1و4 دی اکسان

1،4 دی اکسان، با ترکیب شیمیایی C4H8O2، مایعی بی رنگ و قابل اشتعال است که دارای بوی ضعیف و مطبوعی است که یادآور دی اتیل اتر است. این ماده شیمیایی مصنوعی به عنوان حلال در فرآیندهای مختلف صنعتی، به ویژه برای استخراج روغن های حیوانی و گیاهی به دلیل خاصیت حل کنندگی کارآمد، کاربرد گسترده ای پیدا می کند. علاوه بر این، 1،4 دی اکسان به دلیل توانایی خود در حل موثر طیف گسترده ای از مواد، به عنوان یک جزء حیاتی در فرمولاسیون جوهرها، پوشش ها و چسب ها عمل می کند.

1و4 دی اکسان

1و4 دی اکسان چیست و کاربرد آن

1و4 دی اکسان با cas number 123-91-1  مایعی بی رنگ و قابل اشتعال با بوی ضعیف و مطبوع همچون دی اتیل اتر می‌باشد. این ماده‌شیمیایی مصنوعی به عنوان حلال برای استخراج روغن‌های حیوانی و گیاهی و در فرمولاسیون جوهرها، پوشش‌ها و چسب‌ها استفاده می‌شود.

در آزمایشگاه، 1و4 دی اکسان به عنوان یک حلال کرایوسکوپیک برای تعیین جرم مولکولی و به عنوان یک محیط واکنش پایدار برای واکنش‌های مختلف مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

1و4 دی اکسان عمدتاً به عنوان حلال در رنگ‌ها، لاک‌ها، لوازم آرایشی، دئودورانت‌ها، مواد شوینده استفاده می‌شود.

این ماده همچنین پتانسیل استفاده به عنوان حلال را در صنعت فرآوری نفت خام، پالایش نفت، مواد پتروشیمی، خمیر و کاغذ، مواد منفجره، چاپ، آبکاری، آفت کش‌ها و تولید محصولات کشاورزی، رنگ‌ها، تولید الیاف، داروسازی، چسب‌ها، نیمه هادی‌ها، قطعات الکترونیکی، تجهیزات عکاسی، تجهیزات ضبط مغناطیسی، پلیمرها، پلاستیک‌ها، تولید لاستیک، و تولید مواد شیمیایی آلی و معدنی را دارد.

1و4 دی اکسان اغلب با حلال‌های کلردار، به ویژه 1،1،1-تری کلرواتان (TCA)، به عنوان تثبیت کننده و بازدارنده خوردگی استفاده می‌شود.

1و4 دی اکسان بسیار قابل اشتعال است و اگر به درستی نگهداری نشود، بالقوه قابلیت انفجار را داراست.

این ماده‌شیمیایی یک اتر حلقوی است که در آب بسیار قابل اختلاط است و به سرعت در خاک جذب می‌شود و برای محیط زیست بسیار خطر‌ناک می‌باشد.

EPA بر اساس نتایج مطالعات حیوانی، این ماده را به عنوان یک ماده‌ی سرطان‌زای احتمالی برای انسان طبقه‌بندی کرده است، اما در کل اطلاعات کمی در مورد اثرات طولانی‌مدت dioxane بر سلامت انسان در دسترس است.

۱و۴ دی اکسان مرک

خرید ۱و۴ دی اکسان

هنگام خرید ۱و۴ دی اکسان لازم است برای اطلاع دقیق از قیمت و موجودی با همکاران ما در بخش فروش ایکس شیمی تماس حاصل فرمایید. ( کد مرک 109671 اصلی و همچنین برندهای چینی و هندی)

اعضای تیم متعهد ما دانش و تخصص فراوانی در این زمینه دارند و به خوبی مجهز هستند تا اطلاعات دقیق و به روز این محصولات را در اختیار شما قرار دهند. با تماس با همکاران ما، می‌توانید مطمئن شوید که جدیدترین گزینه‌های قیمت‌گذاری و وضعیت در دسترس بودن را دریافت می‌کنید و به شما امکان می‌دهد هنگام خرید ۱و۴ دی اکسان تصمیم آگاهانه بگیرید.

MSDS 1,4 dioxane

مایع و بخار بسیار قابل اشتعال.
باعث تحریک جدی چشم می‌شود.
ممکن است باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.
مشکوک به ایجاد سرطان است.
ممکن است پراکسیدهای انفجاری تشکیل دهد.
مواجهه مکرر با این ماده ممکن است باعث خشکی یا ترک خوردن پوست شود.
دور از حرارت، سطوح داغ، جرقه، شعله باز و سایر منابع اشتعال نگهداری شود. سیگار کشیدن ممنوع.
در مکانی با تهویه مناسب نگهداری شود. در ظرف را محکم، بسته نگه دارید.
در صورت تماس با چشم، چند دقیقه با احتیاط با آب فراوان شستو دهید. لنزهای تماسی را در صورت وجود حذف کنید و به شستشو ادامه دهید.
در صورت نگرانی با پزشک مشورت کنید.

مضر برای سلامتی خطر مسمومیت

خطر آتش زا بودن

تهیه و تنظیم: نادر محتشمی پور کارشناس شیمی و علاقه‌مند به حوزه تولید محتوا.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها