ایندول 3 بوتیریک اسید (Indole 3 butyric acid) (IBA)

ایندول ۳ بوتیریک اسید ، یک جامد کریستالی سفید تا زرد روشن، نقش مهمی در روند ریشه‌زایی گیاهان دارد زیرا به خانواده اکسین تعلق دارد. این هورمون به دلیل توانایی خود در تقویت رشد و نمو ریشه شناخته شده است و آن را به یک جزء ضروری در باغبانی و کشاورزی تبدیل می‌کند.

ایندول ۳ بوتیریک اسید

بوتیریک اسید چیست

بوتیریک اسید یک جامد کریستالی سفید تا زرد روشن و یکی از هورمون‌های خانواده اکسین می‌باشد که در زمینه ریشه‌زایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این ماده یکی از هورمون‌های رشد گیاه با فرمول C12H13NO2 و cas number 133-32-4 می‌باشد که رشد و نمو محصولات غذایی و گیاهان زینتی را هنگامی که در خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد افزایش می‌دهد.
از آنجایی که از این ماده در مقادیر کم استفاده می‌شود، هیچ خطر شناخته شده‌ای برای انسان یا محیط زیست ندارد.
ماده‌ای است که از نظر ساختار و عملکرد ارتباط نزدیکی با یک تنظیم کننده رشد طبیعی دارد که در گیاهان یافت می‌شود. ایندول-3-بوتیریک اسید در بسیاری از گیاهان زراعی و زینتی برای تقویت رشد و نمو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رشد ریشه‌ها، گل‌ها و میوه‌ها و افزایش عملکرد محصول از ویژگی‌های این ماده به شمار می‌رود. و از آنجایی که گیاهان نمی‌توانند این ماده را به سرعت تجزیه کنند، انتظار می‌رود زیانی برای انسان و یا محیط مورد استفاده آن وجود نداشته باشد.
از آنجایی که IBA کاملاً در آب محلول نیست، معمولاً در الکل 75 درصد یا خالص‌تر برای استفاده در ریشه‌زایی گیاهان حل می‌شود و محلولی بین 10000 تا 50000 ppm می‌سازد. سپس این محلول الکلی با آب مقطر به غلظت مورد نظر رقیق می‌شود. IBA به صورت نمکی نیز موجود است که در آب محلول است. محلول باید در مکانی خنک و تاریک برای بهترین نتیجه نگهداری شود.
بوتیریک اسید

خرید هورمون اکسین

اکسین یک فیتوهورمون حیاتی است که در چندین فرآیند رشد گیاه نقش دارد. تنظیم فضایی و زمانی سطوح اکسین برای دستیابی به رشد اندام‌ها در مکان و زمان مناسب ضروری است.
این سطوح را می‌توان با تبدیل اکسین [ایندول 3-استیک اسید (IAA)] از اشکال کونژوگه و پیش سازهای آن تنظیم کرد. ایندول 3-بوتیریک اسید (IBA) یک پیش ساز اکسین است که در فرآیند بتا اکسیداسیون پراکسیزومی به IAA تبدیل می‌شود. 

راههای متعددی مسیر توسعه گیاه را هماهنگ می‌کنند. بسیاری از این راه‌ها به اکسین برای اثر خود در رشد نیاز دارند. اکسین یک هورمون گیاهی است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و برای فرآیندهای رشد و نمو گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکسین‌های فعال درون‌زا عبارتند از ایندول استیک اسید (IAA)، فنیل استیک اسید (PAA) و 4-کلروئیندول-3-استیک اسید. IAA به طور گسترده‌ای به عنوان شکل غالب اکسین فعال در گیاه در نظر گرفته می‌شود و احتمالاً در فعالیت اکسین در بسیاری از گیاهان نقش دارد.

شاید برای شما جالب باشد :

نفتالین استیک اسید

آمینو اسید‌ها

خرید و قیمت ایندول ۳ بوتیریک اسید

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد موجودی و قیمت ایندول ۳ بوتیریک اسید ، از افراد علاقه مند دعوت می شود با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرند. اسید بوتیریک به عنوان یک جزء کلیدی در صنایع مختلف مانند داروسازی، کشاورزی و سنتز شیمیایی، نقش مهمی در کاربردهای متعدد ایفا می کند. با تماس با تیم فروش ما، مشتریان می توانند بینش ارزشمندی در مورد در دسترس بودن ایندول ۳ بوتیریک اسید و قیمت فعلی آن در بازار به دست آورند. همکاران آگاه ما به خوبی اطلاعات دقیقی در اختیار شما مشتریان محترم قرار خواهند داد.

MSDS

 در صورت بلعیده شدن سمی است
پوست را پس از دست زدن به طور کامل بشویید.
 هنگام استفاده از این محصول از خوردن، آشامیدن یا سیگار کشیدن خودداری کنید.
در صورت بلعیده شدن: فوراً با مرکز مسمومیت/پزشک تماس بگیرید.
خطر سمیت زیاد

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها