ال سیستئین هیدروکلراید (L-Cysteine hydrochloride)

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تخصصی، آماده فروش ال سیستئین هیدروکلراید مونوهیدرات با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید ال سیستئین هیدروکلراید مونوهیدرات با ما تماس حاصل فرمایید).

ال سیستئین هیدروکلراید چیست

ال سیستئین هیدروکلراید یک پودر کریستالی سفید یا تقریباً سفید با بلورهای بی‌رنگ است که آزادانه در آب حل می‌شود و کمی در الکل محلول است. ال سیستئین یکی از 20 آمینو اسید طبیعی است و علاوه بر متیونین، تنها اسیدی است که حاوی گوگرد است. WACKER روش جدیدی برای تولید این اسید آمینه از طریق تخمیر از مواد اولیه غیر حیوانی و غیر انسانی ایجاد کرده است. یک آلفا‌‌اسید آمینه با فرمول HO2CCH(NH2)CH2SH است که در بدن انسان در ترکیب پروتئینهای مختلفی بکار رفته‌است. سیستئین به عنوان یک اسید آمینه نیمه ضروری طبقه بندی می‌شود و می‌تواند در کبد از متیونین، که یک اسید آمینه حاوی گوگرد است، سنتز شود. که برای ساخت پروتئین و سایر عملکردهای متابولیک مهم است. این ماده در بتاکراتین یافت می‌شود.  این باعث می‌شود که فراوانی متیونین به یک عامل مهم برای سلامت انسان تبدیل شود. سیستئین در منابع حیوانی مانند تخم مرغ، لبنیات، گوشت مرغ، خوک و منابع گیاهی مانند پیاز، کلم بروکلی و غلات و همینطور این پروتئین اصلی در ناخن، پوست و مو، وجود دارد. سیستئین برای ساخت کلاژن مهم است. بر خاصیت کشسانی و بافت پوست تأثیر می‌گذارد. سیستئین دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

ال-سیستئین-هیدروکلراید

بیشتر بدانید 

ال سیستئین هیدروکلراید ​​یک اسید آمینه پروتئینی ژنی است که در بسیاری از عملکردهای سیستم های بیولوژیکی نقش دارد. ال سیستئین به عنوان یک عنصر سازنده ،2 درصد از کل پروتئین های ساختاری بدن را در قالب بافت همبند، غشای سلولی و غلاف های میلین در اطراف نورون ها، ساختارها، که از نورون ها در برابر استرس اکسیداتیو و شرایط محیطی سخت محافظت می‌کند، تشکیل می‌دهد. سفتی بافت همبند، فلزات سنگین بدن را خنثی می کند. ال سیستئین یک اسید آمینه آب دوست است، دارای یک تیول است که به خواص آنتی اکسیدانی آن کمک می کند و دارای واکنش پذیری بالا و میل به فلزات سنگین مانند جیوه (Hg) است که منجر به دفع / سم زدایی آنها از بدن می‌شود.

به عنوان مکمل به شکل پیش‌ساز به نام N-acetyl-l-cysteine ​​(NAC) نشان داده می‌شود. بدن گلوتاتیون (GSH) را از سیستئین سنتز می‌کند. گلوتاتیون تولید لکوترین را که یک عنصر کلیدی در سیستم دفاعی بدن است، تحریک می‌کند، فرآیندهای التهابی را مهار کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مطالعات نشان داده است که NAC می‌تواند در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مانند پوکی استخوان، بیماریهای حاد تنفسی و مسمومیت با استامینوفن مفید باشد.

کاربرد و خواص ال سیستئین

ال سیستئین ​​چه مزایایی برای مو دارد؟

اسید آمینه ال سیستئین هیدروکلراید ​​یکی از اجزای اصلی ساخت کراتین است، پروتئینی فیبری که ساختار پوست، ناخن و مو را تشکیل می دهد. بدون ال سیستئین کافی برای حفظ ساختار کراتین، موهای شما ضعیف شده و مستعد شکستن می‌شوند .

مو از سه لایه کوتیکول، قشر و مدولا تشکیل شده است. قشر میانی و برجسته ترین لایه تار مو است که حدود 80 درصد ساختار آن را تشکیل می‌دهد. قشر حاوی مولکول‌های کراتین در یک بافت فیبری قرار گرفته و حدود 75٪ L-cysteine ​​را شامل می‌شود ، که به موها قدرت می‌بخشد.

ال سیستئین برای مو

همچنين  ال سیستئین هیدروکلراید ​​یکی از معدود اسیدهای آمینه‌ای است که می‌تواند پیوندهای دی سولفیدی ایجاد کند ، که کراتین را در کنار هم نگه می دارد و حتی به حفظ رطوبت مو کمک می کند.

در نهایت ، L-cysteine ​​برای کمک به بدن برای متابولیسم برخی مواد مغذی از جمله بیوتین ضروری است . بیوتین (ویتامین B7) یک ماده مغذی مهم برای رشد مو است.

اسیدهای آمینه محبوب پوست و مو

در حالی که تحقیقات هنوز در حال انجام است، بسیاری از ادعاهای اخیر نشان می دهد که استفاده از اسیدهای آمینه ممکن است فواید بی شماری برای پوست داشته باشد ، مانند کمک به ایجاد جای زخم و علائم کشش و بهبود در رنگ پوست. همچنین تصور می‌شود که اسیدهای آمینه ممکن است با سلول های اپیدرم پوست ترکیب شوند ، چین و چروک ها را پر کرده و خطوط ریز را صاف کرده و ظاهر جوان تری به پوست ببخشد.

اسیدهای آمینه نه تنها پوست را تغذیه می‌کنند و باعث ایجاد کلاژن و الاستین می‌شوند، بلکه زمانی که روی پوست قرار می‌گیرند، یک پایه سالم و جذاب ایجاد می‌کنند تا مزایای سایر ترکیبات و روش‌های مراقبت از پوست را به حداکثر برسانند.

اسیدهای آمینه محبوب مورد استفاده در مراقبت از پوست و مراقبت از مو عبارتند از:

Arginine

نقش مهمی در فرایند سنتز کلاژن دارد. همچنین در تحریک سنتز پروتئین و تسریع روند احیا و ترمیم پوست ضروری است.

L-Cysteine ​​HCL

اسید آمینه ای است که جزء ضروری مو، ناخن و کراتین پوست را تشکیل می‌دهد. در برنامه های مراقبت از پوست ، L-Cysteine ​​HCL به  تشکیل کلاژن کمک می کند ، در نتیجه پوست، بافت ناخن و مو را سالم و شاداب می کند.

گلیسین

گلیسین یک آمینو اسید مهم است زیرا تقریباً یک سوم نسبت کلاژن را تشکیل می‌دهد، که برای استحکام و انعطاف پذیری پوست ضروری است. این غلظت بالای گلیسین در پوست همچنین به حفظ انعطاف پذیری پوست و در وضعیت خوب و سالم کمک می‌کند.

L-Lysine HCL

برای تشکیل کلاژن در پوست، که مسئول استحکام، انعطاف پذیری و کشش پوست است، بسیار مهم است

استفاده از اسیدهای آمینه در محصولات مراقبت از پوست به سرعت در حال افزایش است.

اسیدهای آمینه ممکن است به همه ما در مراقبت از پوست، ضد پیری کمک کند.

اسیدهای آمینه را می‌توان در بسیاری از برنامه‌های مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده کرد، مانند:

پاک کننده های صورت

لوسیون بدن

کرم های صورت

سرم های صورت

کرم های لایه بردار صورت

ماسک های آبرسان و ماسک های بدن

محصولات درمانی تخصصی

مراقبت از مو ، مانند شامپو ، نرم کننده ، درمان مو و ماسک مو

 

در صنایع پخت نان

قرص نان

در صنایع پخت نان، سیستئین به‌عنوان نرم‌کننده خمیر برای شکستن پیوندهای دی‌سولفیدی گلوتن استفاده می‌شود. سیستئین ویسکوزیته خمیر را کاهش می‌دهد و استفاده از آن را آسان می‌کند. یک مزیت دیگر این است که سیستئین افزایش خاصیت ارتجاعی را تسهیل می‌کند، که به تخمیر بهتر خمیر و در نتیجه پخت خوب کمک می کند.

تولیدکنندگان نان فقط برای سرگرمی از ال سیستئین داخل خمیر نان استفاده نمی‌کنند. آنها خمیر را در آمینو اسیدی به نام L-cysteine ​​ ورز می‌دهند، که برای کاهش زمان مخلوط کردن خمیر استفاده می‌شود، زیرا ماندگاری نان را افزایش می‌دهد و به فروشگاه کمک می‌کند تا نان خریداری شده برای مدت طولانی تری تازه بماند.

ال سیستئین به شما آسیبی نمی‌رساند زیرا یک ماده طبیعی است. هند دومین تولید کننده بیسکویت بعد از ایالات متحده است. در هند، صنعت نانوایی شاهد رشد قابل توجهی است و تولیدکنندگان در این صنعت سعی میکنند روز به روز سلیقه های مختلف مصرف کنندگان را پوشش دهند تا بتوانند نظر آن‌ها را جلب کنند. دستور عمل‌های پخت نان و طعم های هند و غربی در هند در اوج خود هستند. به عنوان مثال، نانوایی ها بر ترکیب طعم های هندی با دسرهای فرانسوی تمرکز کرده اند.

همه این روندها در بازار هند تقاضا برای طعم ها را افزایش می دهد، که انتظار می‌رود تقاضای سیستئین از شرکت‌های تولید کننده را افزایش دهد. از این رو، با افزایش تقاضا برای کاربردهای تهویه خمیر، همراه با سایر کاربردها، تقاضای سیستئین از صنعت نانوایی در حال افزایش است.

 

کاهش اثرات سمی الکل      

اتانول

همچنین استفاده از ال سیستئین به عنوان یک پادزهر جهت کاهش اثرات منفی الکل و آسیب‌های کبدی پیشنهاد شده است. این ماده با اثرات سمی استالدهید مقابله می‌کند. سیستئین در مرحله ‌ی بعدی متابولیسم بدن را پشتیبانی می‌کند که استالدهید را به استیک اسید تبدیل می‌کند.

در یک مطالعه روی موش‌ها، حیوانات مورد آزمایش دوز LD 90 استالدهید دریافت کردند. موش‌هایی که سیستئین دریافت کردند 80 درصد بقا داشتند. هنگامی که سیستئین و تیامین تجویز شد، همه حیوانات زنده ماندند.

N -استیل سیستئین

N -Acetyl-l -cysteine مشتق شده از سیستئین است که در آن یک گروه استیل به اتم نیتروژن متصل شده است. این ترکیب به عنوان مکمل غذایی به فروش می‌رسد و در موارد مصرف بیش ازحد استامینوفن به عنوان پادزهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

L -Cysteine ​​یکی از دو آمینو اسید پروتئین زا است که حاوی اتم گوگرد است. این اسید آمینه غیر ضروری محسوب می‌شود زیرا در بدن انسان تولید می شود. با این حال، افرادی که کمبود سیستئین دارند، باید با مکمل ها درمان شوند.

استفاده از L-cysteine ​​مصنوعی می‌تواند با گذشت زمان افزایش یابد. مشتریانی که نگران استفاده از مواد اولیه مشتق شده از انسان یا حیوان در غذاهای خود هستند نیز می‌توانند با جایگزین کردن L-cysteine ​​مصنوعی در غذاها این مساله را مرتفع سازند.

ال سیستئین ​​ماده ای محسوب می شود که به طور کلی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بی خطر شناخته شده است. بر روی بسته های غذایی، حتی اگر در مقادیر بسیارکمی وجود داشته باشد، باید “نام عمومی و معمولی آن” (یعنی “L-cysteine“) برچسب گذاری شود. در موارد دیگر، مانند زمانی که از آن تنها برای تهیه طعم های مختلف غذایی استفاده میگردد، لازم به استفاده از این نوع از برچسب گذاری نمی‌باشد. طبق قوانین سازمان غذا و داروی آمریکا، وقتی ال سیستئین برچسب گذاری می‌شود لازم نیست منبعی که این ماده از آن مشتق شده ذکر گردد.

در حین تحقیق درباره L-cysteine ​​، از چندین زنجیره فست فود و یک شرکت بزرگ غذای گیاهی در مورد منابع L-cysteine ​​در محصولات آنها سوالاتی به عمل آمد. مک دونالد عنوان کرد که ال سیستئین مشتق شده از پرهای اردک در رول گندم عسلی، رول دارچین گرم لوکس و پای سیب پخته تولید این شرکت وجود دارد.

هنگامی که از منبع L-cysteine ​​در چندین محصول پیتزا دومینو سوال شد، این شرکت گفت که L-cysteine ​​​​در نان های دومینو به‌عنوان مخمر استفاده شده است.

ال سیستئین به عنوان پیش ساز آنتی اکسیدان گلوتاتیون     

با توجه به توانایی تیول‌ها برای انجام واکنش‌های اکسیداسیون، باقی‌مانده‌های سیستئین و سیستئینیل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. خواص آنتی‌اکسیدانی آن‌ها معمولاً در تری‌پپتیدگلوتاتیون، که در انسان و سایر موجودات زنده وجود دارد، بیان می‌شود. در دسترس بودن سیستمیک گلوتاتیون خوراکی (GSH) ناچیز است. بنابراین باید از آمینو اسیدهای تشکیل دهنده آن، سیستئین، گلیسین و گلوتامیک اسید، بیوسنتز شود. در حالی‌که اسید گلوتامیک معمولاً کافی است زیرا نیتروژن اسید آمینه، از طریق گلوتامات به عنوان واسطه بازیافت می‌شود، مکمل سیستئین و گلیسین در رژیم غذایی می‌تواند سنتز گلوتاتیون را بهبود بخشد.

پیش‌ساز خوشه‌های آهن-گوگرد         

سیستئین منبع مهم سولفید در متابولیسم انسان است. سولفید موجود در خوشه‌های آهن-گوگرد و در نیتروژن از سیستئین استخراج می‌شود که در این فرآیند به آلانین تبدیل می‌شود.

وقتی سیستئین اکسید می‌شود، دو اتم هیدروژن تیول از بین می‌روند و اتم‌های گوگرد به هم متصل می‌شوند و دیمر L -cystine را تشکیل می‌دهند.

در سپتامبر 2018 ، دیوید کوری در دانشکده پزشکی هاروارد و جفری هولد از بیمارستان کودکان بوستون گزارش دادند که سیستئین می‌تواند در بهبود شنوایی در انسان نقش داشته باشد. آنها کشف کردند که پروتئین TMC1 در سلول‌های موی گوش داخلی منافذی را تشکیل می‌دهد که در تبدیل صدا به سیگنالهای الکتریکی به مغز نقش دارند.

تولید ال سیستئین صنعتی

فروش ال سیستئین

در مقیاس صنعتی، سیستئین با هیدرولیز از موی انسان (که شامل بیش از 14٪ سیستئین است)، پرهای اردک و موی خوک تهیه می شود. چین یکی از تولید کنندگان اصلی مواد صنعتی از سیستئین است. با توجه به ارزان بودن، بیشترین مواد استفاده شده برای تهیه آن از موی انسان و موهای جارو شده آرایشگاه‌های محلی چین و هند، می‌باشد. بیشترین مصرف آن در کشور آمریکا است که برای تهیه نان، شیرینی، پیراشکی(دونات) و.. با علامت اختصاری  E920 استفاده می‌شود. استفاده از آن به طور صریح برای افزودنی های غذایی و محصولات آرایشی در اتحادیه اروپا ممنوع است. l -cysteine مصنوعی نیز تولید شده است​​ که مطابق با قوانین کوشر یهودی و مسلمانان حلال، نیز در دسترس است، البته با قیمت بالاتر.

مصرف جهانی ال سیستئین در سال 2012 حدود 12000 تن بود. ظرفیت تولید می تواند تقاضا را به‌خوبی برآورده کند. چین، آلمان و ژاپن سه تولید کننده بزرگ ال سیستئین در جهان هستند. این فناوری در آلمان و ژاپن از طریق روش بیولوژیکی که سازگار با محیط زیست است و هزینه تولید آن در مقایسه با روش هیدرولیز چین بسیار بیشتر است.

اگرچه L-cysteine ​​تولید شده در چین به دلیل قیمت پایین تر، رقابتی تر است و چین همچنان تولید کننده اصلی جهان در چند سال آینده خواهد بود، اما در آینده روش بیولوژیکی ژاپن و آلمان رقابت شدیدتری با چین خواهند داشت.

موقعیت  چین:

چین به عنوان بزرگترین تولید کننده L-cysteine ​​در جهان، از جایگاه مهمی در بازار جهانی برخوردار است. وضعیت تولید در چین می تواند به طور مستقیم بر عرضه L-cysteine ​​و محصولات پایین دستی آن در جهان تأثیر بگذارد. چین در سال 2012، حدود 7،700 تن ال سیستئین تولید کرد و حدود 85 درصد آنها به آسیای جنوب شرقی، ایالات متحده، اروپا و غیره صادر شد.

MSDS  ال سیستئین

استفاده از یک مکمل تک اسید آمینه ممکن است به تعادل منفی نیتروژن منجر شود. این مساله می‌تواند میزان عملکرد متابولیسم شما را کاهش دهد.. در کودکان، مکمل های تک اسید آمینه ممکن است مشکلات رشد ایجاد کنند.

دوزهای بالای اسیدهای آمینه منفرد را برای مدت طولانی مصرف نکنید. در صورت بارداری یا شیردهی از مکمل های سیستئین استفاده نکنید. در صورت داشتن دیابت از سیستئین استفاده نکنید.

سیستئین ممکن است با نحوه عملکرد انسولین تداخل داشته باشد. سیستینوری که یک بیماری ژنتیکی نادر است. باعث تجمع سیستین می‌شود. سیستین با سیستئین ارتباط دارد. این تجمع ممکن است منجر به سنگ کلیه شود که می‌تواند مجاری ادراری را مسدود کند.

 بعد از دست زدن پوست را کاملاً بشویید.
از محافظ چشم/ محافظ صورت استفاده کنید.
در صورت تماس با چشم: با احتیاط چند دقیقه با آب بشویید. در صورت وجود لنز، لنزها را از چشم خارج کرده و شستشو را ادامه دهید.
اگر سوزش چشم همچنان ادامه داشت با پزشک متخصص مشورت کنید.

خطر مسمومیت

MSDS ال سیستئین

ادعاهای بدون سند

ممکن است مزایایی وجود داشته باشد که هنوز با تحقیقات اثبات نشده است.

نوعی از سیستئین به نام L-cysteine ​​ممکن است به درمان ورم مفاصل و سخت شدن عروق کمک کند. ممکن است به درمان برخی بیماری‌های ریوی کمک کند. این موارد شامل برونشیت ، آمفیزم و سل است.

سیستئین ممکن است در سرعت رشد طبیعی موها نقش داشته باشد. سیستئین همچنین ممکن است به کاهش اثرات پیری روی پوست کمک کند. ممکن است به بهبود بعد از جراحی یا سوختگی کمک کند و از پوست در برابر آسیب اشعه محافظت کند. سیستئین ممکن است به سوزاندن چربی و افزایش توده عضلانی کمک کند.