فروش جیبرلیک اسید

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی و صنعتی، آماده فروش جیبرلیک اسید آزمایشگاهی با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد(جهت اطلاع از قیمت و موجودی و همچنین خرید جیبرلیک اسید تماس حاصل فرمایید).

فروش جیبرلیک اسید

اطلاعات محصول در شرکت مرک آلمان

جیبرلیک اسید چیست

Gibberellic acid یک هورمون است که در قارچ ها و گیاهان یافت و از نظر شیمیایی دارای فرمول C19H22O6 و Cas number:77-06-5 با رنگی سفید و عاری از بو می باشد. جبرلیک اسید یک هورمون گیاهی است که رشد و نمو گیاه را تحریک می‌کند و در کشاورزی کاربرد دارد. یک ترکیب دی ترپنوئید تتراسایکل است. GA باعث تحریک جوانه زنی بذر، تحریک انتقال از meristem به رشد شاخه ها  و رسیدن به مرحله برگ بالغ، تا گلدهی می‌شود، بیان جنسی و رشد دانه را به همراه تعامل عوامل محیطی مختلف، یعنی نور، دما و آب تعیین می کند.

گیاهان در حالت طبیعی خود مقدار زیادی GA3 تولید می کنند. تولید هورمون بصورت صنعتی با استفاده از میکروارگانیسم ها امکان پذیر است.  امروزه با تخمیر زیر آب تولید می شود، اما این فرایند با هزینه های تولید بالا و از این رو قیمت بالاتر، دارای عملکرد کمی می‌باشد.
یکی از فرایندهای جایگزین برای کاهش هزینه های تولید GA3، تخمیر جامد (SSF) است که امکان استفاده از پسماندهای کشاورزی و صنعتی را فراهم می آورد.

کابرد جیبرلیک اسید

Gibberellic acid یک جیبرلین ساده، یک اسید دیترپن پنتاسیکلیک است که باعث رشد و کشیدگی سلول ها می شود. این ماده در گیاهان تأثیر می‌گذارد و در صورت استفاده از مقادیر اندک باعث رشد گیاهان می‌شود. جیبرلیک اسید هورمونی بسیار قدرتمند است که بروز طبیعی آن در گیاهان رشد آنها را کنترل می کند. از آنجا که GA رشد را تنظیم می کند، استفاده از غلظت های بسیار کم می توانند تأثیر عمیقی داشته باشند در حالی که استفاده  از دوز بیش از حد تأثیر متضاد خواهد داشت.

اسیدهای (GA) هورمونهای مهم رشد گیاه هستند که رشد سلول ها و کشیدگی سلول های گیاهی را تقویت می کنند. جیبرلین ها باعث رشد سريع ساقه و ريشه، القاء تقسيم ميوتيك و شروع (خواب شكستگي) و سرعت جوانه زني بذرها مي‌شوند. جیبرلین‌ها همچنین در فرآیندی مانند گرانش و گلدهی نقش دارند.

Phytohormone که جنبه های مهم رشد گیاه را کنترل می کند: جوانه زنی، کشیدگی و گلدهی. اثرات ناشی از تخریب پروتئین سرکوبگر DELLA ، و احتمالاً سایر مسیرهای سیگنالینگ جزئی است.

تاریخچه

GA اولین بار در سال 1926 در ژاپن به عنوان یک محصول جانبی متابولیک پاتوژن گیاهی Gibberella fujikuroi شناخته شد که گیاهان برنج را مبتلا می کند.

ایمنی:

باعث تحریک جدی چشم می شود [هشدار آسیب جدی چشم / سوزش چشم]

خطر مسمومیت

خرید جیبرلیک اسید

جهت خرید جیبرلیک اسید آزمایشگاهی، با ضمانت برگشت کالا، با با تماس حاصل فرمایید.