فروش پیکریک اسید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش پیکریک اسید (picric acid) با قیمت مناسب می‌باشد. (جهت اطلاع از قیمت و خرید پیکریک اسید تماس حاصل فرمایید. (جهت اطلاع از کاربرد پیکریک اسید و اقدامات مستعد کننده انفجار پیکریک اسید در ادامه مطلب با ایکس شیمی همراه باشید).

اطلاعات محصول 

فروش پیکریک اسید

پیکریک اسید (2,4,6‐trinitrophenol, picronitric acid) یک ترکیب آلی با فرمول C6H3N3O7 است. نام “پیکریک” از یونانی pikros گرفته شده است، به معنی “تلخ” و منعکس کننده طعم تلخ آن می‌باشد. این یکی از اسیدی ترین فنل ها است. مانند سایر ترکیبات آلی نیترات، یک ماده منفجره است، از این رو استفاده در این زمینه کاربرد اصلی آن می‌باشد. همچنین از این دارو در پزشکی (ضد عفونی کننده، درمان سوختگی) و رنگها استفاده شده است.
picric acid یک کریستال زرد کم رنگ، بی بو است که در آب به مقدار کمی محلول است. این ماده در درجه اول به عنوان یک معرف رنگ‌آمیزی در واکنش‌های سنتز استفاده می‌شود.
همچنین می‌توان به اشکال مختلف خریداری کرد: برای مثال، به عنوان یک جامد مرطوب شده با آب (35 ≥ آب)، به عنوان محلول اشباع شده در آب (1.3 ≈ ≈)، به عنوان یک محلول رقیق تر در آب، به عنوان یک محلول در اتانول، یا به عنوان محلول بوئین (که حاوی اسید پیریکریک ، فرمالدئید و اسید استیک در محلول آبی است).

کاربرد پیکریک اسید

تاکنون بیشترین کاربرد پیکریک اسید و میزان استفاده  از آن در مهمات‌سازی و مواد منفجره بوده است.
استفاده در شیمی آلی برای تهیه نمکهای کریستالی پایه‌های آلی (پیکرات ها).
در متالورژی، به طور معمول در متالوگرافی نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محلول بوئین که یک محلول تثبیت کننده حاوی این محصول می‌باشد برای نمونه‌های بافت شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد پیکریک اسید در آزمایشگاه برای آزمایش کراتینین.
استفاده در ساخت کبریت و باتری برقی.

در اوایل قرن بیستم از picric acid برای اندازه‌گیری قند‌خون استفاده شد. هنگامی که گلوکز، picric acid و کربنات سدیم با هم ترکیب و گرم می‌شوند ، یک رنگ قرمز مشخصه شکل می‌گیرد. با استفاده از محلول کالیبره کننده گلوکز، از رنگ قرمز می‌توان برای اندازه‌گیری میزان گلوکز اضافه شده استفاده کرد. این به روش لوئیس و بندیکت اندازه‌‌گیری گلوکز معروف است.

استفاده بسیار کم از پیکریک خیس به عنوان یک رنگ پوست که با پروتئین‌های موجود در پوست واکنش نشان می‌دهد تا رنگ قهوه‌ای تیره ایجاد شود که ممکن است تا یک ماه دوام بیاورد.

در اوایل قرن بیستم‌، اسید پیکریک در داروخانه‌ها به عنوان یک ضد‌عفونی کننده و به عنوان درمانی برای سوختگی، مالاریا، تبخال و آبله مورد استفاده قرار گرفت. در آن دوره گاز آغشته به پیکریک نیز معمولاً در جعبه کمک‌های اولیه به عنوان یک درمان سوختگی ذخیره می‌شد. (این مهمترین مورد برای درمان سوزش سوختگی‌های قربانیان فاجعه هندنوبرگ در سال 1937 بود).

انفجار پیکریک اسید

در صورت آبرسانی معمولاً ایمن است، اما هنگام خشک شدن (کمتر از 10٪ آب) مواد منفجره قدرتمندی می‌شود. خشک آن نسبت به گرما، شوک و اصطکاک بسیار حساس است.
 به راحتی در تماس با بسیاری از فلزات (از جمله مس، سرب، جیوه، روی، نیکل و آهن) مواد  منفجره‌ای حساس تر از خود اسید پیکریک تشکیل می‌دهند. نمک‌هایی که با آمونیاک و آمین ها تشکیل می‌شوند نیز مواد منفجره‌ای حساس هستند. تماس با کف بتونی یا گچی ممکن است پیکرات کلسیم حساس به اصطکاک را تشکیل دهد.

انفجار پیکریک اسید

خرید پیکریک اسید

خرید پیکریک اسید (picric acid) هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی. (جهت اطلاع از موجودی و قیمت پیکریک اسید تماس حاصل فرمائید)
خرید باید به کمترین مقادیر عملی محدود شود. (فروش پیکریک اسید در ایکس شیمی).

ایمنی

 در صورت بلع، استنشاق یا جذب آن از طریق پوست سمی است. استنشاق گرد و غبار ممکن است باعث آسیب ریوی شود. قرار گرفتن در معرض مداوم ممکن است باعث آسیب کبد یا کلیه شود. برای پوست و چشم تحریک کننده است و ممکن است باعث واکنش آلرژیک پوست شود. باعث مسمومیت شدید، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود. دوز بالا ممکن است باعث آسیب به گلبول های قرمز شود. اطلاعات در مورد سرطان زا بودن اسید پیریکریک، نقص هنگام تولد یا اثرات تولید مثل در حیوانات آزمایشگاهی در دسترس نیست. برای اطلاعات بیشتر به برگه اطلاعات ایمنی مراجعه کنید.

خطر سمیت زیاد

برگه اطلاعات ایمنی پیکریک اسید

برای استفاده از قاشق های فلزی استفاده نکنید و همچنین اسید را در  ظروف فلزی و همچنین ظروفی که درب آن‌ها به صورت فلزی می‌باشد قرار ندهید.
خواه با استفاده از جامد مرطوب شده و یا محلول، قبل از روشن شدن، تنگنا، کلاه و نخ ها را با پارچه مرطوب تمیز کنید. پارچه مورد استفاده را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای جمع آوری کرده و برچسب زباله‌های خطرناک برای دفع EH&S قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مواد کاملاً مرطوب شده‌اند.

در هنگام کار از هود استفاده کرده و موارد زیر را رعایت کنید:
استفاده از روپوش آزمایشگاهی، عینک ایمنی، دستکش‌های مناسب و مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
استفاده از لباس بلند و کفش‌هایی که پا را به طور کامل پوشانده باشند.

بررسی ظروف پیکریک اسید

ظروف را به صورت ماهانه بررسی کنید. این مسئولیت را به یک عضو آزمایشگاه آموزش داده شده در مورد خطرات اسید پیریکریک اختصاص دهید.

ابتدا بدون باز کردن بطری، بررسی کنید که هیچ کریستالی خشک شده در قسمت خارج بطری نزدیک درب ایجاد نشده باشد و اینکه یک لایه آب روی کریستال های داخل بطری وجود دارد.

اگر شواهدی از کریستال‌های اسید پیکریک در خارج از بطری وجود داشته باشد یا اگر اسید پیکریک داخل بطری به اندازه کافی خیس نشده باشد، ممکن است کریستال‌های خشک شده نیز درون  ظرف موجود باشند.

تاریخ دریافت و انبار شدن محصول را که در بر روی بطری درج کرده اید بررسی کنید. پس از 2 سال انبار کردن، زباله های خطرناک را از بین ببرید.
تاریخ بازرسی را روی بطری ثبت کنید.

ذخیره سازی

استفاده لیبل تاریخ دریافت و استفاده بر روی ظرف Picric acid
در محفظه اصلی و در تهویه مطبوع، خشک و با تهویه مناسب و به دور از منبع گرما نگهداری کنید.
مواد جامد را مرطوب نگه دارید- اطمینان حاصل کنید که جامد در زیر لایه‌ای از آب قرار دارد.
picric acid به عنوان گروه شیمیایی Stanford Group Storage طبقه بندی می‌شود و باید جدا از سایر مواد شیمیایی ذخیره شود.