فروش کاپریلیک اسید

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش کاپریلیک اسید با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید).

کاپریلیک اسید چیست

کاپریلیک اسید یک اسید چرب اشباع با زنجیره مستقیم است که هپتان است و در آن یکی از هیدروژن های یک گروه متیل انتهایی با یک گروه کربوکسی جایگزین شده است. اسید کاپریلیک به نام اسید اوکتانوئیک نیز شناخته می‌شود. اکتانوئیک اسید به صورت مایع بی‌رنگ تا زرد روشن می‌باشد. می‌سوزد، اما شعله‌ور شدن آن دشوار است. یک مایع روغنی با بوی کمی تند مانند است. کاپریلیک اسید در نخل، روغن نارگیل و بطور طبیعی در شیر پستانداران مختلف یافت می‌شود.

این ماده به عنوان یک عامل ضد‌باکتری و متابولیت انسانی نقش دارد. یک اسید چرب اشباع مستقیم و یک اسید چرب با زنجیره متوسط 8کربنی ​​است.

فروش کاپریلیک اسید

فروش کاپریلیک اسید

وزن میانگین: 144.2114

مونیزوتوپیک: 144.115029756

فرمول شیمیایی: C 8 H 16 O 2

نقطه ذوب: 16 درجه سانتی گراد

نقطه جوش: 237 درجه سانتیگراد (روشن)

تراکم: 0.91 گرم در میلی لیتر در 25 درجه سانتیگراد (روشن)

چگالی بخار: 5 (در مقابل هوا)

فشار بخار: 1 میلی متر جیوه (78 درجه سانتی گراد

اطلاعات بیشتر

کاربرد کاپریلیک اسید

اسید کاپریلیک به دلیل خواص غیرمعمول اما درخشان خود در زمینه ارتقاء سلامت و کنترل بیماری و در لوازم آرایشی و سایر محصولات صنعتی کاربردهای گسترده ای دارد. اسید کاپریلیک به عنوان مکمل غذایی مصرف می‌شود. برخی مطالعات وجود دارد که استفاده از کاپریلیک اسید در کنترل وزن را با سوزاندن کالری اضافی در بدن نشان می‌دهد. اسید کاپریلیک همچنین به عنوان بخشی از رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان مبتلا به صرع مقاوم استفاده می‌شود.

کاپریلیک اسید (اکتانوئیک اسید ) همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوست عمل می کند و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در محصولات پوستی را افزایش می‌دهد.

اسید کاپریلیک دارای بافت روغنی است، بنابراین از آن در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می‌شود که نیاز به لغزندگی، پخش شدن آسان و صافی بعد از لمس دارد. فقدان رنگ و نظم با ثبات بالا آن را به عنصری ارزشمند در بسیاری از محصولات آرایشی تبدیل کرده است. مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارد. برخی از محصولاتی که اسید کاپریلیک به راحتی در آنها یافت می‌شود عبارتند از کرم‌های صورت و چشم، مرطوب‌کننده، رژ‌لب، کرم‌های ضد‌پیری، لوسیون‌های ضد‌آفتاب، کرم‌های صورت و خط چشم. اسید کاپریلیک همچنین به طور گسترده‌ای در تولید عطر و رنگ استفاده می‌شود. گاهی اوقات اسید کاپریلیک به عنوان بخشی از آزمایش برای اندازه‌گیری تخلیه معده به افراد داده می‌شود.

همچنین برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. اکتانوئیک اسید دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. از این اسید در مکمل های غذایی نیز استفاده می‌شود.

موارد دیگر استفاده از اکتانوئیک اسید

به عنوان یک عامل تحریک کننده برای تصفیه آنتی بادی‌ها

افزایش میزان کتوژنز آستروسیت‌ها

در ترکیب شیمیایی 1،1-کربونیل دی آمیدازول (CDI)

شاید برای شما جالب باشد : 1 هپتان سولفونیک اسید سدیم سالت

واکنش‌پذیری

اکتائونیک اسید با واکنش گرمازا به خنثی سازی بازها می‌پردازد. می‌تواند با فلزات فعال واکنش داده و هیدروژن گازی و نمک فلزی ایجاد کند. ممکن است آب کافی را از هوا جذب کرده و به اندازه ای در آن حل شود که باعث خوردگی یا حل شدن قطعات و ظروف آهن ، فولاد و آلومینیوم شود. با نمک‌های سیانید یا محلول‌های نمک‌های سیانید واکنش می‌دهد تا سیانید هیدروژن گازی تولید کند. با ترکیبات دیازو، دیتیوکرباماتها، ایزوسیاناتها، مرکاپتانها، نیتریدها و سولفیدها واکنش گرمازایی نشان می‌دهد تا گازهای قابل اشتعال و/یا سمی تولید کند. با سولفیت‌ها، نیتریت‌ها، تیوسولفات‌ها (برای تولید H2S و SO3)، دیتیونیت‌ها (SO2) واکنش می‌دهد، تا گازها و حرارت قابل اشتعال و/یا سمی تولید کند. با کربنات‌ها و بی‌کربنات‌ها واکنش نشان می‌دهد تا یک گاز بی‌ضرر (دی اکسید کربن) اما همچنان گرما تولید کند. می‌تواند به صورت گرمازا توسط عوامل اکسید کننده قوی اکسیده شده و توسط عوامل احیا کننده قوی کاهش یابد. طیف گسترده‌ای از محصولات امکان پذیر است. ممکن است واکنشهای پلیمریزاسیون را آغاز کرده یا واکنشهای دیگر مواد را کاتالیز افزایش دهد.

با هوا مخلوط انفجاری ایجاد می‌کند. باعث سوختگی چشم و پوست می‌شود. در صورت بلعیدن خطر آسپیراسیون وجود دارد. می‌تواند وارد ریه‌ها شود و باعث آسیب شود. ممکن است با سوختگی احتمالی باعث تحریک شدید دستگاه تنفسی شود.

MSDS اوکتانوئیک اسید

چشم: باعث سوختگی چشم می‌شود. ممکن است باعث ملتحمه شیمیایی و آسیب قرنیه شود.

پوست:  ممکن است باعث سوزش و سوختگی شدید پوست شود و یا ممکن است باعث بثورات پوستی (در موارد خفیف تر) و پوست سرد و ملتهب با سیانوز یا رنگ پریده شود.

بلع: ممکن است باعث آسیب شدید و دائمی به دستگاه گوارش شود. باعث سوختگی و یا حتی سوراخ شدن دستگاه گوارش شود.

استنشاق:. باعث سوختگی شیمیایی دستگاه تنفسی می‌شود. آسپیراسیون ممکن است باعث تورم تنفسی و پنومونیت شود. باعث تحریک غشای مخاطی می‌شود.

اقدامات کمک های اولیه

چشم ها: بلافاصله چشم ها را با آب فراوان برای حداقل 15 دقیقه شستشو دهید ، گهگاه پلک بالا و پایین را بلند کنید. بلافاصله از پزشک کمک بگیرید اجازه ندهید قربانی چشم ها را بمالد یا چشم ها را بسته نگه دارد. شستشوی گسترده با آب لازم است.

پوست: بلافاصله از پزشک کمک بگیرید. بلافاصله پوست را با آب فراوان به مدت حداقل 15 دقیقه در حالی که لباس ها و کفش های آلوده را برداشته اید، بشویید. لباس‌ها را قبل از استفاده مجدد بشویید. کفش های آلوده را از بین ببرید.

گوارشی: استفراغ را تحریک نکنید. اگر قربانی هوشیار و هوشیار است، 2-4 فنجان شیر یا آب بدهید. هرگز از راه دهان به فرد بیهوش چیزی ندهید. خطر احتمالی آسپیراسیون فوراً از کمک‌های پزشکی استفاده کنید.

استنشاق: بلافاصله از پزشک کمک بگیرید. فوراً از محیط و تماس با مواد خارج شده و به هوای تازه منتقل شوید. اگر تنفس مشکل است، اکسیژن بدهید. از احیا دهان به دهان استفاده نکنید. اگر تنفس متوقف شده است از تنفس مصنوعی با استفاده از اکسیژن و دستگاه مکانیکی مناسب مانند کیسه و ماسک استفاده کنید.

خرید کاپریلیک اسید

جهت خرید کاپریلیک اسید و اطلاع از قیمت و موجودی اکتانوئیک اسید با ما تماس حاصل فرمایید.