بنزتونیوم کلراید (Benzethonium chloride)

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش بنزتونیوم کلراید با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خریدبنزتونیوم کلراید با ما تماس حاصل فرمایید).

بنزتونیوم کلراید

بنزتونیوم کلراید چیست

بنزتونیوم کلراید که به نام هیامین (Hyamine) نیز شناخته می‌شود، یک نمک آمونیوم چهارتایی مصنوعی می‌باشد. این ماده شیمیایی یک جامد سفید رنگ بدون‌بو و محلول در آب با فرمول C27H42ClNO2 و cas number 121-54-0 می‌باشد . این ماده دارای خاصبت ضد‌عفونی کننده است و به عنوان یک عامل ضد‌میکروبی موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در لوازم آرایشی و بهداشتی مانند صابون، دهان شویه‌ها، پمادهای ضد خارش و غیره یافت می‌شود. بنزتونیوم کلرید در صنایع غذایی نیز به عنوان ضدعفونی کننده سطوح سخت کاربرد دارد.

Benzethonium chloride, N-Benzyl-N,N-dimethyl-N-[4-(1.1.3.3-tetramethylbutyl)- phenoxyethoxyethyl]ammonium chloride, Benzethonium chloride

کاربرد بنزتونیوم کلراید

 به عنوان ضد میکروب

بنزتونیم کلراید طیف وسیعی از فعالیت میکروبی کشی را در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها و ویروس‌ها نشان می‌دهد. آزمایشات مستقل نشان می‌دهد که بنزتونیم کلراید در برابر پاتوژن‌هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین، سالمونلا، اشریشیا کلی، کلستریدیوم دیفیسیل، ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس هرپس سیمپلکس (HSV)، ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، بسیار موثر است.  همچنین ویروس سنسیشیال (RSV) و نوروویروس.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مشخص کرده است که غلظت بی‌خطر و موثر برای بنزتونیم کلراید 0.1-0.2٪ در محصولات کمک‌های اولیه است. محلول‌های آبی بنزتونیم کلراید از طریق پوست جذب نمی‌شوند. در ایالات متحده و اروپا برای استفاده به عنوان افزودنی غذا تایید نشده است. به عنوان یک نمک آمونیوم چهارتایی، سمی تر از سورفکتانت‌های دارای بار منفی است.

با این حال، در یک مطالعه دو ساله بر روی موش‌ها، هیچ شواهدی از فعالیت سرطان زا وجود نداشت.

(فروش بنزتونیوم کلراید در فروشگاه ایکس شیمی)

شاید برای شما مفید باشد: کلرامفنیکل 

کاربردهای دیگر

علاوه بر فعالیت ضد میکروبی بسیار موثر، بنزتونیم کلراید حاوی یک اتم نیتروژن با بار مثبت است که به طور کووالانسی به چهار اتم کربن پیوند دارد. این بار مثبت آن را به سمت پوست و مو جذب می‌کند. این باعث ایجاد حس نرم و پودری بر روی پوست و مو و همچنین فعالیت پایدار طولانی مدت در برابر میکروارگانیسم‌ها می‌شود. همچنین، این بخش آبدوست با بار مثبت مولکول، آن را به یک ماده شوینده کاتیونی تبدیل می‌کند.

مضر برای طبیعت خطر سمیت زیاد خطر آسیب به پوست و چشم

خرید و اطلاع از قیمت

جهت خرید و اطلاع از قیمت بنزتونیوم کلراید با کارشناسان ما در بخش فروش مواد شیمیایی ایکس شیمی تماس حاصل فرمایید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها