زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید

در چشم‌انداز وسیع ترکیبات شیمیایی، یک نام به دلیل تطبیق‌پذیری و تأثیر آن جلب توجه می‌کند . تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید (TEAOH). در این مقاله گوشه کوچکی از پیچیدگی‌های مولکولی و کاربردهای عملی که TEAOH را به سنگ بنای دنیای شیمی تبدیل می‌کند را مورد بررسی قرار خواهیم کرد. از ساختار منحصر به فرد تا نقش محوری آن در کاتالیز، سنتز شیمیایی و تولیدات الکترونیک، TEAOH به عنوان شاهدی بر نبوغ نوآوری شیمیایی است.

با این ماده در شرکت Merck بیشتر آشنا بشوید…

تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید چیست

 (Tetraethylammonium hydroxide) یک نمک آمونیوم چهارتایی است که به دلیل ماهیت یونی خود مشهور می‌باشد. این ترکیب شامل چهار گروه اتیل متصل به یک اتم نیتروژن مرکزی است، این ترکیب در فرآیندهای مختلف شیمیایی اهمیت زیادی دارد. بیایید ترکیب شیمیایی و پیچیدگی های ساختاری آن را بررسی کنیم.

تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید

کاربرد تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید

کاربرد در صنعت نیمه هادیها

در حوزه نیمه هادی‌ها، این ماده جایگاه خود را به عنوان یک حذف کننده حکاکی و مقاومت بسیار مهم می یابد. واکنش پذیری و دقت بالا آن را در فرآیندهای تولید میکروالکترونیک ضروری می کند.

کاتالیزور تبدیلات آلی

Tetraethylammonium hydroxide به عنوان یک کاتالیزور در سنتز آلی عمل می کند و تبدیل‌های مختلف را تسهیل می کند. از صابونی سازی تا ترانس استری شدن، قدرت کاتالیزوری آن هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. جادوی کاتالیزوری که TEAOH در دنیای شیمی آلی به ارمغان می آورد.

پیمایش در زمین‌های زیست پزشکی

حوزه زیست پزشکی از این محصول برای نقش آن در استخراج DNA و خالص‌سازی پروتئین استفاده می‌کند. نقش حیاتی TEAOH در پیشبرد تحقیقات زیست پزشکی و تأثیر آن بر رویه های تشخیصی غیر قابل انکار می‌باشد.

همچنین بخوانید: آگارز

برنامه های کاربردی زیست محیطی

در جستجوی راه حل های سازگار با محیط زیست، این محصول به عنوان یک متحد سبز ظاهر می‌شود. به کاربردهای آن در نظارت بر محیط زیست و تصفیه فاضلاب  می‌توان اشاره کرد بپردازید و پتانسیل پرقدرت آن‌را مدنظر قرار داد.

 هیدروکسید تترا اتیل آمونیوم در فناوری های نوظهور

همانطور که تکنولوژی تکامل می‌یابد،تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید سرعت خود را حفظ می‌کند و نقشی محوری در زمینه های نوظهور ایفا می‌کند. از فناوری نانو گرفته تا انرژی‌های تجدیدپذیر.

در نتیجه، این ماده از هویت شیمیایی خود فراتر رفته و به یک کاتالیزور در سراسر صنایع تبدیل شده است. این مقاله صرفاً سطح کاربردهای گسترده این ماده را مورد بررسی اندکی قرار داده و شمارا به کاوش بیشتر در دنیای پویا TEAOH دعوت می کند.

MSDS

H314: باعث سوختگی شدید پوست و آسیب چشم می شود.
P280: از دستکش / لباس محافظ / محافظ چشم / محافظ صورت / محافظ شنوایی استفاده کنید.
P301 + P330 + P331: در صورت بلعیده شدن: دهان را بشویید. القای استفراغ نکنید.
P303 + P361 + P353: در صورت قرار گرفتن بر روی پوست (یا مو): بلافاصله تمام لباس های آلوده را درآورید. پوست را با آب بشویید.
P304 + P340 + P310: در صورت استنشاق: فرد را به هوای تازه ببرید و برای تنفس راحت باشید. فوراً با مرکز مسمومیت/پزشک تماس بگیرید.
P305 + P351 + P338: در صورت ورود به چشم: چند دقیقه با احتیاط با آب بشویید. لنزهای تماسی را در صورت وجود و انجام آسان بردارید. به آبکشی ادامه دهید.
P363: لباس های آلوده را قبل از استفاده مجدد بشویید.

خرید تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید

جهت خرید تترا اتیل آمونیوم هیدروکسید و اطلاع از قیمت و موجودی این ماده، لطفا با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

نوشته شده توسط: اشکان سفری کارشناس ارشد بیوشیمی و علاقمند به تولید محتوای علمی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها