پرکلریک اسید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش پرکلریک اسید ۷۰ و ۶۰ درصد می باشد.(جهت اطلاع از قیمت پرکلریک اسید و جهت خرید پرکلریک اسید تماس حاصل فرمایید)

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش پرکلریک اسید

پرکلریک اسید چیست

اسید پرکلریک یک اسید معدنی قوی است که معمولاً به عنوان یک محلول آبی بی بو و بی رنگ یافت می شود.

این اسید یک ماده اکسید کننده قوی است. با این حال ، محلول های آبی آن (تا حدود 70٪) معمولاً در دمای اتاق بی خطر هستند.
در این شکل ویژگی های یک اسید قوی را دارا بوده ، اما ویژگی های یک اکسید کننده را ارائه نمی دهد

اسید پرکلریک و نمکهای آن (به خصوص پرکلرات آمونیوم [NH 4 ClO 4 ، CAS: 7790-98-9] ، پرکلرات سدیم [NaClO 4 ، 7601-89-0] و پرکلرات پتاسیم [KClO 4 ، 7778-74-7] ) اغلب به دلیل قدرت اکسید کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید آن به دلیل استفاده از آن به عنوان منبع اصلی تولید پرکلرات آمونیوم خالص ، که یک ماده اصلی مواد منفجره می باشد و پیشرانهای جامد برای موشک افزایش یافته است.

اسید پرکلریک نیز در مقیاس محدود به عنوان ماده معرف برای اهداف تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ظروف بسته اگر به مدت طولانی در معرض گرما قرار بگیرند ، می توانند به سختی خرد شوند.

شاید برای شما جالب باشد: اسید کلریدریک چیست

نکات مهم

  • اسیدهای اکسید کننده قوی معمولاً قابل اشتعال نیستند ، اما می توانند با تأمین اکسیژن (عمل به عنوان اکسید کننده) احتراق مواد دیگر را تسریع کنند.
  • محلول های اسید پرکلریک می توانند هنگام گرم شدن یا آلوده شدن منفجر شوند(مخصوصا واکنش با آب).
  • هنگامی که در دمای بیش از 160 درجه سانتیگراد گرم می شود یا در شعله قرار می گیرد ، می تواند به طرز انفجاری تجزیه شود.
  • ممکن است با هیدروکربنهای (قابل احتراق) واکنش انفجاری داشته باشد.واکنش پذیری
    • اسیدهای اکسید کننده قوی معمولاً محلول در آب هستند و یون های هیدروژن را آزاد می کنند. محلولهای حاصل شده pH 1 یا تقریبا 1 دارند.
    • مواد این گروه با استفاده از پایه های شیمیایی (به عنوان مثال ، آمین های غیر آلی و هیدروکسیدها) برای تشکیل نمک واکنش نشان می دهند. این واکنش های خنثی سازی زمانی اتفاق می افتد که پایه یون های هیدروژن را از اسید بپذیرد.
    • خنثی سازی می تواند در یک فضای کوچک گرمای خطرناکی ایجاد کند.
    • افزودن آب به اسیدها اغلب باعث ایجاد گرمای کافی در آن ناحیه می شود تا اسید به طور انفجاری به جوش آید و این می تواند منجر به پاشش اسیدی خطرناک شود.
    • این مواد ظرفیت اکسید کننده قدرتمندی دارند ، اما این ماده در بین هر ماده متفاوت است.
    • آنها می توانند با فلزات فعال (مانند آهن و آلومینیوم) و همچنین با بسیاری از فلزات کمتر فعال واکنش نشان دهند. این فلز را حل می کند ، هیدروژن و گازهای سمی را آزاد می کند.
    • واکنش ها با نمک سیانید و ترکیبات آن گاز سیانید هیدروژن را آزاد می کند.
    • آنها همچنین در واکنش با دییتیوکارباماتها ، ایزوسیاناتها ، مرکپتان ها ، نیتریدها ، نیتریل ها ، سولفیدها و مواد کاهش دهنده گازهای قابل اشتعال و / یا سمی را آزاد می کنند.
    • آنها همچنین با گازهای حاوی سولفیت ها ، نیتریت ها ، تیوسولفات ها (برای دادن H2S و SO3) ، دییتونیت ها (SO2) و حتی کربنات ها واکنش نشان می دهند: گاز دی اکسید کربن سمی نیست اما گرما و پاشش واکنش، باعث ایجاد مشکلاتی می شود.
    • محلول های اسید پرکلریک اسیدهای اکسید کننده قوی هستند.
    • آنها ممکن است واکنش جدی نشان دهند و یا حتی در هنگام مخلوط کردن با مواد اکسید کننده (الکل ، آمین ها ، سیانوژن ، بوران ، هیدرازین ، هیدروکربن ها ، هیدروژن ، نیتوکلان ها ، پودرهای فلزی ، سیلان ها ، تیول ها و …) منفجر شوند.
    • اسید پرکلریک هنگام مخلوط کردن با کلرید سولفوریل مشتعل می شود.

    سمیت

    • اسیدهای اکسید کننده قوی برای بافت خورنده هستند. دود و بخارات حاصل از اسید باعث تحریک بافتهای حساس مانند چشم و دستگاه تنفسی می شود.
    • استنشاق ، بلع یا تماس (با پوست ، چشم ها و غیره) با محلول های اسید پرکلریک یا بخارات آن می تواند باعث صدمات جدی ، سوختگی یا مرگ شود.
    • با تماس با شعله می توانند گازهای سوزش آور ، خورنده و یا سمی تولید کنند.

    کاربردها

    • اسید پرکلریک در تحقیقات علمی و در تولید محصولات شیمیایی ، وسایل برقی و تجهیزات نوری مورد استفاده قرار می گیرد.
    • این ماده در تولید پرکلرات آمونیوم خالص ، ماده اصلی مواد منفجره و سوختهای جامد (سوخت) برای موشکها مورد استفاده قرار می گیرد.
    • اسید پرکلریک در خانه در محصولات تمیز کننده بدون بو و همچنین از بین برنده زنگ زدگی ، در باتری ها و ….مورد استفاده قرار میگیرد
    • مصارف صنعتی شامل: پالایش فلز ، لوله کشی ، سفید کننده ، آبکاری ، عکاسی ، ضد عفونی ، مهمات ، تولید کود ، پاک کننده فلز و حذف زنگ است.
    • (قیمت و خرید و فروش پرکلریک اسید در ایکس شیمی)

    خطرات سلامتی

    این اسید می تواند از طریق انعقاد، نکروز ایجاد کند. یون های هیدروژن سلول های اپیتلیال را تخلیه می کنند و باعث ایجاد ورم ، اریتم ، ریزش بافت و نکروز و ایجاد زخم  می شوند.

    اگر دستگاه گوارش در معرض این اسیدها باشد ، ممکن است بیماران دچار سوختگی درجه دو شوند (تاول های سطحی ، فرسایش ، زخم) که آنها را در معرض خطر ایجاد تنگی قرار می دهد ، غالباً در معده یا مری آنها.

    سوختگی های شدید و نکروز مخاط معده نیز می تواند رخ دهد.

    عوارض ممکن است گاهی اوقات باعث ایجاد سوراخ (مری ، معده و گاها دوازدهه) ، فیستول ها (تراشه هاوفاژ ، آئورتوفاژال) و خونریزی دستگاه گوارش شود.

    استنشاق باعث تنگی نفس می شود. درد قفسه سینه سرفه و برونکواسپاسم. ادم راه هوایی فوقانی؛ و سوزاند و ادم فوقانی راه هوایی شایع است و اغلب تهدید کننده زندگی است.

    Expsoure به چشم می تواند باعث تحریک جدی ملتحمه و کم خونی شود. نقص اپیتلیال قرنیه ، ایسکمی اندام ، از بین رفتن دائمی بینایی و در موارد شدید سوراخ شدن قرنیه.

    قرار گرفتن در معرض جزئی پوست می تواند باعث تحریک و سوختگی درجه دوم شود.
    قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا قرار گرفتن در معرض غلظت بالای اسید ممکن است باعث سوختگی درجه سوم شود. عوارض احتمالی مختلف دیگری نیز وجود دارد ، از جمله سلولیت ، سپسیس ، انقباض ، استئومیلیت و سمیت سیستمیک.

    امنیت و خطرات

    سیستم طبقه بندی و برچسب گذاری جهانی هارمونیزه (GHS) یک سیستم مورد توافق بین المللی است که توسط سازمان ملل ساخته شده است و به منظور جایگزینی قوانین طبقه بندی و برچسب گذاری های مختلف مورد استفاده در کشورهای مختلف طراحی شده است.

    کلاس های خطر (و فصل های مربوط به GHS مربوط به آنها) ، قوانین طبقه بندی و برچسب زدن ، و توصیه های مربوط به اسید پرکلریک از موارد زیر است: (European Chemicals Agency، 2017؛ UN، 2015؛ PubChem، 2017):

    (قیمت و خرید و فروش پرکلریک اسید در ایکس شیمی)

    مضر برای سلامتی خطر اکسنده فروش پرکلریک اسید(خطر آسیب به پوست و چشم) خطر مسمومیت

    اظهارات GHS

    H271: ممکن است باعث آتش سوزی یا انفجار شود. اکسید کننده قوی؛ [خطر: مایعات اکسید کننده؛ مواد جامد قابل احتراق – دسته 1] (PubChem، 2017).

    H290: ممکن است برای فلزات خورنده باشد [فاسد کننده فلزات – دسته 1] (PubChem، 2017).

    H302: برای سوزاندن [سمیت حاد دهان – دسته 4] مضر است (PubChem ، 2017).

    H314: ممکن است باعث سوختگی جدی پوست یا آسیب دیدگی چشم شود (خوردگی / سوزش پوست – دسته 1A ، B ، C) (PubChem، 2017).

    H318: باعث آسیب شدید چشم [آسیب شدید / سوزش چشم – رده 1] (PubChem ، 2017)

    H371: ممکن است باعث آسیب اعضای بدن شود [سمیت اندام هدف خاص ، قرار گرفتن در معرض منفرد – دسته 2] (PubChem، 2017).

    خرید پرکلریک اسید

    خرید پرکلریک اسید هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.

    خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.