نیترات کبالت 6 آبه (Cobalt(II)nitrate hexahydrate)

نیترات کبالت ۶ آبه که با نام هگزا هیدرات نیترات کبالت (II) نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی است که از یک اتم کبالت، دو اتم نیتروژن و شش مولکول آب تشکیل شده است. این ترکیب معمولاً در کاربردهای مختلف صنعتی مانند کاتالیزور برای سنتز آلی و به عنوان پیش ماده در تولید سایر ترکیبات کبالت استفاده می شود. در ادامه برای شناخت این ماده و اطلاع از قیمت و نحوه خرید آن با ما باشید.

نیترات کبالت ۶ آبه

نیترات کبالت چیست

نیترات کبالت ۶ آبه با فرمول شیمیایی CoN2O6 * 6 H2O و Cas No:10026-22-9  یک منبع کبالت کریستالی با رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای است که در آب بسیار حلال می‌باشد.
این ماده سازگار با نیترات‌ها و PH پایین (اسیدی) می‌باشد. تمام نیترات‌های فلزی، نمک‌های معدنی یک کاتیون فلزی معین و آنیون نیترات هستند. آنیون نیترات یک یون چند اتمی یک ظرفیتی (-1 بار) است که از یک اتم نیتروژن منفرد تشکیل شده است که به طور یونی به سه اتم اکسیژن متصل شده است.
این دست از ترکیبات به طور کلی در آب محلول هستند و همچنین مواد دارای نیترات عامل اکسید کننده بوده و هنگامی که با هیدروکربن‌ها مخلوط می‌شوند، می‌توانند تبدیل به مخلوطی قابل اشتعال شوند.
نیترات‌ها پیش سازهای بسیار خوبی برای تولید ترکیبات با خلوص فوق‌العاده بالا و کاتالیزورهای خاص و مواد نانو مقیاس (نانوذرات و نانو پودرها) هستند. 
نیترات کبالت

کاربرد نیترات کبالت

نیترات کبالت شش آبه در تزئین ظروف چینی و سنگ

درساخت جوهرهای نامرئی و رنگدانه‌های کبالت

در رنگ‌مو

در خوراک‌دام

به عنوان یک افزودنی در خاک

آماده سازی کاتالیزورها

و در ساخت مکمل‌های ویتامینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید برای شما جالب باشد: آمونیوم سریوم نیترات

قیمت نیترات کبالت آزمایشگاهی

قیمت نیترات کبالت ۶ آبه مرک (اصلی) کد 102536 به شرح زیر می‌باشد :

100 گرمی ۱۶۴ یورو

250 گرمی 273 یورو

جهت خرید نیترات کبالت ۶ آبه و اطلاع از قیمت روز و موجودی با همکاران ما در بخش فروش ایکس شیمی تماس حاصل فرمایید تا علاوه بر قیمت مرک (اصلی) این محصول، قیمت سایر موارد چینی و هندی نیز به اطلاع شما رسانده شود.

ضریب جذب مولی نیترات کبالت

ضریب جذب مولی نیترات کبالت نقش مهمی در تعیین غلظت این ترکیب در محلول دارد. این ضریب نشان دهنده میزان جذب مولکول‌های نیترات‌ کبالت در یک طول موج خاص است که اطلاعات ارزشمندی را برای تکنیک‌های تحلیلی مانند اسپکتروفتومتری ارائه می‌دهد. با اندازه گیری جذب نور توسط محلول‌های نیترات کبالت در غلظت‌های شناخته شده، دانشمندان می‌توانند با استفاده از ضریب جذب مولی رابطه‌ای بین جذب و غلظت برقرار کنند. این امکان تعیین کمیت دقیق این ماده را در نمونه های مختلف فراهم می‌کند و به کاربردهای تحقیقاتی و صنعتی کمک می‌کند.

درک ضریب جذب مولی نیترات کبالت مستلزم بررسی دقیق ساختار شیمیایی و خواص آن است. این محصول یک مجموعه هماهنگی است که از یون‌های کبالت احاطه شده توسط اتم های نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است که به آن ویژگی های نوری منحصر به فردی می‌دهد. ضریب جذب مولی منعکس کننده نحوه تعامل این ویژگی های ساختاری با نور است که بر شدت جذب مشاهده شده به صورت تجربی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، عواملی مانند محیط حلال و pH می‌توانند بر ضریب جذب مولی تأثیر بگذارند و اهمیت کنترل شرایط تجربی را هنگام مطالعه محلول‌های این ماده برجسته می‌کنند.

نیترات کبالت Msds

می تواند در توان آتش تاثیر گذاشته و قدرت اکسید کنندگی نیز دارد.
در صورت بلعیدن یا استنشاق مضر است.
احتمال ایجاد واکنش پوستی آلرژیک.
باعث آسیب جدی به چشم می‌شود.
با استنشاق این ماده احتمال دارد علائم آلرژی یا آسم یا مشکلات تنفسی ایجاد شود.
مشکوک به ایجاد نقص ژنتیکی.
احتمال دارد عامل سرطان‌زا باشد.
تاثیر بر روی باروری.
برای آبزیان بسیار سمی با اثرات طولانی مدت.
دور از گرما، سطوح داغ، جرقه، شعله و سایر منابع اشتعال نگهداری شود. سیگار کشیدن ممنوع.
از انتشار به محیط خودداری کنید.
از دستکش محافظ / لباس محافظ / محافظ چشم / محافظ صورت / محافظ شنوایی استفاده کنید.
استنشاق توسط انسان: فرد را به هوای تازه برده و اجازه دهید تنفسی راحت داشته باشد. در صورت احساس ناخوشی با مرکز مسمومیت/پزشک تماس بگیرید.
برخورد با چشم: چند دقیقه با احتیاط با آب بشویید. لنزها را در صورت وجود حذف کرده و به آبکشی ادامه دهید.
در صورت نگرانی با پزشک مشورت کنید.

مضر برای سلامتی مضر برای طبیعت خطر مسمومیت خطر اکسنده خطر آسیب به پوست و چشم


تهیه و تنظیم: امین علی محمدی کارشناس ارشد بیوشیمی و علاقه مند به حوزه تولید محتوا.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها