ولایتی خبر داد

نتایج اولیه به دست آمده از تزریق پلاسما امیدبخش بود

تزریق پلاسما

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سعیدرضا عاملی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ولایتی در این جلسه با اشاره به تعداد مراجعان سرپایی به بیمارستان (درمانگاه و اورژانس) مسیح دانشوری ظرف مدت ۵۷ روز گذشته که حدود ۱۲۰۰۰ نفر بوده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۲۵۰۰ نفر بستری شده و حدود (۶۰۰ نفر) در بخش آی سی یو مورد درمان و مراقبت قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تعداد فوت شدگان بستری در آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری را کمتر از ۸% اعلام کرد و گفت: این آمار کمتر از نصف آمار فوت شدگان در برخی کشورهای دیگر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طی این مدت از سوی وزارت بهداشت، مرکز مسیح دانشوری به عنوان یکی از چند مرکز کلینیکال ترایال بوده است که داروهای مرتبط نیز طی مراحل قانونی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به روش پلاسمادرمانی و دریافت پلاسما از افرادی که بهبود یافتند و میزان آنتی بادی در آنها بالا رفته است و تزریق به افراد مبتلا که وضعیت عمومی آنان وخیم بوده است، گفت: نتایج اولیه به دست آمده امید بخش بوده ولی هنوز تعداد بهبود یافتگان به میزانی نیست که بتوان نتیجه قطعی را اعلام کرد.

ولایتی با اشاره به ابتلای خود و تعدادی از پرسنل بیمارستان اعم از پزشکان، پرستاران، تکنسین‌ها و خدمتگزاران در طول این مدت به بیماری کرونا گفت: دکتر جماعتی، دکتر کیانی و دکتر ورهرام نیز از جمله این عزیزان بودند که به مبتلا شدند.

وی افزود: در حال حاضر و کماکان مجموعه پرسنل در حال خدمت رسانی به بیماران هستند که روزانه حدود ۳۰ الی ۴۰ بیمار در مجموعه بستری شده و همین حدود بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر