۱-نفتالین استیک اسید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش ۱-نفتالین استیک اسید با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد(جهت اطلاع از قیمت و خرید ۱-نفتالین استیک اسید تماس حاصل فرمایید).

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش ۱-نفتالین استیک اسید

نفتالین استیک اسید چیست

1-نفتالین استیک اسید ( NAA ) یک ترکیب آلی با فرمول C 10 H 7 CH 2 CO 2 H. این ماده جامد و بی رنگ و در حلال های آلی محلول است. این گروه دارای یک گروه کربوکسی متیل (CH2 CO 2 H) است که به “1-موقعیت” نفتالین مرتبط است .

NAA یک هورمون گیاهی مصنوعی در خانواده اکسین است و ماده ای است که در بسیاری از محصولات باغی با گیاهان ریشه دار استفاده می شود.

هورمون NAA به طور طبیعی در دسترس نمی باشد و مانند همه اکسین ها در غلظت های بالا برای گیاهان سمی است. در ایالات متحده ، طبق قانون فدرال حشره کشها ، قارچ کش ها ، محصولات حاوی NAA نیاز به ثبت در آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) به عنوان سموم دفع آفات دارند .

کاربردهای 1- نفتالین استیک اسید

NAA به طور گسترده برای اهداف مختلف در کشاورزی استفاده می شود. این ماده کمی سمی تلقی می شود اما در غلظت های بالاتر می تواند برای حیوانات نیز سمی باشد. این مهم هنگام آزمایش بر روی موشها از طریق مصرف خوراکی با 1000-5900 میلی گرم بر کیلوگرم آزمایش شد. نشان داده شده است که NAA باعث ایجاد تشکیل فیبر سلولز در گیاهان در هنگام جفت شدن با فیتو هورمون دیگریهورمون نفتالین استیک اسید بنام اسید جیبرلیک به میزان زیادی افزایش می یابد. از آنجا که در خانواده اکسیژن قرار دارد ، همچنین باعث جلوگیری از ریزش زودرس و رقیق شدن میوه ها از ساقه شده است. پس از لقاح شکوفه استفاده می شود. مقادیر افزایش یافته در واقع می تواند اثرات منفی داشته باشد و باعث مهار رشد محصولات گیاهی شود. این ماده در بسیاری از محصولات مختلف از جمله سیب ، زیتون ، پرتقال ، سیب زمینی و سایر میوه های آویزان استفاده شده است. برای اینکه اثرات مورد نظر خود را بدست آورید باید در غلظت های مختلف از 200-100 میکروگرم بر میلی لیتر استفاده شود.

تجزیه و تحلیل

NAA موجود در محیط واکنش های اکسیداسیون با رادیکال های هیدروکسیل و رادیکال های سولفات را انجام می دهد. واکنش رادیکال NAA با استفاده از روش رادیولیز پالس مورد بررسی قرار گرفت. رادیکال گیرنده هیدروکسیل به عنوان واسطه در طی واکنش رادیکال هیدروکسیل با NAA تشکیل شد. رادیکال نفتالین متیل رادیکال در طول واکنش آنیون رادیکال سولفات با NAA تشکیل شد.

در ریزپاشی گیاهان مختلف ، NAA به طور معمول به یک ماده حاوی مواد مغذی ضروری برای بقای گیاهان اضافه می شود. این ماده برای کمک به القای تشکیل ریشه در انواع مختلف گیاه افزوده می شود. همچنین با اسپری کردن آن روی گیاهان و در مصارف کشاورزی معمولاً می توان از آن استفاده کرد. استفاده از آن در غلظت های زیاد به دلیل نگرانی های سلامتی انسان و سایر حیوانات در بسیاری از مناطق ممنوع است.

NAA را می توان با استفاده از HPLC طیف سنجی جرمی تشخیص دارد

خطر مسمومیت

قیمت نفتالین استیک اسید

جهت اطلاع از قیمت و موجودی و همچنین خرید این هورمون، با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.