کلسیم کلراید دی هیدرات

فروشگاه ایکس شیمی فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، آماده فروش کلسیم کلراید دی هیدرات (CaCl2 · 2H2O) با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.

کلسیم کلراید دی هیدرات

اطلاعات کلسیم کلراید مرک 

کلسیم کلراید چیست

کلسیم کلراید یک ترکیب معدنی و نمکی که با فرمول شیمیایی CaCl 2 و cas number: 10035-04-8 شناخته می‌شود، یک ماده یک جامد کریستالی به رنگ سفید و در آب محلول می‌باشد.

کاربردها:

 از این ماده برای جلوگیری از ایجاد یخ‌زدگی و همچنین یخ‌زدایی استفاده می‌شود و در دماهای پایین از سدیم کلراید موثرتر است. این ویژگی بیشترین مقدار و بشترین نوع کابردی است که در جهان از این ماده استفاده می‌شود. کلرید کلسیم نسبتاً بی ضرر برای گیاهان و خاک است

کلسیم کلراید خوراکی

کلسیم کلراید به عنوان یک افزودنی غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن در اتحادیه اروپا مجاز شمرده شده است. این ماده همچنین از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده ایمن شناخته شده اما استفاده از آن در تولید محصولات ارگانیک در ایالات متحده ممنون اعلام شده است.
به عنوان مثال در ساخت پنیر قبل از انعقاد، گاهی به شیر فرآوری شده (پاستوریزه / هموژن شده) اضافه می‌شود تا تعادل طبیعی بین کلسیم و پروتئین موجود در کازئین برقرار شود و یا به عنوان الکترولیت در نوشیدنی‌های ورزشی و سایر نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آکواریوم های دریایی به عنوان یک افزودنی برای تامین کمبود کلسیم مورد نیاز موجودات دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این عمدتا توسط راکتورهای مخصوص به این کار امکان پذیر می‌شود.

کلسیم کلراید مایع

کلسیم کلراید مایع، یک مایع بی‌بو، کمی قلیایی، شفاف و تقریباً بی‌رنگ است
این مایع در کاربردهای مختلف برای جلوگیری از خطرات ناشی از سرما، از جمله کنترل برف و یخ در جاده ها استفاده می‌شود. همچنین از آن به عنوان شتاب دهنده برای آماده سازی مخلوط بتن استفاده می‌شود.

این محصول به طور گسترده در میادین نفتی به عنوان یکی از مایعات آماده سازی کاربرد دارد و به عنوان یک افزودنی برای افزایش تراکم و جلوگیری از هیدراتاسیون خاک رس استفاده می‌شود.
همچنین در صنعت فولاد، فاضلاب، لاستیک و غیره مورد استفاده دارد.

کلسیم در بدن

کلسیم پنجمین عنصر فراوان در بدن است و بخش عمده آن در ساختار استخوانی است. کلسیم نقشهای مهم فیزیولوژیکی ای ایفا می‌کند، که بسیاری از آنها بسیار مهم هستند. این ماده برای یکپارچگی عملکردی سیستم های عصبی و عضلانی ضروری است. برای عملکرد طبیعی قلب ضروری است و یکی از عواملی است که در مکانیسم های انعقاد خون در بدن دخیل است.

ایمنی

در صورت بلع، می‌تواند منجر به سوختگی در دهان و گلو، تشنگی بیش از حد، استفراغ، درد معده، فشار خون پایین و سایر عوارض شدید سلامتی شود. در موارد شدید قرار گرفتن در معرض یا بلع ، این ماده شیمیایی می تواند باعث سوختگی پوست، اختلالات قلبی، مشکلات تنفسی و تشنج شود.

خطر مسمومیت

خرید کلسیم کلراید دی هیدرات

خرید کلسیم کلراید دی هیدرات هم اکنون در ایکس شیمی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با گرید آزمایشگاهی.(جهت اطلاع از موجودی و قیمت تماس حاصل فرمائید)

خرید از ایکس شیمی در انواع برند و بسته بندی.