندول ۳ استیک اسید

خرید ایندول استیک اسید هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.