فروش تارتاریک اسید

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش تارتاریک اسید آزمایشگاهی، دارویی با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید تارتاریک اسید با ما تماس حاصل فرمایید).
فروش تارتاریک اسید
اسیدها ممکن هستند ترسناک به نظر برسند! اما، بسیاری از اسیدهای مفید برای سلامتی به طور طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات مختلف یافت می‌شوند. درست مانند اسید سیتریک موجود در لیمو و پرتقال، اسید تارتاریک نیز از چندین جهت برای ما مفید است. این ماده که معمولا در انگور، زردآلو و سیب یافت می‌شود، به افزایش سلامتی کمک می‌کند و ایمنی کلی شما را تقویت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید و استفاده از این اسید خوراکی به ادامه مطلب بروید.
4 H 6 O 6اسید تارتاریک
وزن مولکولی / جرم مولی150.087 گرم در مول
تراکم1.79 گرم در میلی لیتر
نقطه جوش275 درجه سانتی گراد
نقطه ذوب171 تا 174 درجه سانتی گراد

تارتاریک اسید چیست

 (L(+)-Tartaric acid)  یک اسید آلی سفید و جامد و بدون بو با فرمول C4H6O6 و cas number 87-69-4 است، که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها، به ویژه در انگور، و همچنین در موز، تمرهندی و مرکبات وجود دارد. نمک آن، پتاسیم هیدروژن تارتارات، که معمولا به عنوان کرم تارتار نیز شناخته می‌شود، به طور طبیعی در فرآیند تخمیر ایجاد می‌شود. این ماده معمولاً با سدیم بی‌کربنات مخلوط شده و به عنوان بکینگ پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به عنوان یک عامل خمیر کننده در تهیه غذا استفاده می‌شود. این اسید همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان E334 به غذاها اضافه می‌شود و باعث ایجاد طعم ترشی می‌شود. اسید تارتاریک طبیعی یک ماده خام مفید در سنتز شیمیایی آلی است. این ماده یک اسید آلفا هیدروکسی کربوکسیلیک است، از نظر خصوصیات اسیدی دی پروتیک و آلداریک است و از مشتقات دی هیدروکسیل اسید سوکسینیک است.

تارتاریک اسید چیست

تاریخچه

تارتاریک اسید معمولاً در انگور و زردآلو یافت می‌شود، اما بعدها به صورت امروزی کشف شد.(فرآیند شیمیایی برای استخراج در سال 1769 توسط شیمیدان سوئدی کارل ویلهلم شیله توسعه یافت). در ابتدا در نیجریه و سودان استخراج می شد و به عنوان یک ماده غذایی استفاده می شد. این ماده همچنین در غذاهای اسپانیایی باستان استفاده می‌شد و در چندین غذای مکزیکی که از طیف وسیعی از غذاها استفاده می‌کردند استفاده می‌شد. فرهنگ مکزیکی آنقدر به این نوع اسید علاقه دارد که امروزه به یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این ماده تبدیل شده است. کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال نیز از قرن شانزدهم از این ماده در غذاهای خود استفاده کرده‌اند. این ماده همچنین با تعدادی از مزایای سلامتی همراه است. اسید به طرق مختلف برای شما مفید است و همچنین به شما کمک می کند تا از شر بیماری های رایج خلاص شوید. در اینجا برخی از مهمترین آن، آورده شده است.

فواید اسید تارتاریک

 تقویت ایمنی

تارتاریک اسید یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها است که در طولانی مدت از بدن شما در برابر بیماری‌های تهدید کننده محافظت می‌کند. نه فقط این، بلکه ایمنی را تقویت می‌کند و در دراز مدت شما را سالم‌تر و متناسب‌تر نگاه خواهد داشت. بنابراین، اگر می خواهید سلامت کلی خود را بهبود ببخشید، میوه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی این ماده هستند. برخی از منابع واضح عبارتند از زردآلو و سیب.

 کمک به گوارش

یکی دیگر از مزایای سلامتی اسید تارتاریک این است که به هضم غذا کمک می‌کند و با نفخ شکم مبارزه می‌کند. همچنین جذب روده‌ای را بهبود می‌بخشد که باعث افزایش سرعت جریان مواد مغذی سالم به جریان خون شما می‌شود.

 عدم تحمل گلوکز را بهبود می‌بخشد

یکی از شگفت انگیزترین فواید این ماده، این است که به طور قابل توجهی عدم تحمل گلوکز را بهبود می‌بخشد. این مورد برای کسانی که به گلوکز بسیار حساس هستند مفید است.

کاربرد تارتاریک اسید

کاربرد

اسید تارتاریک و مشتقات آن کاربردهای فراوانی در زمینه داروسازی دارند. به عنوان مثال برای بهبود طعم داروهای خوراکی استفاده می‌شود. مشتق آنتیمونیل پتاسیم اسید معروف به تارتار در دوزهای کم در شربت سرفه به عنوان خلط آور موجود است و از آن استفاده می‌شود. این ماده در صنعت نیز کاربردهای متعددی دارد. مشاهده شده است که این اسید یون‌های فلزی مانند کلسیم و منیزیم را کلات می‌کند. بنابراین، اسید در کشاورزی و صنایع فلزی به‌عنوان عامل کلات‌کننده برای کمپلکس کردن ریزمغذی‌ها در کود خاک و برای تمیز‌کردن سطوح فلزی متشکل از آلومینیوم، مس، آهن و آلیاژهای این فلزات به‌ترتیب استفاده می‌شود.

  • برای بهبود طعم داروهای خوراکی استفاده می‌شود
  • به عنوان کلات‌کننده یون‌های فلزی مانند منیزیم و کلسیم.
  • در دستور العمل‌ها به عنوان یک عامل خمیر کننده همراه با جوش شیرین استفاده می‌شود.
  • به عنوان یک آنتی‌اکسیدان استفاده می‌شود.
  • به عنوان یکی از اسیدهای مهم در شراب است.
  • در غذاها برای ایجاد طعم ترش استفاده می‌شود.
  • جهت ساخت آینه‌های نقره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به شکل استری در رنگرزی منسوجات استفاده می‌شود.
  • در دباغی چرم استفاده می‌شود.
  • در ساخت آب‌نبات استفاده می‌شود.
  • به شکل خامه‌ای به عنوان تثبیت کننده در غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تارتاریک اسید در صنایع غذایی

تارتاریک اسید در صنایع غذایی

همچنین این ماده به عنوان یک ماده اسیدی دارای طعمی است که به طور طبیعی ترش است و به غذاها طعم تند و ترش می‌دهد. تارتاریک اسید همچنین می‌تواند به تنظیم ژل‌ها و حفظ مواد غذایی کمک کند. اغلب به محصولاتی مانند نوشابه‌های گازدار، ژله‌های میوه، ژلاتین و قرص‌های جوشان اضافه می‌شود. همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده کرم تارتار است که در آب نبات‌های سفت و مارک‌های مختلف بیکینگ پودر یافت می‌شود تا محصولات پخته شده را ترمیم کند.

تارتاریک اسید برای پوست

تارتاریک اسید برای پوست

اسید تارتاریک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است. AHA‌ها اسیدهای محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند سرم‌ها و ماسک‌ها هستند. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و لایه برداری این ماده، اغلب برای کاهش خطوط و چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون، آکنه، منافذ بزرگ و رنگ پوست کدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واردکننده تارتاریک اسید

شرکت ایکس شیمی یکی از چندین وارد کننده تارتاریک اسید گرید خوراکی و آزمایشگاهی می‌باشد که در تهران مشغول به فعالیت بوده و آماده تامین و فروش تارتاریک اسید با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد.

تارتاریک اسید مرک (Merck) و خوراکی

شرکت مرک آلمان یکی از چندین تولید کنندگان این محصول با گرید آزمایشگاهی و خوراکی می‌باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت از نوع محصولات و کیفیت آنها مطلع شوید . شرکت ایکس شیمی آماده فروش تارتاریک اسید مرک به صورت کلی و جزئی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

MSDS

باعث آسیب جدی به چشم می شود.
از محافظ چشم/صورت استفاده کنید.
در صورت ورود به چشم: چند دقیقه با احتیاط با آب بشویید. لنزهای تماسی را در صورت وجود حذف کنید. به آبکشی ادامه دهید.
خطر آسیب به پوست و چشم

قیمت و خرید

جهت خرید و اطلاع از قیمت تارتاریک اسید خوراکی و آزمایشگاهی، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت