کیسه یخ ژله‌ای

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی و پکهای سرمایشی، آماده فروش کیسه یخ ژله‌ای با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید). آماده همکاری با صنایع دارویی، صنایع کیت سازی، صنایع غذایی، داروخانه‌ها
کیسه یخ ژله ای دیجی کالا

کیسه یخ ژله‌ای چیست و کاربرد آن

کیسه یخ ژله‌ای یک کیسه پلاستیکی قابل حمل پر از آب، ژل یا مایعی خاص است که به منظور خنک کنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توانند برای نگهداری انواع مواد فاسد شدنی در دمای بالا اعم از دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

این بسته‌های کوچک تا بزرگ را می‌توان به نوع قابل استفاده مجدد و یکبار مصرف تقسیم کرد که می‌توانند بعنوان یک بسته‌ی سرمایی عمل کنند. و نیاز به انجماد قبل از استفاده دارند یا نوع فوری که با استفاده از مواد شیمیایی خود را خنک می‌کند اما فقط یک بار قابل استفاده می‌باشند. نوع فوری به طور کلی محدود به استفاده پزشکی به عنوان کمپرس سرد برای کاهش درد ناشی از صدمات جزئی است. در حالی که نوع قابل استفاده مجدد هم به عنوان کمپرس سرد و هم برای خنک نگه داشتن غذا در خنک کننده‌های قابل حمل یا در ظروف حمل و نقل دارای عایق برای خنک نگه داشتن محصولات استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از کیسه یخ ژله‌ای

نکته: برای اینکه شما بتوانید بهترین نتیجه را از کیسه یخ بگیرید، هرچه محصول در فریزر شما بیشتر بماند، کارایی آن بالاتر رفته و مدت زمان بیشتری قابلیت سرمایشی خود را حفظ خواهد کرد. بهترین زمان 24 ساعت می‌باشد.

کیسه-یخ-ژله-ای

اما به منظور استفاده سریع حداقل به مدت 2 ساعت کیسه یخ ژله‌ای را در فریزر قرار داده و بعد از مدتی آن را بیرون آورده و تست کنید. اگر سرمای مورد نیاز برای شما اذیت کننده بود، قبل از استفاده بر روی پوست خود حتما محصول مورد نظر را برای چند دقیقه در کناری گذاشته تا مقداری از سرمای آن کاسته شود. یا میتوانید پارچه‌ای ما بین کیسه یخ ژله‌ای و پوست خود قرار دهید.

در صورتی که کیسه یخ ژله‌ای در ظروف مخصوص دارو که برای همین امر تعبیه شده اند قرار گیرند، دمای محیط را به مدت زمان بیشتری پایین نگه داشته و کارایی آن افزایش پیدا میکند. حتما توجه داشته باشید که کیسه‌های یخ ژله‌ای از ماده بخصوصی تولید شده‌اند. فلذا در کنار آن ها از کیسه های یخ معمولی استفاده نکنید. چرا که کیسه‌های یخ معمولی سریعتر آب شده و پس از آب شدن بر روی عملکرد یخ های ژله‌ای نیز تاثیری منفی خواهند داشت. ( جاذب سرما خواهند بود).

نحوه استفاده از کیسه یخ ژله ای

در صورتی که کیسه یخ ژله‌ای شما قابلیت استفاده به عنوان عامل گرما نیز دارد، می توانید با قرار داد کیسه ژله‌ای به مدت 30 ثانیه در ماکروویو کیسه خود را شارژ نمایید.

پس از سپری شدن زمان، ice pack gel خود را چک کنید. اگر به گرمای مورد نظر نرسیده بود با 10 ثانیه دیگر قرار دادن در ماکروویو این عمل را تکرار کنید.

ice pack gel  را در حین گرم شدن کنترل کنید. در صورت مشاهده تورم کیسه حاوی یخ، فورا مایکروویو را خاموش کنید و منتظر بمانید تا تورم کاهش یابد.

شما برای گرم کردن می توانید از آب جوش نیز استفاده کنید. کیسه یخ ژله‌ای خود را به مدت 30 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس از آن استفاده کنید. این زمان بسته به نوع کیسه شما و حجم آن متفاوت است. پس از گرم شدن می توانید جهت صدمه ندیدن پوست، از یک پارچه ما بین پوست و کیسه ی خود استفاده کنید.

از نشستن، تکیه دادن یا دراز کشیدن روی بسته ژل خودداری کنید.

کیسه یخ پزشکی

کیسه یخ پزشکی

در دنیای پزشکی و تجهیزات پزشکی و درمانی، یکی از مهمترین مسائل انتقال درست و بدون خسارت داروها و تجهیزات ( به عنوان مثال کیت‌های تشخیص طبی) به نقاط مختلف می‌باشد. این مساله زمانی اهمیت پیدا میکند که این قبیل تجهیزات جهت حفظ عملکرد خود احتیاج به دمایی پایین پیدا می‌کنند. در این زمان مدیریت زنجیره سرد جایگاه مهم خود را پیدا کرده و به یک عامل اساسی در موفقیت تبدیل می‌شود.

کیسه یخ داروخانه

در داروخانه‌ها انواع مختلی از کیسه‌های یخ قابل خریداری می‌باشند. کیسه‌های یخ استفاده مجدد،کیسه های یخ گرم و سرد و کیسه های یخ فوری که در ادامه مطلب در خصوص هر یک از این مدل کیسه‌ها و نوع استفاده آن ها توضیحاتی داده خواهد شد.

باید به این نکته در هنگام خرید توجه کنید که کیسه یخی را انتخاب کنید که از نظر سایز و نوع کیسه که قبلتر به آن اشاره شد، دقیقا همان موردی باشد که برای شما مناسب است. به عنوان مثال اگر به دنبال ice pack gel مناسب جهت ظرف نگهدارنده داروهای خود هستید، قطعا کیسه یخ‌های یکبار مصرف، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده. و یا اگر به دنبال کیسه یخی هستید که همیشه در کنار شما به هنگام ورزش وجود داشته باشد، اینجا هم کیسه یخ تجدید پذیر مناسب شما نبوده و باید از کیسه یخ‌های فوری استفاده کنید.

و در هنگام خرید کیسه‌های یخ تجدید پذیر، حتما به جنس کیسه‌های یخ توجه فرمایید. بهترین و مقاوم‌ترین کیسه‌های یخ، کیسه‌های یخ فویلی و متالایز هستند. که از نظر مقاومت، عمر محصول و کارایی بالاترین کیفیت را از خود نشان خواهند داد.

انواع کیسه یخ

انواع کیسه یخ

قابل استفاده مجدد:

از این نوع از ice pack gel به دفعات می‌توان استفاده کرد. آنها را در فریزر گذاشت و پس از انجماد به عنوان یک عامل سرما برای نگهداری از داروها، غذاها و هرآنچیزی که امکان فاسد شدن در دمای بالا را دارد مورد استفاده قرار داد. این نوع از کیسه‌های یخ ژله‌ای اغلب از مواد غیر سمی ساخته می‌شوند. که به صورت ژلی با جریان آهسته باقی می‌مانند و بنابراین در صورت پاره‌شدن کیسه به راحتی ریخته و باعث آلودگی نمی‌شوند.

کیسه های گرم یا سرد

کیسه‌های سرد یا گرم کیسه‌های یخی هستند که برای استفاده در دمای بالا و پایین مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها را می توان با نگهداری در فریزر به عنوان یک ice pack gel قابل استفاده مجدد معمولی استفاده کرد. همچنین می‌توان آنها را در آب یا مایکروویو گرم کرد تا به دمای مطلوب برسند. 

کیسه یخ فوری

کیسه سرد فوری یک دستگاه یکبار مصرف است که از دو کیسه تشکیل شده است. یکی حاوی آب، داخل کیسه‌ای حاوی نیترات آمونیوم، نیترات کلسیم، آمونیوم یا اوره می‌باشد. هنگامی که کیسه آب داخل بسته با فشردن بسته شکسته می‌شود، جامد در یک فرآیند گرماگیر حل می‌شود. این فرآیند گرما را از محیط اطراف جذب می‌کند و به سرعت دمای بسته را کاهش می‌دهد.

کیسه‌های سرد فوری یک جایگزین مستقیم مناسب برای یخ خرد شده است که به عنوان کمک اولیه در آسیب‌های ورزشی استفاده می‌شود. و می‌تواند به عنوان کمک اولیه به مناطق دورافتاده یا بیابانی که یخ در دسترس نیست یا شرایط مناسب نیست حمل شود.