کلرید آلومینیوم 6 آبه

فروشگاه ایکس‌شیمی، فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، دارویی و تخصصی، آماده فروش کلرید آلومینیوم 6 آبه (هگزاهیدرات) با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد. ( جهت اطلاع از قیمت و خرید با ما تماس حاصل فرمایید).

کلرید آلومینیوم چیست

کلرید آلومینیوم با فرمول شیمیایی AlCl3 یک ترکیب معدنی سفید رنگ است بدون بو و بی‌رنگ است که از دو عنصر آلومینیوم و کلرید تشکیل شده است.

آلومینیوم کلراید هگزاهیدرات
آلومینیوم کلراید (AlCl3 ) همچنین به عنوان تری کلرید آلومینیوم شناخته می‌شود.آلومینیوم کلراید از واکنش گرمازای عناصر آلومینیوم و کلر ساخته می‌شود .کلرید آلومینیوم تحت تاثیر گرما قرار گرفته و تصعید می‌شود. همچنین اگر آلومینیوم کلراید بی آب در مجاورت رطوبت قرار گیرد تجزیه شده و گاز هیدروژن کلرید ازاد می‌شود.
شکل جامد آن نقطه ذوب و جوش بسیار پایینی دارد. در شکل بدون آب، کلرید آلومینیوم به شدت با آب و بازها واکنش می‌دهد. بنابراین اهمیت دارد که این ترکیب را از موادی که حاوی هر یک از آنها هستند دور نگه دارید. حتی مقدار کمی از رطوبت می تواند واکنشی با کلرید آلومینیوم خشک ایجاد کند.

آلومینیوم کلراید یک کاتالیزور شناخته شده برای واکنش های آلی است. این ترکیب در آب، کلرید هیدروژن، اتانول، کلروفرم، CCl4 محلول است. این پودر سفید مایل به نقره ای است اما اگر به کلرید آهن آلوده شود گاهی اوقات زرد می‌شود.
تمایل دارد آب را به راحتی جذب کند (هیگروسکوپیک) تا مونوهیدرات یا هگزاهیدرات تشکیل دهد. کلرید آلومینیوم یک ماده خورنده و همچنین بسیار سمی است. در صورت استنشاق یا تماس می‌تواند آسیب زیادی به چشم، پوست و سیستم تنفسی وارد کند.

آلومینیوم کلراید بدون آب (تری کلرید آلومینیوم، AlCl3 ) یک جامد کریستالی بی‌بو، سفید یا زرد است که به شدت با آب واکنش می‌دهد و گاز هیدروژن کلرید (HCL) را آزاد می‌کند. همچنین AlCl3 به آسانی در 178 درجه سانتیگراد تصعید می‌شود و گاز هیدروژن کلرید تولید می‌کند. محصول فرعی جامد و گاز هر دو برای چشم، پوست و غشاهای مخاطی بسیار خورنده هستند.

خواص فیزیکی aluminium chloride

aluminium chloride نقطه ذوب و جوش بسیار پایینی دارد.
در دمای 180 درجه سانتیگراد تصعید می‌شود.
AlCl3 در حالت مذاب رسانای ضعیف الکتریسیته است.
رنگ کلرید آلومینیوم سفید است، اما اغلب به تری کلرید آهن آلوده است که رنگ آن را زرد می‌کند.
فقط در فشارهای بالای 2.5 اتمسفر و دمای بالای 190 درجه سانتیگراد در حالت مایع است.

خواص شیمیایی aluminium chloride

آلومینیوم کلراید یک اسید لوئیس قوی است.
یک کاتالیزور صنعتی بزرگ است.
AlCl3 بی‌آب، غیر قابل انفجار، غیر قابل اشتعال اما یک جامد خورنده است.
در تماس با آب به شدت واکنش نشان می‌دهد

کاربرد کلرید آلومینیوم

aluminium chloride به طور گسترده در تولید لاستیک، روان کننده‌ها، نگهدارنده چوب و رنگ استفاده می‌شود.
در آفت کش‌ها و داروسازی استفاده می‌شود.
در ذوب آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین در ضد تعریق‌ها استفاده می‌شود.

آلومینیوم کلراید یک ترکیب شیمیایی است که عمدتاً در ساخت فلز آلومینیوم استفاده می‌شود، اما کاربردهای دیگری نیز دارد.
کلرید آلومینیوم اغلب به عنوان یک ترکیب شیمیایی همه کاره در نظر گرفته می‌شود. بنابراین در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد دارد. کاربردهای اولیه آلومینیوم کلراید در تولید و صنعت است. در تولید آلومینیوم، در متالورژی، و به عنوان یک عنصر در ذوب آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین در تولید مواد پتروشیمی مانند اتیل بنزن و آلکیل بنزن استفاده می‌شود. انواع خاصی از داروها به آلومینیوم کلراید به عنوان یک عنصر نیاز دارند. بسیاری از کاربردهای دیگر آن شامل تولید رنگ، لاستیک مصنوعی، روان کننده‌ها، مواد نگهدارنده چوب و برخی مواد شیمیایی آلی است. موارد استفاده از کلرید آلومینیوم در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

کلرید آلومینیوم (AlCl3 ) عمدتاً به عنوان کاتالیزور برای واکنش‌های شیمیایی مختلف استفاده می‌شود. به طور گسترده در واکنش Friedel-Crafts از جمله اسیلاسیون و آلکیلاسیون استفاده می‌شود. در هنگام تهیه آنتراکینون از فسژن و بنزن استفاده می‌شود.

از آلومینیوم کلراید می‌توان برای وارد‌کردن یا چسباندن گروه‌های آلدئیدی روی سری ها یا حلقه های معطر استفاده کرد.

همچنین در واکنش های پلیمریزاسیون و ایزومریزاسیون هیدروکربن های سبک با وزن مولکولی استفاده می‌شود. برخی از نمونه‌های رایج عبارتند از تولید اتیل بنزن یا ساخت دودسیل بنزن برای مواد شوینده.

آلومینیوم کلراید را می‌توان با آلومینیوم به همراه آرن برای سنتز کمپلکس‌های فلزی بیس (آرن) مخلوط کرد.

واکنش با آب

کلرید آلومینیوم در تماس با آب به دلیل گرمای زیاد هیدراتاسیون می‌تواند منفجر شود. همچنین در هوا بخار می‌کند. موارد ایمنی مانند عینک، دستکش، محافظ صورت و غیره باید در هنگام واکنش های شیمیایی استفاده شوند. این ترکیب شیمیایی باید درون ظرف در بسته نگهداری شود و از رطوبت محافظت شود. هنگامی که با هوای مرطوب تماس پیدا می‌کند، AlCl3 می‌تواند رطوبت موجود در هوا را جذب کند تا اسیدی شود و به یک ماده چسبنده تبدیل شود. می‌تواند موادی مانند فولاد ضد زنگ و لاستیک را به شدت خورده کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده شیمیایی می‌تواند باعث تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی شود. در برخی از مطالعات، کلرید آلومینیوم یک نوروتوکسین است که می‌تواند برای بافت‌های عصبی مخرب باشد و باعث آسیب دائمی شود.

آلومینیوم کلراید 6 آبه ( هگزاهیدرات)

هگزا هیدرات از مراکز هشت وجهی و ضد یون های کلرید تشکیل شده است. پیوندهای هیدروژنی کاتیون و آنیون را به هم متصل می‌کنند. هیدراته کلرید آلومینیوم دارای یک هندسه مولکولی هشت وجهی است که یون آلومینیوم مرکزی توسط شش مولکول لیگاند آب احاطه شده است. از آنجایی که هیدرات به طور هماهنگ اشباع شده است، ارزش کمی به عنوان کاتالیزور در آلکیلاسیون فریدل کرافت و واکنش های مرتبط دارد.

هگزا هیدرات به عنوان ماده معدنی نادر کلرآلومینیت شناخته می‌شود. یک کانی پیچیده تر، اساسی و هیدراته کلرید آلومینیوم کادوالادریت می‌باشد.

نکات ایمنی

کلرید آلومینیوم به طور بالقوه برای انسان خطرناک است، به ویژه در شکل بی آب آن. بسیار خورنده است و در صورت استنشاق، بلعیدن یا لمس پوست می‌تواند منجر به آسیب جدی شود. استنشاق می‌تواند منجر به تحریک شدید بینی و گلو، مشکل در تنفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. سوزش شدید چشم و خطر آسیب دائمی به چشم در صورت وارد شدن به چشم می‌تواند اتفاق بیفتد. تماس با پوست می تواند منجر به تحریک شدید یا سوختگی شدید شود. بلعیدن می‌تواند منجر به آسیب دائمی به دستگاه گوارش شود.

اشکال خانگی کلرید آلومینیوم برای انسان مضر نیست. قرار‌گرفتن در معرض کلرید آلومینیوم معمولاً فقط در محیط آزمایشگاهی یا صنعتی اتفاق می‌افتد. در این موارد، مدیران این تأسیسات باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند.که شامل حفاظت تنفسی و تهویه مناسب، دستکش PVC مقاوم در برابر مواد شیمیایی، عینک یا محافظ صورت ضد مواد شیمیایی، پیش بند و چکمه های PVC در هنگام  پاشیده شدن است. مدیریت باید به عنوان یک اقدام احتیاطی دوش های ضد آلودگی و ایستگاه های شستشوی چشم را ارائه دهد.

کلرید آلومینیوم ترکیبی از آلومینیوم و کلرید است که به طور گسترده در پالایش نفت و ساخت بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. علاوه بر این، ضد تعریق ها و قابض های آرایشی نیز از این ترکیب استفاده می‌کنند. در شکل خام خود، ممکن است برای انسان خطرناک باشد، بنابراین مطمئن شوید که اگر مجبور به استفاده از آن هستید، چگونه از خود محافظت کنید.

اقدامات اورژانسی

تماس با پوست: مواد جامد قابل مشاهده را با برس پاک کنید. حداقل 15 دقیقه با مقدار زیادی آب بشویید. در صورت نیاز به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. قبل از استفاده مجدد، لباس‌ها و کفش‌های آلوده را کاملا تمیز کنید.

بلع:  2-3 لیوان آب بنوشید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

دستورالعمل‌های منظم اقدامات اضطراری را برای قرار گرفتن در معرض چشم یا استنشاق دنبال کنید. در صورت نیاز به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

آتش: از خاموش کننده کلاس D مانند Met-LX استفاده کنید یا آتش را با ماسه خشک خاموش کنید. از آب، دی‌اکسید‌کربن یا مواد خاموش کننده هالوژنه استفاده نکنید.

نشت:  تمام منابع رطوبت را کنترل کنید. با پوشیدن تجهیزات محافظ شخصی، محل نشت را با ماسه بپوشانید. مواد ریخته شده را با ابزارهای مقاوم در برابر جرقه بردارید و در ظرفی برای دفع قرار دهید. از آب استفاده نکنید.

خطر مسمومیت خطر آسیب به پوست و چشم

خرید کلرید آلومینیوم هگزاهیدرات

جهت خرید کلرید آلومینیوم 6 آبه و اطلاع از موجودی و قیمت لطفا تماس حاصل فرمایید.