فروش نیترات نقره (silver nitrate)

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش نیترات نقره با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد(جهت اطلاع از موجودی، قیمت و خرید نیترات نقره تماس حاصل فرمایید)

 اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان

فروش نیترات نقره

نیترات نقره چیست

نیترات نقره (silver nitrate) یک ترکیب غیر‌آلی نقره است که برای تهیه بسیاری از مشتقات نقره استفاده می‌شود که دارای فرمول شیمیایی AgNO و cas number 7761-88-8 می‌باشد. این ترکیب یک پیش‌ساز همه کاره برای بسیاری از ترکیبات نقره دیگر می‌باشد، مانند نمونه‌هایی که درعکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساختار شیمیایی این نمک شامل کاتیون نقره (Ag+) و یون نیترات (NO3-) است که در آن اتم نیتروژن مرکزی به سه اتم اکسیژن با بار خالص 1- پیوند کووالانسی دارد.

Molar mass: 169.87 g/mol
Formula: AgNO3
Density: 4.35 g/cm³
Melting point: 413.6°F (212°C)
Boiling point: 824°F (440°C)
Soluble in: Water, Glycerol

خواص فیزیکی:

نیترات نقره به صورت جامد سفید بی‌بو با چگالی 4.35 گرم در میلی‌لیتر، نقطه ذوب 210 درجه سانتی‌گراد و نقطه‌جوش 440 درجه سانتی گراد یافت می‌شود.

خواص شیمیایی:

نیترات نقره محلول در آب و غیر رطوبت‌گیر است. برخلاف بسیاری از نمک‌های نقره دیگر، به نور حساس نیست. این ماده یک عامل اکسید‌کننده است و کاملاً واکنش‌پذیر است زیرا یون نیترات می‌تواند به راحتی توسط گروه‌های دیگر جایگزین شود. بنابراین، یک ماده اولیه مفید برای ساخت بسیاری از ترکیبات مختلف نقره از جمله هالیدهای نقره، اکسید نقره و غیره و همچنین نیترات‌های فلزی مختلف مانند نیترات‌مس است. نیترات‌نقره نسبت به نور و گرما نسبتاً پایدار است، اما هنگامی که در دماهای بالاتر گرم می‌شود تجزیه می‌شود و نقره فلزی همراه با گاز سمی NO2 ایجاد می‌کند.

2 AgNO3 → 2 Ag + O2 + 2 NO2

آلبرتوس مگنوس، در قرن سیزدهم میلادی، توانایی اسید نیتریک در جدا کردن طلا و نقره را با حل کردن نقره مستند کرد. مگنوس خاطرنشان کرد: محلول نیترات نقره حاصل می‌تواند پوست را سیاه کند.

فروش نیترات نقره

نیترات نقره با واکنش نقره مانند شمش نقره یا فویل نقره با اسید نیتریک تهیه می‌شود و در نتیجه نیترات نقره، آب و اکسیدهای ازت ایجاد می‌شوند . محصولات جانبی که در اثر این واکنش به وجود می‌آیند به غلظت اسید نیتریک مورد استفاده بستگی دارند.

نمک‌های نقره‌ای خاصیت ضد عفونی کننده دارند. در سال 1881 کرید استفاده از محلول‌های رقیق کننده این ماده را در چشم نوزادان تازه متولد شده هنگام تولد برای جلوگیری از انقباض سوزاک از مادر‌، که می تواند باعث کوری شود، معرفی کرد.

کاربرد نیترات نقره

نیترات نقره به دلیل دارا بودن خواص ضد عفونی کننده کاربردهای پزشکی متعددی دارد. بنابراین برای درمان برخی عفونت ها، زگیل‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود و همچنین به عنوان یک عامل سوزاننده و ضد عفونی کننده استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به تهیه فیلم‌های عکاسی و مواد منفجره، ساخت بسیاری از ترکیبات نقره، معرف تحلیلی، عامل رنگ آمیزی بیولوژیکی و سنتز آلی اشاره کرد.

صنعت عکاسی

پزشکی

صنایع نظامی

صنعت ساخت آئینه

صنعت آبکاری

شاید برای شما جالب باشد: نیتریک اسید

MSDS

نیترات نقره سمی و خورنده است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد. در محلول‌های بسیار رقیق برای کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تماس پوست یا چشم با مقادیر کمی نیترات نقره یا محلول‌های رقیق آن باعث ایجاد رنگ سیاه مایل به خاکستری در بافت‌ها می‌شود (به نام آرژیری)، در حالی که قرار‌گرفتن در معرض غلظت‌های بالاتر می‌تواند باعث سوختگی شود.

ممکن است آتش را تشدید کند. عامل اکسید کننده
می‌تواند در برابر فلز خورنده باشد.
باعث سوختگی شدید پوست و آسیب چشم می‌شود.
برای موجودات آبی بسیار سمی با اثر طولانی مدت.
دور از حرارت، سطوح داغ، جرقه، شعله باز و سایر منابع اشتعال نگهداری شود. سیگار کشیدن ممنوع.
غبار یا غبار تنفس نکنید.
از انتشار در محیط خودداری کنید.
از دستکش محافظ / لباس محافظ / محافظ چشم / محافظ صورت / محافظ شنوایی استفاده کنید.
در صورت قرار گرفتن بر روی پوست (یا مو): بلافاصله تمام لباس های آلوده را درآورید. پوست را با آب بشویید.
در صورت ورود به چشم: چند دقیقه با احتیاط با آب بشویید. در صورت امکان، لنزهای تماسی را بردارید. به آبکشی ادامه دهید.

مضر برای طبیعتخطر آسیب به پوست و چشمخطر اکسنده

خرید نیترات نقره/قیمت نیترات نقره

جهت خرید و اطلاع از قیمت نیترات نقره، با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.