فروش دی کلرومتان

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش دی کلرومتان آزمایشگاهی (مرک) و چینی با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید).
دی کلرومتان

دی کلرومتان مرک

شرکت ایکس شیمی آماده فروش دی کلرومتان مرک (اصلی) کدهای 106050 و 106049 در کمترین زمان و بهترین قیمت می‌باشد . جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید از لینک‌های زیر که مربوط به شرکت سازنده می‌باشد، استفاده بفرمایید.

106050

106049

دی کلرومتان مرک

دی کلرومتان چیست؟

Dichloromethane یک ترکیب آلی است که متیلن کلراید یا متیلن دی کلراید از نام‌های دیگر آن می‌باشد. این ماده دارای فرمول شیمیایی CH2Cl2 و cas number 75-09-2، بی‌رنگ و دارای بویی شیرین است. می‌توان آن را به طور طبیعی از منابع اقیانوسی، جلبک‌ها، آتشفشان‌ها و تالاب‌ها به دست آورد. بیشتر Dichloromethane موجود در محیط به دلیل انتشارات صنعتی است.

دی کلرومتان مایعی بی‌رنگ است که بوی شیرین، نافذ و شبیه اتر دارد که فرار نیز هست. غیر قابل احتراق است اما در صورت قرار‌گرفتن در دمای بالا ممکن است بخارهای سمی کلرید تولید کند. در غلظت‌های بالاتر بخارات مخدر هستند. به طور گسترده‌ای به عنوان پاک‌کننده رنگ و حلال استفاده می‌شود.

DichloromethaneCH2Cl2
Molecular Weight of Dichloromethane84.93 g/mol
Density of Dichloromethane1.3266 g/cm3
Melting Point of Dichloromethane−96.7 °C
Boiling Point of Dichloromethane39.6 °C

کاربرد

Dichloromethane به عنوان یک حلال در فناوری‌های مواد‌غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در فرمولاسیون آئروسل استفاده می‌شود.
این ماده عامل دمنده فوم اتان است.
به عنوان حلال در تولید محصولات دارویی.
CH2Cl2 به عنوان یک عامل چربی زدا.
در ساخت وسایل الکترونیکی.

خطرات دی کلرومتان (MSDS)

قرار گرفتن در معرض دی کلرومتان
عموم مردم ممکن است با تنفس در هوای آلوده در معرض دی کلرومتان قرار گیرند اما انتظار نمی رود سطوح کمی از دی کلرومتان در هوا اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد.

قرار‌گرفتن در معرض Dichloromethane بیشتر در محیط‌های شغلی رخ می‌دهد. با این حال، محدودیت‌های ایمن برای محافظت از کارکنان اعمال می‌شود. چنین سطوحی کمتر از سطوحی هستند که تصور می‌شود اثرات مضر دارند.

وجود این ماده در محیط همیشه منجر به خطر نمی‌شود. برای اینکه این ماده اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد، باید با آن تماس داشته باشید. ممکن است این تماس از نوع تنفسی یا تماس با پوست باشد.

پس از قرار‌گرفتن در معرض هر ماده‌شیمیایی، اثرات نامطلوب سلامتی که ممکن است با آن مواجه شوید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان قرار‌گرفتن در معرض (دوز)، نحوه قرار‌گرفتن در معرض، مدت زمان قرار‌گرفتن در معرض.

تنفس بخارات Dichloromethane می‌تواند منجر به تنگی نفس و سرفه شود. بلعیده شده می‌تواند باعث سوختگی در دستگاه گوارش شود. تماس پوست با دی کلرومتان می‌تواند باعث احساس سوزش، بی حسی، سردی، درد و سوختگی شود. تماس چشمی با بخار این ماده می‌تواند باعث سوزش شود و تماس با مایع ممکن است باعث سوختگی چشم شود.

دی کلرومتان همچنین می‌تواند از طریق استنشاق، بلع یا تماس با پوست جذب بدن شود. علائمی شامل سردرد، سبکی سر، تاری دید، گیجی، بی‌قراری و بثورات پوستی از جمله این عوارض است. در موارد شدید آسیب کلیه، مشکلات قلبی و کما ممکن است رخ‌دهد.

خطر سرطان
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) به این نتیجه رسیده است که شواهد کافی در حیوانات آزمایشی وجود دارد، اما در انسان نه، مبنی بر اینکه دی کلرومتان می‌تواند باعث سرطان شود. بنابراین، آنها Dichloromethane را به عنوان عاملی مشکوک به ایجاد سرطان در انسان طبقه بندی کرده‌اند.

افراد آسیب پذیر
افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی از لحاظ صدمه دیدن بوسیله دی کلرومتان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

بارداری و کودکان
شواهد محدود و غیرقطعی وجود دارد مبنی بر اینکه دی کلرومتان ممکن است بر بارداری یا جنین در حال رشد تأثیر بگذارد. بنابراین، به دنبال قرار‌گرفتن در معرض Dichloromethane، افزایش خطر آسیب به جنین را نمی‌توان رد کرد.

انتظار می‌رود کودکانی که در معرض دی کلرومتان قرار می‌گیرند علائم مشابهی را با بزرگسالان نشان دهند.

اگر در معرض این ماده هستید
شما باید خود را از منبع قرار‌گرفتن در معرض دور کنید.

اگر دی کلرومتان را استنشاق کرده یا بلعیده‌اید، با پزشک مشورت کنید.

اگر دی کلرومتان با پوست شما برخورد داشته است، ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم و صابون حداقل به مدت 10 تا 15 دقیقه بشویید و با پزشک مشورت کنید.

اگر این ماده با چشم شما تماس داشته است، لنزهای تماسی را حذف‌کرده و چشم آسیب دیده را حداقل به مدت 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و با پزشک مشورت کنید.

خرید دی کلرومتان

جهت اطلاع از قیمت و موجودی و خرید دی کلرومتان، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.