زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

۲-متیل ایمیدازول

۲-متیل ایمیدازول (2-Methylimidazole) یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر کریستالی سفید تا زرد روشن با رایحه ای شبیه آمین ظاهر می‌شود. در حلال‌های آلی قطبی بسیار حل می‌شود و به راحتی در آب، الکل‌ها و کتون‌ها حلال است. این ترکیب به عنوان یک جزء اساسی برای ایجاد آنتی بیوتیک‌های نیترویمیدازول عمل می‌کند که به طور موثر با عفونت‌های باکتریایی و انگلی بی‌هوازی مبارزه می‌کند.

۲-متیل ایمیدازول یک پودر بلورین سفید تا زرد روشن و با cas number 693-98-1 و با بویی شبیه به آمین است. در حلال‌های آلی قطبی حل شده و در اتر و بنزن سرد حل نمی‌شود، اما به آسانی در آب، الکل‌ها و کتون‌ها حل می‌شود. این ماده تحریک‌کننده پوست و غشای مخاطی می‌باشد.

۲-متیل-ایمیدازول

ویژگی‌های شیمیایی

مولکول ۲-متیل ایمیدازول تقریباً مسطح است، و بیشترین انحراف اتم‌های غیرهیدروژن از صفحه کمترین مربع‌های ایمیدازول 0.006 (2) انگستروم است. پیوندهای هیدروژن N-H··· N مولکول‌ها را به یکدیگر متصل کرده و زنجیره‌های بی‌پایانی از الگوی پیوند هیدروژن C(4) را تشکیل می‌دهد. بلور 2-متیل‌ ایمیدازول در سامانه بلوری ارتورمبیک با گروه فضایی P212121 (Z = 4) و پارامترهای تشبیه: a = 5.9957 (12) انگستروم، b = 8.1574 (16) انگستروم و c = 9.7010 (19) انگستروم، V = 474.47 (16) انگستروم است.

Melting point142-143 °C (lit.)
Boiling point267-268 °C (lit.)
Density1.0500 (rough estimate)
vapor pressure<1 mm Hg ( 0 °C)
refractive index1.4970 (estimate)
Flash point155 °C
storage temp.2-8°C
solubility780g/l
formCrystalline Powder
pka14.44±0.10(Predicted)
colorWhite to light yellow
PH10.5-11.5 (100g/l, H2O, 20℃)
PH Range10.5
Water SolubilitySoluble in water and ethanol.
BRN1368
InChIKeyLXBGSDVWAMZHDD-UHFFFAOYSA-N
LogP0.22 at 25℃
CAS DataBase Reference693-98-1(CAS DataBase Reference)
EWG’s Food Scores1
FDA UNIIT0049Z45LZ
Proposition 65 List2-Methylimidazole
IARC2B (Vol. 101) 2013
NIST Chemistry Reference1H-Imidazole, 2-methyl-(693-98-1)
EPA Substance Registry System2-Methylimidazole (693-98-1)

کاربرد ۲-متیل ایمیدازول

۲-متیل ایمیدازول به عنوان مواد اولیه برای تهیه آنتی‌بیوتیک‌های نیتروایمیدازول که در مقابل عفونت‌های باکتریایی آنائروبیک و انگلی مؤثر است، استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک لیگاند در شیمی هماهنگی عمل می‌کند. همچنین به عنوان سخت‌کننده یا تسریع‌کننده برای رزین اپوکسی و عامل کمکی برای رنگدانه‌های بافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همجنین، به عنوان یک کاتالیست برای بازشکل دادن پروتئین فلورسنت رنگارنگ به کار می‌رود. ونیز به عنوان یک سازه در سنتز ترکیبات فعال زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، به عنوان یک میانجی فعال دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند مترونیدازول و دی‌متریدازول.

۲-متیل ایمیدازول یک ایمیدازول مونومتیل‌شده است که می‌تواند به عنوان یک سازه در تهیه ترکیبات زیستی فعال متنوع مورد استفاده قرار گیرد. ۲-متیل ایمیدازول همچنین به همراه سایر ایمیدازول‌ها به عنوان کاتالیست برای بازشکل دادن پروتئین فلورسنت رنگارنگ به کار می‌رود. 2-متیل‌ ایمیدازول به عنوان یک فرعی از فرآیند تخمیر شناسایی شده و در مواد غذایی یافت می‌شود.

همچنین بخوانید: ۳-آمینو پروپیل تری اتوکسی سیلان

تولید

۲-متیل ایمیدازول به وسیله ترکیب گلیوکسال، آمونیاک و استاتالدئید، یعنی واکنش رادزیشفسکی، تهیه می‌شود. این به عنوان یک مفتولی‌ساز و سخت‌کننده برای سیستم‌های رزین اپوکسی برای ترکیبات پتینگ و ماسک‌های جوش‌زنی گسترش یافته است. با حذف دی‌هیدروژناسیون 2-متیل‌ایمیدازولین تهیه می‌شود.

ایمنی

۲-متیل ایمیدازول، مانند هر ترکیب شیمیایی، برای اطمینان از ایمنی، نیاز به نگهداری مناسب و اقدامات احتیاطی دارد. در اینجا برخی از ملاحظات ایمنی کلیدی وجود دارد:

سرطان‌زای احتمالی

۲-متیل ایمیدازول به عنوان یک سرطان‌زای احتمالی شناسایی شده است. بنابراین، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب هنگام کار با این ترکیب برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض بسیار مهم است.

تحریک کننده

مشخص شده است که برای پوست و غشاهای مخاطی تحریک کننده است. هنگام استفاده از 2- متیل ایمیدازول، پوشیدن دستکش، لباس محافظ و عینک ایمنی برای جلوگیری از تماس پوست و تحریک چشم توصیه می شود.

خطر بلع

LD50 خوراکی (دوز کشنده برای 50 درصد حیوانات آزمایش) برای موش 1400 میلی گرم بر کیلوگرم گزارش شده است. مانند هر ماده شیمیایی، باید از بلعیدن آن اجتناب شود و اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از بلع تصادفی آن باید انجام شود.

قابلیت اشتعال و انفجار

۲-متیل ایمیدازول به عنوان قابل اشتعال یا انفجار طبقه بندی نمی شود. با این حال، اقدامات احتیاطی استاندارد باید برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض شعله های باز یا منابع اشتعال انجام شود.

تهویه مناسب

هنگام کار با ۲-متیل ایمیدازول، از تهویه کافی در محیط کار اطمینان حاصل کنید تا قرار گرفتن در معرض استنشاق به حداقل برسد. اگر در یک فضای بسته کار می کنید، ممکن است حفاظت تنفسی مناسب لازم باشد.

نحوه نگهداری

این ماده را در جای خشک و خنک و دور از مواد ناسازگار نگهداری کنید. توصیه های ذخیره سازی ارائه شده در برگه های اطلاعات ایمنی (SDS) و برچسب های محصول را دنبال کنید.

اقدامات اضطراری

در صورت مواجهه تصادفی، ریختن یا بلعیدن، با روش های اضطراری آشنا شوید. این شامل دانستن محل تجهیزات اضطراری مانند ایستگاه های شستشوی چشم و دوش می شود.

حفاظت فردی

برای جلوگیری از تماس مستقیم با پوست و قرار گرفتن در معرض چشم از تجهیزات حفاظت فردی مناسب از جمله دستکش، عینک ایمنی و لباس محافظ استفاده کنید.

همیشه به برگه داده های ایمنی خاص (SDS) و دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده برای اطلاعات دقیق در مورد جابجایی، نگهداری و روش های اضطراری 2- متیل ایمیدازول مراجعه کنید.

خطر مسمومیت مضر برای سلامتی خطر آسیب به پوست و چشم

خرید ۲-متیل ایمیدازول

در دنیای سنتز شیمیایی، تقاضا برای ۲-متیل ایمیدازول با کیفیت بالا به طور پیوسته در حال افزایش است. ایکس شیمی مفتخر است که در راستای خرید ۲-متیل ایمیدازول در کنار شما بوده و بهترین کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.

هنگامی که ۲-متیل ایمیدازول را از ایکس شیمی خریداری می کنید، فقط یک ترکیب شیمیایی به دست نمی آورید. شما به تعهد ما نسبت به برتری و قابلیت اطمینان دسترسی پیدا می کنید. اقدامات کنترل کیفیت گسترده ما تضمین می کند که هر خرید۲-متیل ایمیدازول فراتر از انتظارات است و محققان و تولیدکنندگان را قادر می سازد تا مرزها را پشت سر بگذارند و در زمینه های مربوطه خود نوآوری کنند. با تعهد تزلزل ناپذیرایکس شمی برای رضایت مشتری و برتری محصول، می توانید اعتماد کنید که سرمایه گذاری شما در این مجصول با نتایج استثنایی همراه خواهد شد.

پس چرا وقتی نوبت به خرید ۲-متیل ایمیدازول می رسد، به چیزی کمتر از بهترین راضی باشیم؟ ایکس شیمی را برای کیفیت برتر، عملکرد ثابت و پشتیبانی تزلزل ناپذیر در هر مرحله از پروژه خود انتخاب کنید.

منابع

chemicalbook

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها