ال سرین (L-Serine)

فهرست مطالب

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد‌شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی و پکهای سرمایشی، آماده فروش ال-سرین با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید).

آمینو اسید ال سرین

ال سرین یک اسید آمینه با فرمول C3H7NO3 و Cas Number 56-45-1 به رنگ سفید با بویی ضعیف می‌باشد. اسید آمینه یک بلوک ساختمانی برای پروتئین است. L-serine یک آمینو اسید ضروری برای سنتز فسفاتیدیل سرین است که جزئی از غشای سلول‌های مغزی (یعنی نورون‌ها) است. از طریق غذاهایی که می خورید یا به عنوان یک مکمل غذایی وارد بدن شما می‌شود. سرین به دو شکل وجود دارد: ال سرین و دی سرین. ال سرین را می‌توان در رژیم غذایی مصرف کرد. همچنین می‌توان آن را در بدن ساخت. دی سرین را می‌توان از ال سرین در بدن ساخت.

دی سرین برای اسکیزوفرنی، بیماری پارکینسون و مهارت‌های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی) و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می‌شود. ال سرین برای بهبود خواب، بیماری لوگریگ (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS) و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می‌شود. شواهد علمی خوبی برای حمایت بیشتر از این کاربردها وجود ندارد.

بدن از D- و L-serine برای ساخت پروتئین استفاده می‌کند. دی سرین همچنین سیگنال‌های شیمیایی را در مغز منتقل می‌کند. بنابراین، ممکن است به بهبود اسکیزوفرنی و سایر بیماری‌های مغز کمک کند.

کاربردها

 به نظر می‌رسد اضافه کردن D-serine به روش درمان استاندارد اسکیزوفرنی، باعث بهبود علائم می‌شود. اما مصرف D-سرین به تنهایی کمتر از درمان استاندارد برای این بیماری موثر است.
شواهد ناکافی برای بیماری لو گریگ (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS) نشان می‌دهد مصرف ال سرین با پیشرفت کندتر این بیماری مرتبط است.
در بیماری آلزایمر افزایش سطح D-سرین در خون با تفکر و حافظه بهتر در افراد مبتلا به این بیماری مرتبط است.
رابطه سرین با حافظه و مهارت‌های تفکر (عملکرد شناختی). تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف یک دوز از D-سرین برخی از مهارت‌های حافظه و تفکر را در بزرگسالان جوان و مسن بهبود می بخشد.
افسردگی. سطوح پایین D-سرین با شدت بیشتر افسردگی مرتبط است. اما مشخص نیست که آیا مصرف دی سرین می‌تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد یا خیر.
گروهی از اختلالات ارثی که منجر به ضعف عضلانی و بی حسی در بازوها و پاها می‌شود. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف ال سرین به مدت یک سال باعث کاهش درد عصبی افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.
بیخوابی. تحقیقات اولیه در افراد سالم که از خواب خود ناراضی هستند نشان می‌دهد که مصرف L-serine به آنها کمک می‌کند به خواب بروند و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.
بیماری پارکینسون. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف D-سرین باعث بهبود حرکت و رفتار در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.
نوعی از اضطراب که اغلب پس از یک رویداد وحشتناک (اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD) ایجاد می‌شود. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف D-سرین باعث بهبود اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به PTSD می‌شود.
سندرم تورت تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف D-سرین علائم را در افراد مبتلا به این بیماری بهبود نمی‌بخشد.
بهبود خستگی عضلانی.
شواهد بیشتری برای ارزیابی سرین برای این موارد مورد نیاز است.

عوارض

L-serine به احتمال زیاد برای بسیاری از افراد، زمانی که از طریق خوراکی به مقداری غذا، حدود 3.5-8 گرم در روز مصرف اضافه بی خطر است. سرین در صورت مصرف خوراکی در دوزهای دارویی، احتمالاً برای اکثر افراد بی خطر است. ال سرین در دوزهای حداکثر 25 گرم در روز تا 1 سال یا دی سرین در دوزهای 2-4 گرم روزانه تا 4 هفته بدون عوارض جانبی جدی استفاده شده است. برخی از افراد عوارض جانبی مانند تهوع، استفراغ و ناراحتی معده را گزارش کرده‌اند، اما این عوارض غیرمعمول هستند. سرین زمانی که در دوزهای بسیار زیاد مانند 25 گرم یا بیشتر ال سرین در روز یا 8 گرم یا بیشتر دی سرین در روز مصرف شود، احتمالاً ناامن است. برخی از افراد مشکلات معده، مشکلات چشمی و تشنج را گزارش کرده‌اند.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا L یا D-سرین برای استفاده به عنوان دارو در دوران بارداری یا شیردهی بی‌خطر است وجود ندارد. مراقب باشید و از استفاده در مقادیر بیشتر از آنچه در غذا یافت می‌شود خودداری کنید.

بیماری کلیوی: دوزهای بالای D-سرین ممکن است بیماری کلیوی را بدتر کند. در این صورت از استفاده خودداری کنید.

شاید برای شما جالب باشد:

 سیستئین هیدروکلراید

 آرژنین 

 گلوتامین

پرولین

هیستیدین

 لایزین

آیا مکمل‌های ال سرین بی خطر هستند؟ آیا خطراتی شناسایی شده است؟

ال سرین در فرم مکمل غذایی به عنوان یک مکمل “به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود”  تحقیقات در مورد فواید و خطرات سرین برای بدن هنوز بسیار جدید هستند و تحقیقات بیشتری برای شناسایی اثرات کم یا بیش از حد ال سرین در بدن مورد نیاز است. همیشه قبل از افزودن هر گونه مکمل جدید به برنامه روزانه خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

چگونه از مکمل ال سرین استفاده کنم؟

ال سرین را می‌توان به صورت کپسول یا پودر خریداری کرد. مارک‌های مختلفی وجود دارد و به راحتی در داروخانه ها یا فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شود. همانطور که گفته شد، بسیار مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که مکمل‌های خود را از یک منبع معتبر خریداری می‌کنید. کارآزمایی بالینی فاز دوم فعلی، ال سرین را به شکل صمغی تجویز می‌کند، اما در حال حاضر برای فروش بدون نسخه تایید نشده است.

تامین ال سرین از منابع طبیعی

غذاهای زیادی وجود دارند که به طور طبیعی سرشار از ال سرین هستند. برای آن دسته از شما که ترجیح می‌دهند مکمل دیگری به ترکیب غذایی خود اضافه نکنند، در اینجا برخی از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از ال سرین هستند، آورده شده است.

منابغ طبیعی ال سرین

خرید ال سرین

جهت اطلاع از موجودی و قیمت ال سرین، لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

sources
1. L-Serine [Internet]. Alzheimer’s Drug Discovery Foundation. [cited 2019Mar25]. Available from: https://www.alzdiscovery.org/cognitive-vitality/ratings/l-serine#safety-block
2. Phase IIa L-serine Trial for eAD – Full Text View [Internet]. Phase IIa L-serine Trial for eAD – Full Text View – ClinicalTrials.gov. [cited 2019Mar25]. Available from: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03062449
3. Center for Food Safety and Applied Nutrition. Information for Consumers – Tips for Dietary Supplement Users [Internet]. U S Food and Drug Administration Home Page. Center for Food Safety and Applied Nutrition; [cited 2019Mar25]. Available from: https://www.fda.gov/Food/DietarySupplements/UsingDietarySupplements/ucm110567.htm
4. What Is L-Serine and What Is Research Telling Us? [Internet]. Healthy Concepts with a Nutrition Bias. 2018 [cited 2019Mar25]. Available from: http://blog.naturalhealthyconcepts.com/2016/12/05/l-serine-als-research/
5. Center for Food Safety and Applied Nutrition. Information for Consumers – Tips for Older Dietary Supplement Users [Internet]. U S Food and Drug Administration Home Page. Center for Food Safety and Applied Nutrition; [cited 2019Mar25]. Available from: https://www.fda.gov/Food/DietarySupplements/UsingDietarySupplements/ucm110493.htm
6. Could This Radical New Approach to Alzheimer’s Lead to a Breakthrough? [Internet]. Fortune. [cited 2019Mar25]. Available from: http://fortune.com/longform/alzheimers-disease-cure-breakthrough/