ال تیروزین (L-tyrosine)

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی و پکهای سرمایشی، آماده فروش ال تیروزین با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید).

ال تیروزین چیست

ال تیروزین با فرمول شمیایی C9H11NO3 و cas number 60-18-4  نوعی اسید آمینه بی‌رنگ و بی‌بو است که بلوک‌های سازنده پروتئین است. بدن تیروزین را از اسید آمینه دیگری به نام فنیل آلانین می‌سازد.

در رژیم غذایی، ال تیروزین را می‌توان در محصولات لبنی، گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، لوبیا، جو دوسر و گندم مصرف کرد. بدن از L-tyrosine برای ساخت پیام‌رسان‌های شیمیایی استفاده می‌کند که در شرایط تأثیرگذار بر مغز، مانند هوشیاری ذهنی، نقش دارند.

معمولاً از ال تیروزین در مکمل‌های پروتئینی برای یک اختلال ارثی به نام فنیل کتونوری (PKU) استفاده می‌کنند. همچنین برای اختلال مصرف الکل، وابستگی به کوکائین، و مهارت‌های حافظه و تفکر استفاده می‌شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

فروش ال تیروزین

کاربرد

موثر برای یک اختلال ارثی که باعث افزایش سطح فنیل آلانین در خون می‌شود (فنیل کتونوری یا PKU): افراد مبتلا به PKU قادر به پردازش اسید آمینه فنیل آلانین نیستند. این اسید آمینه توسط بدن برای ساخت تیروزین استفاده می‌شود. برای جلوگیری از کاهش بیش از حد سطح ال تیروزین، به افراد مبتلا به PKU توصیه می‌شود که از غذاهای پزشکی حاوی تیروزین و فنیل آلانین بسیار کمی استفاده کنند.
احتمالا موثر برای حافظه و مهارت‌های تفکر (عملکرد شناختی): مصرف خوراکی تیروزین ممکن است عملکرد ذهنی را در شرایط استرس زا بهبود بخشد.
حافظه: به نظر می‌رسد مصرف خوراکی ال تیروزین حافظه را در موقعیت‌های استرس زا بهبود می‌بخشد.
احتمالاً ماثر برای عملکرد ورزشی: به نظر نمی‌رسد مصرف خوراکی L-tyrosine قبل از دویدن یا دوچرخه سواری باعث بهبود عملکرد شود.
علاقه به استفاده از تیروزین برای تعدادی از مواد دیگر نیز وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد و کافی برای گفتن این مطلب که آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

شاید برای شما جالب باشد :

ال سرین

عوارض

در صورت مصرف خوراکی: L-tyrosine معمولاً در غذاها مصرف می‌شود. تیروزین در صورت مصرف کوتاه مدت به عنوان دارو احتمالاً بی‌خطر است. به نظر می‌رسد زمانی که در دوزهایی تا 150 میلی گرم بر کیلوگرم روزانه تا 3 ماه مصرف شود بی‌خطر است. برخی افراد عوارض جانبی مانند حالت تهوع، سردرد، خستگی و سوزش سر دل را تجربه می‌کنند.

تیروزین احتمالاً در صورت استفاده روی پوست بی خطر است.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا ال تیروزین برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است وجود ندارد. در میزان مصرف دوز ایمن بمانید و به مقدار آن پایبند باشید.

اختلالات تیروئید: بدن از ال تیروزین برای ساخت تیروکسین، هورمون تیروئید، استفاده می‌کند. مصرف ال تیروزین اضافی ممکن است سطح تیروکسین را بیش از حد افزایش دهد. این امر می‌تواند پرکاری تیروئید و بیماری گریو را بدتر کند. اگر اختلال تیروئید دارید، مکمل ال تیروزین مصرف نکنید.

تیروزین ممکن است میزان جذب لوودوپا را کاهش دهد. با کاهش میزان جذب لوودوپا در بدن، تیروزین ممکن است اثرات لوودوپا را کاهش دهد. تیروزین و لوودوپا را همزمان مصرف نکنید.

بدن به طور طبیعی هورمون‌های تیروئیدی را تولید می‌کند. تیروزین ممکن است میزان تولید هورمون تیروئید را در بدن افزایش دهد. مصرف ال تیروزین همراه با قرص‌های هورمون تیروئید ممکن است باعث ترشح بیش از حد هورمون تیروئید شود. این موضوع می‌تواند اثرات و عوارض جانبی هورمون‌های تیروئید را افزایش دهد.

دوز مصرف

در رژیم غذایی، تیروزین در لبنیات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، لوبیا، جو و گندم یافت می شود. در مکمل‌ها، L-tyrosineاغلب توسط بزرگسالان در دوزهای 100-300 میلی گرم بر کیلوگرم از طریق خوراکی روزانه استفاده می‌شود. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه دوزی ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

خرید ال تروزین

جهت خرید ال تروزین و اطلاع از موجودی و قیمت لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید.