پتاسیم کلراید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی، دارویی و تحقیقاتی، آماده فروش پتاسیم کلراید( potassium chloride) با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد

اطلاعات محصول در شرکت Merck آلمان 

فروش پتاسیم کلراید

پتاسیم کلرید چیست

پتاسیم کلراید (همچنین به عنوان KCl یا نمک پتاسیم شناخته می‌شود) یک نمک هالید فلزی است که از پتاسیم و کلر تشکیل شده است. بی‌بو است و ظاهری کریستالی سفید یا بی‌رنگ دارد . به آسانی در آب حل می‌شوند و ایجاد سرما کرده و محلول‌های آن طعم نمکی دارند . KCl به عنوان کود در کشاورزی، در پزشکی، کاربردهای علمی و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایع ممکن است به عنوان افزودنی کد E508 E508  نیز شناخته شود .

به‌عنوان کود

اکثر پتاسیم کلراید تولید شده برای ساخت کود به نام پتاس مورد استفاده قرار میگیرد(K)، زیرا رشد بسیاری از گیاهان به در دسترس بودن آن بستگی دارد.

استفاده در پزشکی

پتاسیم در بدن انسان بسیار حیاتی است و استفاده از پتاسیم کلراید از طریق دهان وسیله متداول برای درمان پتاسیم خون پایین است، اگرچه می‌توان آن را به صورت داخل وریدی نیز تجویز کرد. فرم وریدی در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، مهمترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی و درمانی اساسی است.

پتاسیم کلراید تزریقی

از تزریق کشنده پتاسیم کلراید در سقط جنین و اعدام‌ها استفاده می شود(در چند ایالت ایالات متحده از آن به عنوان دارویی برای تزریق جهت ایست قلبی(اعدام) مورد استفاده قرار میگیرد.)

استفاده در آشپزخانه

می‌توان از آن به عنوان یک جایگزین نمک برای غذا استفاده کرد، اما به دلیل داشتن طعم ضعیف، تلخ و نامناسب، اغلب با نمک سفره معمولی (سدیم کلراید) مخلوط می‌شود تا طعم را بهبود ببخشد تا نمک سدیم کم تشکیل شود. افزودن 1 ppm از تیماتین باعث کاهش چشمگیر این تلخی می‌شود.(خرید و فروش پتاسیم کلراید در ایکس شیمی)

کاربرد پتاسیم کلراید در صنعت

به عنوان ماده اولیه شیمیایی از آن برای ساخت پتاسیم هیدروکسید و فلز پتاسیم استفاده می شود. همچنین از این دارو در پزشکی، تزریق کشنده، کاربردهای علمی، فرآوری مواد غذایی، صابونها و به عنوان یک جایگزین عاری از سدیم نمک سفره برای افراد نگران تأثیرات سلامتی سدیم استفاده می‌شود.

خوراک دام

از این ماده به‌عنوان یک مکمل در خوراک دام برای تقویت مقدار مواد مغذی موجود در خوراک استفاده می‌شود. که به نوبه خود باعث رشد سالم در حیوانات و همچنین به عنوان یک مزیت اضافی ،به افزایش تولید شیر منجر خواهد شد.

صنعت شیشه

تولید‌‌کنندگان صنعت شیشه از پتاس دانه ای به عنوان یک شار استفاده می‌کنند و دمای ذوب را کاهش می‌دهند. از آنجا که پتاس وضوح بسیار خوبی به شیشه می‌دهد، معمولاً در عینک، شیشه، تلویزیون و مانیتور رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کالیبراسیون تجهیزات مانیتورینگ

KCl به عنوان منبع تابش بتا برای کالیبراسیون تجهیزات مانیتورینگ پرتودرمانی مفید است، زیرا پتاسیم طبیعی حاوی 0.0118٪ ایزوتوپ 40 کیلوگرم است . یک کیلوگرم KCl 16350 قطعه پرتوی تابشی متشکل از 89.28٪ بتا و 10.72٪ گاما با 1.46083 MeV دارد. برای استفاده از مواد قفسه، به منظور استخراج KCl ،که موضوع تحقیقات در حال انجام است. باید با استفاده از دمای کنترل شده به صورت متوالی تبلور شود. همچنین تعداد کمی از پرتوهای گاما 511 کیلوولت از نابودی پوزیترون وجود دارد که می‌تواند برای کالیبراسیون اسکنرهای پزشکی استفاده شود.

ضد یخ

پتاسیم کلراید در برخی از محصولات ضد یخ استفاده می‌شود که برای حیوانات اهلی و گیاهان ایمن تر طراحی شده‌اند. 

عامل خاموش کننده آتش

 زمانی به عنوان عامل خاموش کننده آتش مورد استفاده قرار می‌گرفت و در خاموش کننده های آتش قابل حمل  استفاده می‌شد. که به عنوان ماده شیمیایی خشک شناخته می‌شود، نسبت به مواد شیمیایی خشک پایه بی‌کربنات سدیم مؤثر بوده و با فوم پروتئین سازگار است .

این ماده در اواخر دهه 1960 با معرفی بیكربنات پتاسیم بیكربنات ( Purple-K ) شیمیایی خنثی شد كه بسیار فاسد و مؤثرتر بود. برای آتش سوزی B و C امتیاز دارد.

به عنوان شار برای جوشکاری

در کنار کلرید سدیم و کلرید لیتیوم، کلرید پتاسیم به عنوان شار برای جوشکاری گاز آلومینیوم استفاده می شود .

کریستال نوری

این ماده یک کریستال نوری با دامنه انتقال گسترده از 210 نانومتر تا 20 میکرومتر است. بلورهای KCl در حالی که ارزان است، ریزسنجی است. این کاربرد آن را به محیط‌های محافظت شده یا استفاده‌های کوتاه مدت مانند نمونه‌سازی محدود می‌کند.

در معرض هوای آزاد، نوری KCl “پوسیده” خواهد شد. در حالی که در گذشته اجزای KCl برای اپتیک مادون قرمز استفاده می‌شد ، کاملاً توسط کریستال‌های خیلی سخت تر مانند سل سلاید جایگزین شده است.

 همچنین برای تولید بسته‌های گرما استفاده شده است که از واکنش‌های شیمیایی گرمازدایی استفاده می‌کند، اما این‌ها بیشتر با ظهور روش‌های ارزانتر و کارآمدتر، مانند اکسیداسیون فلزات (“داغ دستها” یکبار) قطع شده‌اند. استفاده از محصولات) یا تبلور استات سدیم (محصولات چند منظوره).

پتاسیم کلراید به عنوان اسکاتور با عنوان P10 در CRT های با ردیف تیره، به عنوان مثال در Skiatron استفاده می‌شود .

مقادیر معمولی پتاسیم کلراید موجود در رژیم غذایی به طور کلی بی‌خطر است.  اما در مقادیر بیشتر پتاسیم کلراید سمی است. پتاسیم کلراید خوراکی شده تقریبا 2.5 گرم در کیلوگرم یا 190 گرم (6.7 اونس) برای توده بدنی 75 کیلوگرم (165 پوند) است. در مقایسه ،(نمک جدول) 3.75 گرم در کیلوگرم است.

به طور داخل وریدی، پتاسیم کلراید بسیار کوچکتر است، در حدود 57.2 میلی‌گرم در کیلوگرم به 66.7 میلی‌گرم در کیلوگرم. این با تقسیم غلظت کشنده یون‌های پتاسیم مثبت (حدود 30 تا 35 میلی گرم بر کیلوگرم)  به نسبت نسبت جرم یون‌های پتاسیم در پتاسیم کلراید(در حدود 52445 میلی گرم K + / mg KCl) یافت می‌شود. در چنین مقادیر، پیامدهای شدیدی روی عضلات قلب دار، که به طور بالقوه باعث ایست قلبی و مرگ سریع می‌شود. به همین دلیل در سقط جراحی استفاده می‌شود و به عنوان داروی سوم و نهایی که در فرایند تزریق کشنده تحویل داده می‌شود.

خرید پتاسیم کلراید

خرید پتاسیم کلراید هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی