فروش مواد شیمیایی هندی

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تخصصی، آماده فروش مواد شیمیایی هندی با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و موجوذی با ما تماس حاصل فرمایید).

مواد-شیمیایی-هندی

تاریخچه صنعت مواد شیمیایی هند

آسیا در حال تبدیل شدن به یک قطب جهانی تولید مواد شیمیایی است. تغییر در تولید و مصرف مواد شیمیایی به سمت کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی وجود دارد. این امر منجر به افزایش تقاضا برای مواد شیمیایی و پتروشیمی می شود. هند این فرصت را دارد که محصولات شیمیایی به ارزش 111 میلیارد دلار تا سال 2023 فقط برای مصارف داخلی تولید کند. در صنایع شیمیایی هند بیش از 2 میلیون نفر مشغول به کار هستند. صنایع شیمیایی هند سومین صنعت بزرگ آسیا است.

صنایع شیمیایی هند، با پوشش بیش از 80،000 محصول تجاری، بسیار متنوع است و این صنعت بر اساس میزان مصرف یا میزان استفاده به سه گروه اصلی تقسیم شده است. بیش از 50 درصد از مواد شیمیایی تولید شده در کشور هند به عنوان مواد شیمیایی پایه طبقه بندی شده اند. مواد شیمیایی آلی و غیرآلی، مواد پتروشیمی فله، رنگ و رنگدانه ها از این دسته هستند. مواد شیمیایی پایه به عنوان مواد شیمیایی فله نیز شناخته می شوند، زیرا در مقیاس وسیعی تولید می شوند و به عنوان واسطه برای تولید سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند.

دسته دیگر مواد شیمیایی ویژه ای بودند که از طیف گسترده دیگری تشکیل شده اند. که شامل رنگ ها، چسب ها، مواد شیمیایی تصفیه آب، طعم دهنده ها و رایحه ها، مواد افزودنی کاغذ و…

حجم مصرف این مواد شیمیایی در مقایسه با مواد شیمیایی پایه کمتر است زیرا براساس کاربرد آنها استفاده می شود. این مواد شیمیایی از مواد شیمیایی پایه گرفته می شوند و به عنوان مواد شیمیایی عملکردی نیز شناخته می شوند. اخیراً، سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است، به ویژه توسط سرمایه گذاران سهام خصوصی.

مواد شیمیایی مورد استفاده برای محافظت محصولات کشاورزی از حشرات و آفات به عنوان محصولات شیمیایی، طبقه بندی شده اند. که شامل حشره کشهای مختلف، آفت کش ها و علف کش ها می باشد. هند صادرکننده خالص مواد شیمیایی زراعی می باشد. بیش از دو سوم درآمد حاصل از بخش کشاورزی در بخش سازمان یافته تأمین می شود.

در سطح جهانی، هند پس از ایالات متحده، ژاپن و چین چهارمین تولید کننده مواد شیمیایی زراعی بزرگ است. هند 16% از تولید جهانی مواد رنگی و مواد واسطه را به خود اختصاص داده است. هند در صادرات و واردات مواد شیمیایی در سطح جهانی از موقعیت بالایی برخوردار است و در صادرات در رتبه 14 قرار دارد.

مجاورت هند با خاورمیانه ( منبع تولید مواد اولیه پتروشیمی در جهان ) این کشور را قادر می سازد تا از نظر اقتصادی بهره مند شود. یک چشم انداز بلند مدت نشان می دهد که هند طی 30 سال گذشته به طور متوسط سالانه 7 درصد رشد تولید ناخالص داخلی داشته است. چندین شرکت جهانی نفت و گاز در حال چشم انداز کردن فرصت های شیمیایی پایین دست هستند. این ممکن است تمرکز بر پتروشیمی هند را افزایش دهد و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش می تواند چالش های مواد اولیه را کاهش دهد و خودکفایی را تقویت کند.

محیط زیست در صنایع شیمیایی بسیار مهم است. بازار در حال تغییر به یک روند تحقیق و توسعه آگاهانه تر از محیط زیست است. بنابراین، هنگام سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، همه عوامل را در نظر می گیرند.

ساختار صنایع شیمیایی چین به  دلیل هنجارهای سختگیرانه زیست محیطی، تأمین مالی بیشتر و ادغام در حال تغییر است. اگرچه این تغییرات ممکن است در طولانی مدت به نفع بازیکنان بزرگ انتخابی باشد، اما می تواند باعث عدم اطمینان بازیکنان بین المللی شود که مواد شیمیایی را از چین تهیه می کنند و همچنین می تواند فرصت هایی را برای شرکت های شیمیایی هند در برخی از زنجیره های ارزش و بخشهای خاص به ویژه در کوتاه مدت ایجاد کند. شرکت های شیمیایی می توانند برای حفظ ارزش سهامداران بلند مدت، پایداری زیست محیطی را در اولویت قرار دهند.

حجم بازار

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

صنعت مواد شیمیایی هند در سال 2019 معادل 178 میلیارد دلار بود و انتظار می رود با ثبت CAGR(نرخ رشد مرکب سالانه) 9.3٪ تا سال 2025 به 304 میلیارد دلار برسد. تقاضا برای مواد شیمیایی تا سال 2025 سالانه 9 درصد گسترش می یابد.

در اکتبر سال 2020، تولید مواد شیمیایی اصلی 880،569 تن و پتروشیمی ها 1،808،997 تن بود.

پیش بینی می شود تقاضای پتروشیمی ها بین سال های 2019 و 2023 7.5٪ CAGR را به ثبت برساند و تقاضای پلیمرها 8٪ افزایش یابد و همچنین بازار محصولات شیمیایی هند 8٪ نرخ مرکب سالانه را ثبت کند  تا در سال مالی 2022 به 3.7 میلیارد دلار و در سال مالی 25 به 4.7 میلیارد دلار برسد.

در آوریل 2021 ، صادرات مواد شیمیایی آلی و معدنی سالانه 68.54٪ افزایش یافته و به 2،288.30 میلیون دلار رسیده است. مواد شیمیایی بخش قابل توجهی از جریان تجارت کل هند است، به طور مداوم رتبه سوم در واردات و چهارم در صادرات طی پنج سال گذشته قرار دارد.

ابتکارات دولت هند

مواد-شیمیایی-چینی

دولت هند ابتکارات مختلفی مانند صدور مجوز مانند BIS برای مواد شیمیایی وارداتی را جهت جلوگیری از ریختن مواد شیمیایی ارزان قیمت و غیر استاندارد به کشور آغاز کرده است.

دولت هند، صنعت شیمی را به عنوان یکی از عناصر اصلی رشد به رسمیت می شناسد و پیش بینی می کند تا سال 2025 سهم بخش شیمیایی را به 25% از تولید ناخالص داخلی در بخش تولید افزایش دهد.

بر اساس بودجه اتحادیه 2021-22 ، دولت 32.2 میلیون دلار آمریکا به گروه مواد شیمیایی و پتروشیمی  اختصاص داد.

دولت هند در حال بررسی طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) در بخش شیمیایی برای تقویت تولید و صادرات داخلی است.

چشم اندازی برای سال  2034 جهت بخش مواد شیمیایی و پتروشیمی توسط دولت هند ایجاد شده است تا فرصت ها را برای بهبود تولید داخلی، کاهش واردات و جذب سرمایه گذاری در این بخش بررسی کند.

در اکتبر سال 2020، دولت هند از فعالان صنایع شیمیایی خواست تا مولکول های جدیدی از استانداردهای جهانی را برای سود کشاورزان ارائه دهند.

دولت مشوق های مختلفی را برای راه اندازی یک بستر تولید منابع یا تولید در SEZ هند پیشنهاد کرده است:

از اول آوریل سال 2020 ، 100٪ معافیت مالیات بر درآمد  حاصل از صادرات برای واحدهای SEZ برای پنج سال اول ، 50٪ برای پنج سال آینده پس از آن و 50٪ از سود صادرات شخم خورده برای پنج سال آینده.

واردات بدون عوارض جهت تهیه کالاهای داخلی برای توسعه، بهره برداری و نگهداری واحدهای SEZ.

این مجموعه از بخشهای دیگری پشتیبانی می کند و به عنوان ستون فقرات در روند توسعه کشور هند عمل می کند. صنعت شیمی هند از نظر درآمد یکی از بزرگترین صنایع جهان است. 100% سرمایه گذاری مستقیم خارجی تحت مسیر خودکار در این بخش مجاز می باشد. این باعث می شود بازارها برای سرمایه گذاری باز شوند. دولت هند از صنعت در تحقیق و توسعه حمایت می کند، عوارض اساسی گمرکی برای چندین محصول را کاهش می دهد و از طریق کمپین “ساخت در هند” پشتیبانی می کند. هند همچنین مجموعه ای از نیروی کار ماهر و ارزان در این بخش را در اختیار دارد. بنابراین، شرکت های خارجی که به هند می آیند از این مزیت بهره مند می شوند. علاوه بر این، صنایع پلیمر و زراعت شیمی فرصت های عظیمی برای رشد دارند. به طور کلی، صنعت شیمی در هند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است زیرا دارای پتانسیل رشد زیادی است. در واقع، این بیشتر به دلیل مصرف نسبتاً کمتر سرانه و سهولت انجام کار توسط دولت هند است.

از سال مالی 2016، هر ساله بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش شیمیایی بجز کود انجام شده است. کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش مواد شیمیایی (غیر از کودها) بین آوریل 2000 و سپتامبر 2020 به 18.06 میلیارد دلار رسیده است. مجوز صنایع شیمیایی در هند برای مواد شیمیایی با طبیعت خطرناک صادر نشده است.

سال 2017، چندین شرکت هندی و چینی در حال تهیه یک واسطه پلیمری برای یک شرکت شیمیایی جهانی بودند. این معامله سودآوری بود که 20 سال به طول می انجامد و نیاز به احداث کارخانه جدید دارد. پس از یک دوره مذاکرات سخت و بازدید دقیق از سایت، این شرکت جهانی این قرارداد را به صنایع Aarti هند اعطا کرد.

ناظران صحنه تجارت بین الملل ممکن است از عدم انعقاد قرارداد به یک شرکت چینی تعجب کنند. به هر حال، هزینه های پایین و قدرت ساخت چین این کشور را به یک صادر کننده نیروگاه از انواع کالاهای صنعتی تبدیل کرده است. مدیران شیمیایی هند شرط می بندند که به طور فزاینده ای در بازار جهانی پیروز شوند.

صنایع شیمیایی یکی از قدیمی ترین صنایع هند است. در حقیقت، با تهیه محصولات و مواد اولیه به بسیاری از بخشهای دیگر کمک می کند. ارزش این صنعت در سال 2025، 300 میلیارد دلار خواهد بود. علاوه بر این، اندازه صنایع شیمیایی هند 108.4 میلیارد دلار است. همچنین، 2.11 %به تولید ناخالص داخلی اقتصاد کمک می کند.

محرک های رشد برای بخش شیمیایی:

جمعيت زياد، وابستگي عظيم بازار داخلي به كشاورزي و تقاضاي زياد صادرات، عامل اصلي رشد اين صنعت هستند.

یک تغییر جهانی به سمت آسیا به عنوان قطب تولید مواد شیمیایی در جهان ..

سرانه مصرف مواد شیمیایی در هند در مقایسه با کشورهای غربی کمتر است،  بنابراین زمینه برای سرمایه گذاری های جدید بسیار زیاد است.

افزایش تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید پتانسیل رشد عظیمی را برای بازار داخلی ایجاد می کند.

تمرکز بر بخشهای جدید مانند مواد شیمیایی ویژه.

مهندسی در کلاس جهانی و قابلیت های تحقیق و توسعه قوی.

برخی از بازارهای عمده مواد شیمیایی شامل آمریکای شمالی، اروپای غربی، ژاپن و اقتصادهای نوظهور در آسیا و آمریکای لاتین است. ایالات متحده تقریباً یک پنجم مصرف شیمیایی جهانی را مصرف می کند در حالی که اروپا تقریباً بزرگترین مصرف کننده است.

صنعت سموم دفع آفات

مواد شیمیایی، کودها و سموم دفع آفات نقش مهمی در “انقلاب سبز  طی دهه های 1960 و 1970” ایفا کرده است. هند یکی از پویاترین تولیدکنندگان سموم دفع آفات در جهان است که بیش از 45 سموم شیمیایی با درجه فنی در این کشور تولید می شود. 32 شرکت تحت پوشش بخش بزرگ و متوسط، از جمله شرکت های چند ملیتی در تولید سموم دفع آفات مشغول به کار هستند. بسیاری از تولیدکنندگان سموم دفع آفات در کشور پخش شده و هند پس از ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین چهارمین تولید کننده مواد شیمیایی زراعی است. این صنعت درآمد خالص صادراتی دارد و به سبد ارزی کشور کمک قابل توجهی می کند.

شاید برای شما جالب باشد:

استونیتریل hplc

بازار مواد شیمیایی آزمایشگاهی – چشم انداز هند

مواد آزمایشگاهی هندی

این صنعت به طور فزاینده ای در راستای تغییر صنایع مصرف کننده اصلی خود، در حال حرکت به سمت تولید رقابت اقتصادی بیشتر در اقتصادهای نوظهور آسیا و تأمین نیازهای روزافزون محلی در حال حرکت است. انتظار می رود بازار معرفهای شیمیایی آزمایشگاهی با رشد چشمگیری در منطقه آسیا-اقیانوسیه که به عنوان سریعترین منطقه در حال رشد است با نرخ سالانه 5.7 درصد طی سالهای آینده، رشد چشمگیری داشته باشد. افزایش فعالیت های برون سپاری تحقیقات بالینی در منطقه آسیا، تقاضا برای آزمایشگاه شیمیایی برای اندازه گیری کیفیت دارو یا آزمایش کیفیت محصولات در صنایع شیمیایی  صنایع غذایی یا مناطق بیولوژیکی تحقیق و توسعه را تشدید می کند. با رشد بخش مراقبت های بهداشتی، تعداد بیشتری از مراکز تشخیص در سراسر جهان در حال ظهور هستند. به ویژه در کشورهایی مانند هند، چین، آسیای میانه و سایر کشورهای آفریقایی و اروپایی. آنتی بادی ها به طور فزاینده ای قابل توجه می شوند، هم به عنوان ابزار تشخیصی و هم به عنوان ابزار درمانی برای هدف قرار دادن سلولهای بیمار و ترکیبات سلولی.

رقابت پذیری صادرات، به دلیل کیفیت بالا و قیمت رقابتی آنها و تقاضای جهانی برای محصولات شیمیایی هند وجود دارد. هند حجم قابل توجهی از مواد شیمیایی و دارویی عمومی را صادر می کند.

هند با ارسال داروهای حیاتی به دنیا در طی بیماری همه گیر Covid-19 ، بیش از هر زمان دیگر ثابت کرده است که شایسته است” داروخانه جهان “نامیده شود. بخش دارویی هند نه تنها با سرعت سالم رشد می کند و به رشد اقتصاد کمک می کند به طور قابل توجهی به صادرات هند نیز کمک می کند. بخش دارویی پررونق هند دارای سابقه طولانی و برجسته ای در زمینه نوآوری و توزیع داروهای نجات دهنده با مقرون به صرفه ترین هزینه در سراسر جهان است. بیماری همه گیر COVID-19 نشان داده است که هند نه تنها می تواند نوآوری کند بلکه داروهای حساس به زمان را نیز به سرعت در هر قسمت از کره خاکی که به آن نیاز دارد توزیع می کند. هند بزرگترین تأمین کننده مواد ژنیک و واکسن در جهان است. از نظر ارزش و حجم از بزرگترین تولیدکنندگان دارو است و دارای دومین تعداد کارخانه تولید دارو با تأیید سازمان غذا و داروست. از 50 سال گذشته ، صنایع دارویی هند نه تنها در تأمین نیازهای داخلی خود بلکه در دستیابی به موقعیت پیشرو در چشم انداز جهانی داروسازی نیز موفق بوده است. هند با داشتن یک پایگاه تولید داخلی کاملاً تثبیت شده و نیروی انسانی ماهر و کم هزینه، به عنوان یک قطب جهانی برای تولید دارو شناخته می شود و این صنعت همچنان در مسیر رشد قرار دارد. فرصتی برای صنایع دارویی هند وجود دارد که می توانند نقش بیشتری در امنیت جهانی دارو داشته باشند. مشوق های مالی و غیررسمی، زیرساخت های قوی و رشد اکوسیستم تحقیق و توسعه به تحقق این امر کمک می کند. شرکت های چند ملیتی داروسازی جهانی نیز به دنبال محرک های رشد جدید در بازار داخلی هند هستند تا از این فرصت رشد استفاده کنند. قابلیت های کلاس جهانی و شرایط مطلوب بازار طی سالهای گذشته تضمین کرده است که هند همچنان یکی از پردرآمدترین بازارهای دارویی در جهان باشد.

سرمایه گذاران عمده در صنایع شیمیایی هند

  • Mitsubishi Chemicals
  • BASF
  • ADEKA
  • AkzoNobel
  • Dupont
  • Syngenta
  • DyStar
  • Henkel
  • Rhodia
  • WACKER
  • CRODA