فروش کربن دی سولفید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش کربن دی سولفید (Carbon disulfide) با قیمت مناسب می‌باشد. (جهت اطلاع از قیمت و خرید کربن دی سولفید تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش کربن دی سولفید

H225: مایع و بخار بسیار قابل اشتعال است.
H315: باعث تحریک پوست می‌شود.
H319: باعث تحریک جدی چشم می‌شود.
H361fd: مظنون به آسیب باروری است. مشکوک به آسیب رساندن به کودک متولد نشده است.
H372: در اثر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر باعث آسیب به اندام ها می‌شود.
P210: از گرمازدگی / جرقه / شعله‌های باز / سطوح داغ خودداری کنید. سیگار کشیدن ممنوع.

خطر مسمومیت مضر برای سلامتی خطر آتش زا بودن

کربن دی سولفید چیست؟

Carbon disulfide مایعی بی‌رنگ تا زرد روشن می‌باشد. فرم خالص آن بوی شیرین و دلپذیری دارد. گرید مورد استفاده آن در صنعت دارای بوی ناخوشایند مانند تربچه پوسیده دارد. در آب نسبتاً محلول است. CS2 یک ماده شیمیایی مهم تجاری است. از این ماده برای ساخت سایر مواد شیمیایی ، به ویژه ریون و همچین به عنوان حلال در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از این ماده به عنوان  داروی دامپزشکی نیز استفاده می شده است.
کربن دی سولفید یک ماده طبیعی نیز به حساب می آید که در هوا وجود دارد. کارگرانی که از CS2 استفاده می کنند ممکن است از آن ماده استنشاق کنند یا تماس مستقیمی با پوست داشته باشند.
اگر کربن دی سولفید به محیط آزاد شود، در هوا شکسته می شود. و این عمل ممکن است در اثر نور خورشید بوجود آید. این ماده همچنین می تواند از سطح مرطوب و یا آب های مرطوب به هوا منتقل شود. پیش بینی می شود از طریق خاک نیز حرکت کند.
سیستم عصبی مرکزی به دنبال قرار گرفتن در معرض CS2 ، هدف اصلی سمیت این ماده خطرناک در انسان است. افسردگی شدید سیستم عصبی مرکزی به دنبال استنشاق یا قرار گرفتن در معرض خوراکی در مقادیر بسیار زیاد از آن گزارش شده است که منجر به احساس مسمومیت ، اختلالات روانی ، اغما ، فروپاشی قلبی و عروقی ، دستگیری تنفسی و حتی مرگ می شود.
آسیب به مغز و اعصاب ، اختلال در بینایی در رنگ ، کاهش شنوایی ، علائم مانند پارکینسون (لرزش ، عدم تحرک ، مختل شدن حرکت) ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، به خاطر سپردن و تمرکز ، نوسانات خلقی ، اضطراب ، خستگی ، مشکل در خواب ،مشکل در گفتار به دنبال قرار گرفتن در معرض غلظت کم در هوای محیط کار ، گرفتگی عضلات و بی حسی توسط قربانیان گزارش شده است.
در برخی از کارگران که در معرض مقادیر کم کربن دی سولفید قرار دارند، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و کلسترول بالا گزارش شده است.
سوختگی های پوستی و تاول های انگشت در کارگرانی که با الیاف ریون به مرور زمان کار می کنند ، گزارش شده است. کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی توسط کارگران مرد در معرض CS2 گزارش شده است ، اما هیچ آسیبی به اسپرم مشاهده نشده است.
ناهنجاری های چرخه قاعدگی توسط زنان کارگر در معرض کربن دی سولفید گزارش شده است. اطلاعات تکمیلی در مورد احتمال بوجود آمدن نازایی در انسان موجود نیست. با این حال ، تغییر رفتار جفت گیری و کاهش تعداد اسپرم در حیوانات آزمایشگاهی که در معرض سطح بالای از آلودگی قبل از جفت گیری و بارداری قرار داشتند مشاهده شد.
اطلاعاتی در مورد احتمال دخیل بودن در ایجاد سقط جنین یا نقص عضو هنگام تولد در انسان در دسترس نیست. مرگ جنین (سقط جنین) و نقص عضو هنگام تولد در بعضی از حیوانات آزمایشگاهی به دنبال استنشاق یا قرار گرفتن در معرض خوراکی در مقادیر زیاد کربن دی سولفید در دوران بارداری مشاهده شد. اطلاعات کافی در مورد احتمال ایجاد سرطان در انسان یا حیوانات آزمایشگاهی در دسترس نبود.
مقادیر کمی از Carbon disulfide در گازهای آزاد شده به سطح زمین یافت می شود ، به عنوان مثال در فوران های آتشفشانی یا باتلاق ها. میکروارگانیسم های موجود در خاک همچنین می توانند حاوی گاز حاوی کربن دی سولفید باشند.

کاربرد کربن دی سولفید

کربن دی سولفید تجاری با ترکیب کربن و گوگرد در دماهای بسیار بالا ساخته می شود. چندین صنعت از Carbon disulfide به عنوان ماده اولیه برای ساختن مواردی مانند ریون ، سلفون و تتراکلرید کربن استفاده می کنند. در حال حاضر بزرگترین کاربر این ماده شیمیایی صنعت ریسون ویسکوز است.
Carbon disulfide همچنین برای حل لاستیک برای تولید لاستیک و به عنوان ماده اولیه در ساخت برخی از سموم دفع آفات استفاده می شود.
کاربردها عمده کاربردهای صنعتی می باشند ، که 75 درصد از تولید سالانه را مصرف می کنند ، ساختن ریون ویسکوز و فیلم سلفون است.همچنین در سنتز شیمیایی تتراکلرید کربن یک واسطه ارزشمند است. این ماده در سنتز ترکیبات ارگانوسولفور مانند مت سدیم ، گزانتات ، دیتیوکاربامات ها که در متالورژی استخراجی و شیمی لاستیک مورد استفاده قرار می گیرند ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
Carbon disulfide همچنین به عنوان یک حشره کش برای دفع حشرات دانه ها ، در میوه های تازه و همچنین به عنوان ماده ضد عفونی کننده خاک در برابر حشرات مورد استفاده قرار می گیرد . Carbon disulfide یک حلال برای فسفر ، گوگرد ، سلنیوم ، برم ، ید ، چربی ها ، رزین ، لاستیک و آسفالت است . از آن در تصفیه نانولوله های کربنی تک جداره نیز استفاده شده است.(فروش کربن دی سولفید-خرید کربن دی سولفید آزمایشگاهی در ایکس شیمی)

خرید کربن دی سولفید

کربن دی سولفید در محیط

Carbon disulfide هنگام آزاد شدن به محیط به سرعت تبخیر می شود. میزان کربن دی سولفیدی که از طریق فرآیندهای طبیعی به هوا منتقل می شود ، دشوار است زیرا در طبیعت مقادیر کمی وجود دارد. این امر همچنین باعث می شود نظارت بر Carbon disulfide و توضیح نحوه رفتار آن هنگام تماس با سایر ترکیبات دشوار باشد. بیشتر کربن دی سولفید موجود در هوا و آبهای سطحی از فعالیت های تولیدی و فرآوری ناشی می شود. پس از رها شدن در محیط ، Carbon disulfide به سرعت به هوا منتقل می شود. هنگامی که در هوا است ، در نزدیکی زمین قرار می گیرد زیرا سنگین تر از هوای اطراف است. تخمین زده می شود که  پس از تقریباً 12 روز به اجزای ساده تر تجزیه شود.  نسبتاً سریع جذب خاک می شود. کربن دی سولفید که بطور تصادفی در خاک آزاد شده است، به طور عادی تبخیر می شود. با این حال ، از آنجا که Carbon disulfide به خاک کاملاً وصل نمی شود ، مقداری که تبخیر نمی شود می تواند به راحتی از طریق خاک به داخل آب های زیرزمینی منتقل شود. از آنجا که بسیار متحرک است ، به احتمال زیاد به مدت طولانی در خاک باقی نمی ماند تا تجزیه شود. در آب نیز خیلی طولانی باقی نمی ماند زیرا در طی چند دقیقه تبخیر می شود. اما اگر در آب حل شود نسبتاً پایدار است و به راحتی از بین نمی رود.

چگونه ممکن است در معرض کربن دی سولفید قرار بگیریم؟

 در صورت تنفس هوا ، نوشیدن آب یا خوردن غذاهای حاوی آن می تواند وارد بدن شما شود. همچنین می توانید در تماس پوست با خاک ، آب یا سایر مواد حاوی آن در خطر احتمال آلودگی قرار بگیرید. اقیانوسها یک منبع طبیعی بزرگ هستند. مقدار موجود در هوا از منابع طبیعی مانند آتشفشان ها به حدی کم است که اندازه گیری های خوبی از بسیاری از مناطق در دسترس نیست.
 یک اندازه گیری نشان می دهد که کربن دی سولفید تولید شده توسط باتلاق ها کمتر از 8٪ گوگرد را در جو فوقانی تشکیل می دهد. هنوز مشخص نیست که چه مدت در هوا می ماند. تخمین ها بین 1 تا 10 هفته است. افرادی که بیشتر در معرض Carbon disulfide هستند کارگرانی هستند که در فرآیندهای تولید خود از کربن دی سولفید استفاده می کنند.
 راه اصلی آلودگی از طریق هوا و پوست است. بیشتر افراد با تنفس هوای موجود در آن در معرض آلودگی قرار دارند. محصول مورد نظر به راحتی و به سرعت وارد جریان خون شما از طریق ریه ها می شود. کربن دی سولفید همچنین می تواند از طریق پوست و یا با خوردن یا نوشیدن غذاهایی که به مواد شیمیایی آلوده هستند وارد بدن شما شود.
 حدود 10 تا 30٪ Carbon disulfide که به بدن وارد می شود از طریق ریه ها خارج می شود. کمتر از 1٪ در ادرار باقی می ماند. بقیه کربن دی سولفید جذب شده در بدن تغییر شکل یافته و در قالب سایر مواد شیمیایی از طریق ادرار از بدن خارج می شود. مقادیر کمی نیز از طریق عرق از بدن دفع می شود.

چگونه کربن دی سولفید می تواند بر سلامتی من تأثیر بگذارد؟

در مقادیر بسیار بالا (10،000 قسمت از Carbon disulfide در هر میلیون قسمت از هوا) ،  به دلیل اثرات آن بر سیستم عصبی ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.
 مطالعات انجام شده در حیوانات نشان می دهد که مقادیر بالای کربن دی سولفید می تواند به قلب آسیب برساند.
 استاندارد فعلی برای قرار گرفتن در معرضCarbon disulfide در محل کار، 20 ppm در طی 8 ساعت و یک هفته کاری 5 روزه است. مطالعات انجام شده در حیوانات نشان می دهد که  می تواند بر عملکرد طبیعی مغز ، کبد و قلب تأثیر بگذارد. با این حال ، میزان کربن دی سولفید موجود در هوا که حیوانات در این مطالعات در معرض آن قرار گرفته اند ، بسیار بیشتر از مقادیر موجود در هوایی است که معمولا عموم مردم در آن تنفس می کنند. مغز، کبد و قلب حیوانات بعد از تنفس هوایی که حاوی Carbon disulfide بود و آن هم برای روزها ، ماهها یا سالها،تحت تأثیر قرار گرفتند.
 موش های حامله ای که 225 ppm در هوا تنفس می کردند ، برخی از موش های تازه متولد شده آنها مردند و یا دچار نقص هنگام تولد شدند.
درمورد اثرات سلامتی در افرادی که غذا می خورند یا آب آلوده در تماس هستند ، اطلاعی در دست نیست. حیوانات از غذاهایی که حاوی کربن دی سولفید بودند ، به بیماری کبد و قلب مبتلا شدند و برخی از آنها رفتار غیرطبیعی نشان دادند. اما این مقادیر بسیار بیشتر از مقدار موجود در منابع آب آشامیدنی بودند.
 تماس پوستی می تواند منجر به سوختگی در محل تماس شود.

کربن دی سولفید به خودی خود می تواند در نفس ، ادرار و خون اندازه گیری شود. در بدن به مواد شیمیایی دیگری به نام متابولیتها تجزیه می شود. این مواد را می توان در ادرار یافت و اندازه گیری کرد. پس از ورود به بدن شما ، این مواد از مقادیری که معمولاً یافت می شوند به سطوح بالاتر می رسند. یک آزمایش شیمیایی با استفاده از ادرار می تواند صورت گیرد تا مشخص شود که آیا سطح این مواد تجزیه کننده از کربن دی سولفید بالاتر از حد معمول است.
این آزمایش به تجهیزات خاصی احتیاج دارد و بطور معمول در مطب پزشک در دسترس نیست. این آزمایش برای قرار گرفتن در معرض Carbon disulfide نیست زیرا سایر مواد شیمیایی نیز می توانند این متابولیت ها را تولید کنند. بنابراین ، نمی توان از آن استفاده کرد تا دقیقاً بگوییم به چه میزان در معرض کربن دی سولفید بوده اید یا پیش بینی کنیم که به شما آسیب رسانده است یا خیر. همچنین ، آزمایش زمانی میتواند انجام شود که بدن حداقل حدود 16 ppm از ماده مذکور را دریافت کرده باشد.
 آزمایش دوم بر اساس متابولیت خاص حساس تر و خاص تر است. همچنین به تجهیزات خاصی احتیاج دارد و دقیقاً نمی تواند به شما بگوید در معرض چه مقدار از Carbon disulfide قرار گرفته اید یا آسیب وارد شده را پیش بینی کند.
Carbon disulfideبه سرعت بدن را از طریق ادرار و تنفس رها میکند.(فروش کربن دی سولفید-خرید کربن دی سولفید آزمایشگاهی در ایکس شیمی)

خرید کربن دی سولفید

خرید کربن دی سولفید هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.(جهت اطلاع از موجودی و قیمت کربن دی سولفید تماس حاصل فرمائید)

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.

 

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها