باریم کلرید

باریم یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 56 می‌باشد که با نماد “Ba” نشان داده می‌شود. این ماده یک فلز خاکی قلیایی و ششمین عنصر در گروه دوم است. باریم به دلیل واکنش‌پذیری قوی در طبیعت در حالت آزاد یافت نمی‌شود. باریم یک اکسید بازی قوی با حالت اکسیداسیون +1، +2 است. با این حال، کلر یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 17 است که با نماد “Cl” نشان داده می‌شود. کلر یک گاز سمی و سوزاننده است که چشم را تحریک می‌کند و باعث مشکلات تنفسی می شود.

فروش باریم کلرید

باریم کلرید چیست

باریم کلرید (BaCl2) یک ترکیب شیمیایی جامد و سفید رنگ است که در آب محلول می‌باشد، و هنگامی که در معرض حرارت قرار می‌گیرد، شعله زرد مایل به سبز ضعیفی از خود ساطع می‌کند. در صنایع، نمک باریم اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماده از یک کاتیون باریم (Ba2+) و یک آنیون کلرید (Cl-) تشکیل شده است. بنابراین فرمول مولکولی یا شیمیایی این ماده BaCl2 می‌باشد.

به صورت بدون‌آب (خشک) دارای جرم‌مولکولی 208.23 g/mol، و به صورت آبدار (دو آبه یا دی هیدرات) دارای جرم‌مولکولی 244.26 g/mol می‌باشد . دارای ساختار کریستالی متعامد به صورت بی‌آب و مونوکلینیک به صورت دی‌ هیدرات است. این ماده ترکیبی است که حاوی باریم و کلر است.(cas number: 10326-27-9)

خرید باریم کلرید و نکاتی در خصوص قیمت

فروشگاه آنلاین ایکس‌شیمی ، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش باریم کلرید با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد.

آرم اورجینال

قیمت باریم کلرید با توجه به گرید و خلوصی که این ماده دارد، اعم از گرید صنعتی و گرید آزمایشگاهی مورد قیمت گذاری قرار می‌گیرد که به عنوان مثال در گرید آزمایشگاهی نیز دارای گرید (Suprapur) بسیار خالص 99.995 با کد مرک 101716 و گرید GR مرک با کد 101719 و به صورت دو آبه 99 درصد موجود می‌باشد.( جهت اطلاع از قیمت و خرید باریم کلرید با ما تماس حاصل فرمایید).

خرید باریم کلرید

خواص فیزیکی

باریم کلرید جامد سفید رنگ است و دارای رایحه نمی‌باشد.
چگالی این ماده به صورت بی آب 3.9 گرم بر سانتی متر مکعب و به عنوان دی هیدرات 3.86 گرم بر سانتی متر مکعب است.
نقطه ذوب باریم کلرید 962 درجه سانتیگراد به صورت بی‌آب و 960 درجه سانتیگراد در فرم دو آبه است.
نقطه جوش  1560 درجه سانتی گراد است.
ظرفیت گرمایی باریم کلرید 123.9 J/mol K است.
آنتروپی مولی استاندارد  123.9 J/mol K است.
آنتالپی استاندارد تشکیل باریم کلرید 858.56- کیلوژول بر مول است.
محلول آبی آن ماهیت خنثی با PH 7 دارد.
حساسیت مغناطیسی  72.6×10-6 cm3/mol است.
حلالیت آن در آب 2/31 گرم در 100 میلی لیتر در دمای 0 درجه سانتی گراد، 8/35 گرم در 100 میلی‌لیتر در دمای 20 درجه سانتی‌گراد و 4/59 گرم در 100 میلی‌لیتر در 100 درجه سانتی‌گراد است.
در شکل بی‌آب خود کریستالی، ارتورومبیک و به صورت بی‌آب آن مونوکلینیک است.

باریم کلرید

کاربرد باریم کلرید

باریم کلرید ، یک ترکیب شیمیایی با فرمول BaCl2، یک ماده همه کاره است که به دلیل طیف گسترده ای از کاربردها در صنایع مختلف شناخته شده است. یکی از کاربردهای اولیه کلرید باریم در زمینه تولید است، جایی که از آن به عنوان یک عنصر کلیدی در تولید رنگدانه های رنگ استفاده می شود. توانایی آن در ایجاد رنگ‌های زنده و ماندگار باعث می‌شود که تولیدکنندگانی که به دنبال ایجاد محصولاتی جذاب بصری هستند که همچنین دوام و مقاومت بالایی در برابر محو شدن داشته باشند، این ماده به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

باریم کلرید علاوه بر نقشی که در تولید دارد، در تحقیقات و آزمایش های علمی نیز نقش مهمی ایفا می کند. خواص این ماده آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در محیط های آزمایشگاهی تبدیل می‌کند، جایی که اغلب به عنوان یک معرف برای واکنش‌ها و آنالیزهای شیمیایی مختلف استفاده می‌شود.

علاوه بر این، باریم کلرید در زمینه پزشکی کاربرد دارد، به ویژه در روش‌های تصویربرداری تشخیصی مانند اشعه ایکس و سی تی اسکن. با استفاده از مواد حاجب مبتنی بر باریم کلرید ، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند تصاویر واضح تری از اندام‌ها و بافت‌های داخلی به دست آورند و به تشخیص و درمان دقیق شرایط پزشکی کمک کنند.

به طور کلی، کاربرد باریم کلرید بسیار فراتر از ترکیب شیمیایی اولیه آن است و اهمیت آن را در بخش‌های مختلف از صنعت گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی نشان می‌دهد. خواص منحصر به فرد آن، آن را به ابزاری ضروری برای دستیابی به نتایج دلخواه در زمینه‌های مختلف مانند تولید، تحقیقات و پزشکی تبدیل می‌کند.

به صورت خلاصه:

این ماده در تصفیه فاضلاب، در تاسیسات کلر سوز آور برای تصفیه محلول آب نمک استفاده می‌شود.
باریم کلرید برای ساخت روان‌ کننده‌های روغن، تثبیت کننده‌های پی وی سی، کرومات باریم، و باریم فلوراید، و همچنین در استحکام بدنه فولاد بسیار مفید است.
در ساخت رنگدانه‌ها، در تولید نمک‌های باریم مختلف، در آتش‌بازی برای ایجاد رنگ سبز و در صنعت کلر-قلیا استفاده می‌شود.
معمولاً در پالایش نفت خام، تولید لاستیک و صنعت کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

msds (نکات ایمنی)

H301: در صورت بلعیده شدن سمی است.
H319: باعث تحریک جدی چشم می شود.
H332: در صورت استنشاق مضر است.
P261: از تنفس گرد و غبار / دود / گاز / غبار / بخار / اسپری خودداری کنید.
P264: پوست را پس از دست زدن به طور کامل بشویید.
P270: هنگام استفاده از این محصول از خوردن، آشامیدن یا سیگار کشیدن خودداری کنید.
P301 + P310: در صورت بلعیده شدن: فوراً با مرکز مسمومیت/پزشک تماس بگیرید.
P304 + P340 + P312: در صورت استنشاق: فرد را به هوای تازه ببرید و در صورت احساس ناخوشی با مرکز مسمومیت/پزشک تماس بگیرید.
P305 + P351 + P338: در صورت ورود به چشم: چند دقیقه با احتیاط با آب شستشو دهید. لنزهای تماسی را در صورت وجود بردارید. به آبکشی ادامه دهید

خطر سمیت زیاد

تهیه و تنظیم: امین علی محمدی کارشناس ارشد بیوشیمی و علاقه مند به حوزه تولید محتوای مواد شیمیایی.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها