فروش ال گلوتامین

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی، آماده فروش ال گلوتامین (L-Glutamine) با قیمت مناسب می‌باشد. (جهت اطلاع از قیمت و خرید ال گلوتامین تماس حاصل فرمایید).

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش ال گلوتامین

ال گلوتامین یک اسید آمینه α است که در بیوسنتز پروتئین‌ها استفاده می‌شود. زنجیره‌‌ی جانبی آن شبیه به گلوتامیک اسید است، که به جز گروه اسید کربوکسیلیک با یک آمید جایگزین می شود. دارای فرمول C₅H₁₀N₂O₃ و cas number:56-85-9 می‌باشد. وجود این ماده در انسان ضروری است، به این معنی که بدن معمولاً می‌تواند مقادیر کافی از آن را سنتز کند، اما در برخی موارد استرس، تقاضای بدن برای گلوتامین افزایش می‌یابد و باید گلوتامین از رژیم غذایی دریافت شود. در خون انسان، گلوتامین فراوان‌ترین اسید آمینه آزاد است .

منابع غذایی گلوتامین شامل غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، سبزیجاتی مانند لوبیا، چغندر، کلم، اسفناج، هویج، جعفری، آب میوه ها و همچنین در گندم، بروکلی، کرفس، کلم و … می‌باشد.

تولید

ال گلوتامین به دو صورت صنعتی و طبیعی قابل تولید می‌باشد. که در روش صنعتی آن به صورت میانگین 40 گرم در لیتر در 2 روز با استفاده از گلوکز به عنوان منبع کربن گلوتامین تولید می‌شود.
 در تولید گلوتامین به صورت طبیعی، مهمترین بافت تولید کننده گلوتامین توده عضلانی می‌باشد که حدود 90٪ از کل گلوتامین تولید شده را تشکیل می دهد. ال گلوتامین همچنین به مقدار کم توسط ریه ها و مغز آزاد می‌شود. اگرچه کبد نیز قادر به تولید گلوتامین مناسب است، اما نقش آن در متابولیسم گلوتامین تنظیم کننده است تا به عنوان یک تولید کننده، زیرا کبد مقادیر زیادی گلوتامین موجود در روده را دریافت می‌کند.
(فروش ال گلوتامین در ایکس شیمی)

قیمت گلوتامین

مصرف کنندگان ال گلوتامین در بدن

بیشترین مصرف کننده گلوتامین سلول های روده، سلول های کلیوی برای تعادل اسید و باز، سلول های ایمنی و، بسیاری از سلول های سرطانی هستند.

تغذیه

گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه در بدن انسان است و یکی از معدود اسیدهای آمینه‌ای است که می‌تواند به طور مستقیم از سد خون و مغز عبور کند. انسان ها از طریق کاتابولیسم پروتئین ها در غذاهایی که مصرف می کنند گلوتامین را بدست می‌آورند. در مواقعی که بافت بدن در حال ساخت یا ترمیم است، مانند رشد نوزادان یا بهبودی از زخمها یا درگیری با بیماری‌های شدید، مصرف گلوتامین برای بدن مفید می‌باشد.

بیماری سلول سیکل

در سال 2017، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پودر خوراکی L-glutamine با نام Endari را به بازار عرضه کرد تا عوارض شدید بیماری سلول داسی را در افراد 5 ساله و بالاتر مبتلا به این اختلال کاهش دهد.

کاربرد در پزشکی

در مواردی که بدن انسان به مقادیر بالاتری از ال گلوتامین احتیاج دارد و یا بدن قادر به ساخت ال گلوتامین مورد نظر خود نیست، این ماده توسط پزشک متخصص برای جبران کمبود آن در بدن تجویز می‌شود.

ایمنی

گلوتامین در بزرگسالان و در نوزادان نارس بی‌خطر است. اگرچه گلوتامین به گلوتامات و آمونیاک متابولیزه می‌شود، و هر دو اثر عصبی دارند، اما غلظت آنها زیاد افزایش نمی‌یابد و هیچ عارضه عصبی جانبی نامطلوبی مشاهده نمی‌شود. میزان ایمن مشاهده شده برای میزان مصرف L-glutamine در بزرگسالان سالم مقدار 14 گرم در روز می‌باشد.
در مصرف گلوتامین در خانه برای افرادی که دارای نارسایی کبدی هستند عوارضی ذکر شده است.
اگرچه گلوتامین هیچ تاثیری در تکثیر سلول های توموری ندارد، اما هنوز هم ممکن است مصرف مکمل گلوتامین در بعضی از انواع سرطان مضر باشد.
قطع مصرف گلوتامین در افرادی که به مدت زیادی و مقدار زیاد از این ماده استفاده کرده اند و با بدن سازگار بوده است، ممکن است بدن را با مشکلاتی مواجه کند که از آن می‌توان به اختلالات روده اشاره کرد.

ساختار

گلوتامین می‌تواند در هر دو شکل آنانتومریک، L -glutamine و D -glutamine وجود داشته باشد. شکل L- در طبیعت یافت می‌شود. گلوتامین حاوی یک گروه α-آمینه است که در فرمول پروتئین شده −NH3 + در شرایط بیولوژیکی و یک گروه اسید کربوکسیلیک اسید قرار دارد که در فرم محصور شده −COO  که به عنوان کربوکسیلات شناخته می‌شود ، تحت شرایط فیزیولوژیکی قرار دارد.(فروش ال گلوتامین در ایکس شیمی)

تحقیق هات صورت گرفته

دهانشویه گلوتامین ممکن است برای جلوگیری از موکوزیت دهان (موکوزیت دهانی اغلب بعنوان التهاب مخاط دهان ناشی از عوامل شیمی درمانی یا اشعه یونیزان تعریف می‌شود) در افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند مفید باشد اما گلوتامین داخل وریدی برای جلوگیری از موکوزیت در دستگاه گوارش مفید نیست.

تصور می‌شد مکمل گلوتامین در افرادی که به شدت حساس هستند یا تحت عمل جراحی شکم قرار دارند، می‌تواند عوارض را کاهش دهد اما این کارآزمایی بالینی با کیفیت پایین است. به نظر می‌رسد مکمل در بزرگسالان یا کودکان مبتلا به بیماری کرون (یکی از بیماری‌های التهابی روده است که با التهاب دیواره روده مشخص می‌شود). یا بیماری التهابی روده مفید نباشد، اما مطالعات بالینی از سال 2016 تحت تأثیر قرار گرفتند. به نظر نمی‌رسد مکمل در شیرخواران با مشکلات قابل توجهی معده یا روده تأثیر داشته باشد.

بعضی از ورزشکاران از ال گلوتامین به عنوان مکمل استفاده می‌کنند. مطالعات تأثیرات مثبت تجویز خوراکی مکمل بر آسیب و التهاب ناشی از ورزش شدید هوازی را تأیید می‌کنند، اما تاثیر آن در بهبود ماهیچه ها بر اثر تمرینات وزنی مشخص نیست.

خرید ال گلوتامین

خرید ال گلوتامین هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.(جهت اطلاع از موجودی و قیمت گلوتامین تماس حاصل فرمائید)

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.