تری کلرو استیک اسید (TCA)

تری کلرو استیک اسید محلول

اطلاعات محصول در شرکت مرک آلمان

تری کلرو استیک اسید چیست

تری کلرواستیک استیک ( TCATCAA، که همچنین به اسید تری کلرواتانوئیک نیز معروف است ) شبیه اسید استیک است که در آن سه اتم هیدروژن گروه متیل همه توسط اتمهای کلر جایگزین شده اند.
 ماده ای بی رنگ است که در آب و اتانول حلال و دارای فرمول C2HCl3O2 می باشد.

Formula: C2HCl3O2
Molar mass: 163.38 g/mol
Density: 1.63 g/cm³
Boiling point: 386.6°F (197°C)
ChemSpider ID: 10772050

تری کلرواستیک اسید ، همچنین به عنوان TCA شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی قوی است که معمولا در روش های پزشکی و زیبایی استفاده می شود. این ماده با توانایی خود در نفوذ عمیق به پوست، اغلب در لایه بردارهای شیمیایی برای بهبود بافت پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و به حداقل رساندن ظاهر اسکارها و لکه ها استفاده می شود. علاوه بر این، این اسید همه کاره در تنظیمات آزمایشگاهی برای رسوب پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد و آن را به یک جزء ضروری از روش های تحقیقاتی متعدد تبدیل می کند.

علیرغم طیف وسیعی از کاربردها، به دلیل ماهیت خورنده تری کلرو استیک اسید باید با احتیاط زیادی با آن رفتار شود. در صورت استفاده نادرست یا در غلظت های بیش از حد، TCA می تواند باعث سوختگی و سوزش شدید پوست شود. در نتیجه، برای افرادی که با این ترکیب کار می کنند بسیار مهم است که پروتکل های ایمنی را رعایت کنند و از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند.

تری کلرو استیک اسید در بیوشیمی

این ماده در بیوشیمی به طور گسترده برای تسریع ماکرومولکول ها، از جمله پروتئین ها، DNA و RNA مورد استفاده قرار می گیرد. TCA و DCA هر دو در درمان های آرایشی (مانند لایه برداری شیمیایی و از بین بردن خال کوبی) و همچنین به عنوان داروی موضعی برای شیمی درمانی در زگیل ها از جمله درمان زگیل تناسلی استفاده می شوند. همچنین می تواند سلولهای عادی را از بین ببرد.

پماد تری کلرو استیک اسید

تری کلرو استیک اسید به عنوان پماد

  • لایه برداری بوسیله تری کلرو استیک اسید جزء درمان های زیبایی است که از این ماده برای بهبود ظاهر پوست شما استفاده می کند.
  • TCA به عنوان از بین برنده ی سلولهای مرده پوست و تحریک رشد سلولهای جدید پوست کار می کند.
  • مصرف کنندگان از لایه برداری TCA استفاده می کنند تا سعی کنند جوان تر به نظر برسند و برخی از شرایط پوستی مانند جای زخم و آکنه را درمان کنند.

نزدیک به 130000 لایه برداری شیمیایی در سال 2018 که توسط متخصصین پوست انجام شد  در بسیاری از آنها از ترکیبات TCA استفاده شده بود.

روند استفاده برای پوست گاهی اوقات باعث عوارض جانبی موقت مانند سوزش و ناراحتی می شود.

بعد از لایه بردارهای شیمیایی، ممکن است قرمزی و حساسیت پوستی را ایجاد کنند و  در موارد نادر، خطر زخم و عفونت بوسیله TCA وجود دارد.

شناخت یک پزشک متخصص دارای مجوز برای استفاده از TCA خطرات ناشی از عوارض جانبی منفی را کاهش می دهد.

قیمت

خرید تری کلرو استیک اسید

ما در ایکس شیمی متعهد به ارائه بالاترین کیفیت تری کلرو استیک اسید با قیمت های رقابتی هستیم. تری کلرو استیک اسید ما از طریق فرآیندهای دقیق و اقدامات کنترل کیفیت دقیق تولید می شود که از خلوص و اثربخشی حداکثر اطمینان حاصل می کند. با انتخاب خرید تری کلرو استیک اسید از ایکس شیمی، می توانید به قابلیت اطمینان و قوام محصول ما اعتماد کنید و آن را به انتخابی ایده آل برای کاربردهای مختلف در تحقیقات، سنتز شیمیایی و فرآیندهای صنعتی تبدیل کنید.

هنگام در نظر گرفتن قیمت تری کلرو استیک اسید، اولویت نه تنها مقرون به صرفه بودن، بلکه کیفیت محصول و اعتبار تامین کننده نیز ضروری است. در ایکس شیمی، ما اهمیت ارائه قیمت رقابتی بدون به خطر انداختن یکپارچگی محصولات خود را درک می کنیم.

ایمنی:

باعث سوختگی شدید پوست و آسیب دیدگی چشم می شود.
ممکن است باعث تحریک تنفس شود.
برای آبزیان با اثرات ماندگار بسیار سمی است.
از انتشار آن به محیط زیست خودداری کنید.
از دستکشهای محافظ / لباس محافظ / محافظ چشم / و محافظ صورت استفاده کنید.

در صورت تماس با چشم ، بلافاصله با آب زیادی بشویید و به دنبال توصیه های پزشکی باشید. لباس های محافظ مناسب ، دستکش و محافظت از چشم و صورت را بپوشید. در صورت بروز حادثه، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این ماده و ظرف آن باید به عنوان زباله های خطرناک دفع شود.

مضر برای طبیعت خطر مسمومیت خطر آسیب به پوست و چشم

نوشته شده: یاشار امیر احمدی کارشناس شیمی و علاقمند به حوزه مواد شیمیایی و شیمی.